احتمال حذف شش بازیکن تیم ملی از اعزام به المپیک پکن

محمود مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال در جلسه اعضای هیات رییسه این فدراسیون که در مورد تدوین برنامه‌های تیم ملی بسکتبال پیش از شرکت در رقابت‌های المپیک پکن برگزار می‌شد، گفت: امروزه به جهت حضور در یکی از با ارزش‌ترین رقابت‌های بسکتبال جهان سربلند و سرافرازیم چرا که توانسته‌ایم یکی از ۱۲ تیم حاضر در رقابت‌های المپیک باشیم. رییس فدراسیون بسکتبال در آغاز این جلسه با اشاره به درگذشت مهندس بهاءالدین ادب، نایب رییس فقید فدراسیون بسکتبال گفت: برای ما برگزاری اولین جلسه هیات رییسه فدراسیون بسکتبال در غیاب ایشان سخت است و بی‌تردید نبود مهندس ادب در جلسات ضربه سنگینی برای ما خواهد بود اما، به هر حال شرایط طوری ایجاب کرد تا به جهت مسوولیت سنگین‌تری که نسبت به گذشته داریم و در جهت اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران ناچاریم کار را در غیاب وی ادامه دهیم.

وی با تقدیر از عملکرد جامعه و علاقه‌مندان بسکتبال پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: حضور تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان قهرمان آسیا در رقابت‌های المپیک پکن حاصل تلاش و زحمات تمامی ‌علاقه‌مندان به بسکتبال، مدیران، مربیان، بازیکنان و اصحاب رسانه‌ها به وقوع پیوست. در این بین از زحمات «ترومن» و «حاتمی» به عنوان مربیان تیم ملی بسکتبال تشکر ویژه می‌کنم و اعتقاد دارم آنها سهم بسزایی در راستای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده داشتند.

رییس فدراسیون بسکتبال در ادامه افزود: بی‌تردید از این پس مسوولیت ما برای ساختن یک تیم درخور شان کشورمان بیشتر خواهد بود. ما باید بتوانیم تیمی‌را آماده شرکت در این مسابقات کنیم تا آنها دلاورمردانه بتوانند مقابل رقبای خود مبارزه کرده و البته حریف آسانی برای یازده تیم دیگر حاضر نباشند.

مشحون در مورد شرایط حضور تیم ملی بسکتبال در مسابقات المپیک تصریح کرد: ما در این مسابقات به هیچ وجه از پیش بازنده نخواهیم بود. خوشبختانه با امکاناتی هم که سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک برای ما و تمام رشته‌های المپیکی در نظر گرفته‌اند تلاش خواهیم کرد تا با تدوین بهترین برنامه‌ها در رقابت‌های چین حاضر شویم.

رییس فدراسیون بسکتبال افزود: هیچ بازیکنی در بسکتبال ضریب اطمینان ندارد و بر این اساس قرار نیست تمامی‌ بازیکنانی که در مسابقات آسیایی ژاپن حضور داشته‌اند در رقابت‌های المپیک پکن هم حضور داشته باشند، بر این اساس احتمال حذف شش بازیکن از این جمع وجود دارد. چرا که ما اعتقاد به حضور شایسته‌ها در تیم ملی داریم. وی در پایان حضور پرقدرت تیم جوانان ایران در مسابقات آسیایی را یکی از برنامه‌های از پیش تعیین شده فدراسیون بسکتبال قلمداد کرد و ضمن اعلام خبر اختصاص پاداش ۲هزار دلاری به واسطه قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات داخل سالن ماکائو از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال ابراز امیدواری کرد تا ایران بتواند همگام با تمامی ‌آرزوهایش در بسکتبال پیشرفت کند.