در حالی که کمیته ملی المپیک قصد دارد در زمینه ساماندهی وضعیت پرداخت حقوق مربیان ایرانی در مقایسه با مربیان خارجی تغییری جدی پدید آورد؛ اما، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به حقوق مربیان با وضعیت آشفته‌ای مواجه است. پس از نگارش آیین‌نامه و ضوابط پرداخت حقوق و دستمزد مربیان ایرانی و ارائه آن به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مقرر شد تا براساس آیتم‌هایی خاص به مربیان ایرانی که هدایت تیم‌های ملی را برعهده دارند، حقوق پرداخت شود.

درجه مربیگری، سابقه قهرمانی،‌ تعداد ورزشکاران ملی‌پوش که زیر پوشش مربی هستند، تحصیلات و... هر‌کدام دارای امتیاز هستند که مجموع همه این موارد حقوق یک مربی را تعیین خواهد کرد.

اگرچه این آیین‌نامه هنوز به تصویب نرسیده است و فدراسیون‌های ورزشی نیز باید نظر خود را در این زمینه اعلام کنند؛ اما، حداکثر حقوق پیشنهادی برای مربیان ایرانی یک‌میلیون و پانصد هزار تومان و حداقل حقوق ۶۰۰‌هزار تومان است. پیش‌بینی می‌شود اکثر مربیان میانگین یک‌میلیون تومان حقوق دریافت کنند.

اصغر رحیمی، رییس کمیته مربیان کمیته ملی المپیک می‌گوید: برای به دست آوردن اطلاعات ریز حقوق مربیان ایرانی با وضعیت سختی مواجه هستیم و با توجه به این که هر فدراسیون سیستم خاصی برای پرداخت حقوق به مربیان خود دارد، تاکنون توانستیم اطلاعات برخی فدراسیون‌های ورزشی را استخراج کنیم و با وضعیت آشفته‌ای مواجه هستیم.

اما؛ حرفه‌ای بودن مربیان خارجی سبب شده تا آنها همچنان اختلاف دستمزد بسیار بالاتری نسبت به مربیان ایرانی داشته باشند. هم‌اکنون بالاترین دستمزد مربیان خارجی ۸ تا ۹‌هزار دلار و پایین‌ترین دستمزد مربیان خارجی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است.