فرهاد مجیدی اجازه خرید بازیکن را نمی‌دهد!

اعضای کادر فنی باشگاه استقلال تهران، پنج‌شنبه شب در هتل عالی قاپو اصفهان، رو در روی خبرنگاران نشستند و به سوالات بی‌شمار آنها پاسخ دادند. در این کنفرانس مطبوعاتی که تا ساعت ۲۳ نیمه شب ادامه یافت، فیروز کریمی، از هر دری سخن گفت و البته باز هم شوخی‌های کلامی خود را به کرات تکرار کرد تا این کنفرانس، ۲ و نیم ساعته برای حضار به هیچ عنوان خسته کننده نباشد. فیروز کریمی در خصوص اخراج محمد نوازی از تیم و برگشت دوباره وی به تمرینات گفت: نوازی بعد از تعویضش در بازی با نفت، اعتراض کرد که البته من در آن موقع متوجه اعتراض او نشدم. ولی با صحبتی که با «ورمزیار» داشتم فهمیدم که اعتراض وی چگونه بوده و به‌رغم این که این اعتراض او چندان هم شدید نبوده، اما من این اعتراض کم را هم قبول ندارم و او را از تمرینات اخراج کردم. بعد از چند روز و با درخواست نوازی و ورمزیار و با موافقت من او از بازیکنان رخصت گرفت و به تمرینات بازگشت. البته اگر به من بود، اصلا دوست نداشتم نوازی دیگر به تیم بازگردد.

کریمی درباره ریزش بازیکنان که از آن یاد کرده است، گفت: مطمئن باشید در بین دو نیم فصل، دو، سه بازیکن از تیم بارشان را خواهند بست و از تیم کنار گذاشته می‌شوند. البته در صورتی که در بازی مقابل ذوب‌آهن، مصدومیت جدی برای بازیکنی پیش نیاید که مجبور بشویم از بین آن بازیکنان، نفری را حفظ کنیم.

کریمی اضافه کرد: من گزارشم را به فتح ا...‌زاده داده‌ام و وی هم تلویحا موافقت‌اش را با کنار گذاشتن یکی دو بازیکن اعلام کرده‌. در بین نیم فصل این بازیکنان قطعا از تیم خواهند رفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ جذب بازیکن جدید در زمان نقل و انتقالات نیم فصل دوم هم گفت: به دو دلیل بازیکن جدید نمی‌توانیم جذب کنیم، نخست این که لیست استقلال در همان شروع فصل بسته شد و به جز یک بازیکن زیر ۲۱سال دیگر بازیکن دیگری نمی‌تواند به تیم ما اضافه شود.

وی اضافه کرد: دلیل دوم هم این است که تا زمانی که فرهاد مجیدی در تیم است، او اجازه نمی‌دهد بازیکن به تیم اضافه شود. یک بار یک بازیکن نیجریه‌ای به تیم آوردیم که فردای آن روز فرهاد پیش من آمد و گفت: «انگار که این بازیکن هم دوست ندارد در استقلال باشد.» از او پرسیدم چطور که جوابی نداد. بعدا فهمیدم او با این بازیکن صحبت کرده و البته نمی‌دانم چه گفته که او با جا گذاشتن کفش‌هایش که شمار ۴۸ است، از ایران فرار کرد و رفت!

وی در خصوص اتفاقاتی که در برنامه ۹۰ افتاد، گفت: من اعتقاد دارم آمار برنامه ۹۰ قلابی بود. دلم روشن نیست که میزان آرا واقعی باشد. به هر ترتیب من هنوز هم معتقدم که آن عمل من اشتباه نبوده و در آن زمان باید صورت می‌گرفت، حتی اگر ۶۵ درصد مردم آن را نمی‌پسندند.

فیروز کریمی آغاز راه استقلال را از نیم فصل دوم دانست و تصریح کرد:‌ استقلال از نیم فصل دوم بارش را برای قهرمانی خواهد بست، این را شک نداشته باشید.