مهاجرانی مسوول کمیته تیم‌های ملی فوتبال شد

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال کارنامه موفق مهاجرانی را مهم‌ترین عامل در انتخاب وی به سمت رییس کمیته تیم‌های ملی عنوان کرد. مهدی خبیری با بیان این مطلب گفت: عملکرد سال‌های دورمهاجرانی در تیم‌های جوانان و بزرگسالان در دوره سرمربیگری اوفارل در تیم ملی و سوابق ایشان در خارج از کشور مهم‌ترین عواملی بود که برای همکاری با تیم ملی مد نظر قرار گرفت و اطمینان دارم تجارب، کارنامه و انگیزه مهاجرانی بتواند در مقطع کنونی و در آستانه بازی‌های مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی تاثیرگذار باشد.

خبیری اضافه کرد: تیم ملی برای حضور در جام جهانی باید از تمامی‌داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کند و با انتخاب مهاجرانی نخستین گام برداشته شد و تصور می‌کنم علاقمندان و طرفداران فوتبال ملی نیز بر این انتخاب صحه بگذارند و با حمایت همه جانبه خود از تیم ملی، شرایط موفقیت فوتبال ایران را در راه صعود به جام جهانی، هموار کنند.

وی در خصوص شرح وظایف و اختیارات رییس کمیته تیم‌های ملی گفت: این مسوولیتی است که در ماده ۵۵ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال دیده شده و براساس آن کلیه فعالیت‌های تیم ملی شامل برنامه‌ریزی، تنظیم تقویم سالیانه، پیشنهاد مدیر و سرمربی تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان در رده‌های سنی مختلف و نظارت برعملکرد تیم‌های ملی تحت نظر مسوول این کمیته قرار دارد که از این طریق می‌توان در جهت یک برنامه ریزی هماهنگ و یکپارچه در تمامی ‌سطوح تیم‌های ملی عمل کرد.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط مساعدی برای برگزاری انتخابات فوتبال به وجود آمده و می‌توان انتظار داشت روز ۱۹ دی ماه، رییس فدراسیون فوتبال در فضایی سالم و به دور از هرگونه شائبه انتخاب شود و فوتبال کشور روزهای آرام و توام با موفقیتی را در پیش بگیرد.

سرمربی تیم ملی را یکشنبه معرفی می‌کنم

مسوول کمیته تیم‌های ملی فوتبال هم گفت: با بررسی تمامی‌جوانب و جمع‌آوری اطلاعات دقیق و کامل در خصوص دو گزینه مورد نظر برای هدایت تیم ملی، فرد واجد شرایط را برای تیم ملی انتخاب خواهم کرد.

حشمت مهاجرانی در این باره گفت: پیگیری‌های لازم برای انتخاب سرمربی تیم ملی تاکنون از سوی کمیته انتقالی انجام شده و در حال حاضر دو گزینه خارجی برای پذیرش پست سرمربیگری تیم ملی مطرح هستند که قرار است با انجام مذاکرات نهایی یکی از این دو مربی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنم.

مهاجرانی از سانتینی و آرتور جورج به عنوان گزینه‌های مورد نظر برای هدایت تیم ملی نام برد و گفت: اطلاعات خوبی از این مربیان در اختیار دارم با این حال از طریق برخی از دوستانم در حال جمع‌آوری اطلاعات کاملی هستم تا بهترین انتخاب را در این زمینه انجام دهم.

وی با بیان اینکه تحت هر شرایطی دستیاران سرمربی تیم ملی ایرانی خواهند بود، افزود: استفاده از دستیاران ایرانی از جمله شرایط اصلی است که برای انتخاب سرمربی تیم ملی مورد تاکید من قرار دارد و تلاش خواهم کرد تا جمعی از مربیان امتحان پس داده و صاحب تجربه را برای حضور در کادرفنی تیم ملی به کمیته انتقالی پیشنهاد کنم.

مسوول کمیته تیم‌های ملی در مورد زمان معرفی سرمربی تیم ملی گفت: با بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن تمامی‌جوانب و شرایط فنی و کارنامه کاری تا روز یکشنبه گزینه مورد نظر را به کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال معرفی خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در پایان گفت: از اینکه بعد از ۳۰ سال به عنوان یک خدمتگزاربه تیم ملی ایران بازگشتم بسیار خوشحالم و تمام تلاش و تجربیاتم را در این مسوولیت جدید به کار خواهم گرفت تا فوتبال ایران با اقتدار به جام جهانی صعود کند و با ارائه فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند در جام جهانی قدرت و پتانسیل فوتبال ایران را به دنیا معرفی کند.

انتخاب بازیکنان تیم ملی فوتبال از سوی «ابراهیم‌زاده»

در حالی که فدراسیون فوتبال ایران تا ساعت پنج بعد از ظهر چهاردهم دی برای ارسال فهرست ۵۰ نفره تیم ملی زمان دارد، به احتمال فراوان «منصور ابراهیم‌زاده» مربی تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ فهرست اسامی بازیکنان تیم ملی را به کمیته انتقالی می‌دهد تا این کمیته اسامی تیم ملی را به AFC ارسال کند.

شنیده می‌شود ابراهیم زاده به عنوان یکی از دستیاران سرمربی جدید تیم ملی مشغول به کار خواهد شد. پس از مذاکرات صورت گرفته مسوولان سپاهان تلویحا با حضور ابراهیم زاده در تیم ملی موافقت کرده‌اند.

محمد خاکپور نیز یکی از نامزدهای حضور در ترکیب جدید کادر فنی تیم ملی است.

در همین حال «رغبتی»، سخنگوی کمیته انتقالی هر گونه انتصاب در کمیته تیم‌های ملی را تکذیب کرده است.

از امیر حاج رضایی، منصور امیر آصفی و حسن حبیبی به عنوان دیگر اعضای کمیته تیم‌های ملی نام برده می‌شود.

کمیته انتقالی در نشست روز یکشنبه خود قرار است اسامی اعضای کمیته تیم‌های ملی و مربیان تیم ملی را اعلام کند.