علی‌آبادی: با سند و مدرک خیانت برخی آقایان را ثابت می‌کنم

گروه ورزش- رییس سازمان تربیت‌بدنی گفت: برخلاف میل باطنی و به خواست رییس‌جمهوری در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کردم.

محمد علی‌آبادی دوشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی به طور رسمی از شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کنار گیری کرد و درباره شرایط حضورش در عرصه فوتبال گفت: بحث ورودم به انتخابات فدراسیون فوتبال در واقع به دستور رییس‌جمهوری انجام شد چرا که وی خواستار شرکتم در انتخابات شد اگر چه خودم مخالف بودم. رییس سازمان تربیت‌بدنی افزود: به دستور رییس‌جمهوری فعالیت گسترده‌ای را در زمینه اصلاحات فوتبال آغاز کردیم و با کناره‌گیری‌ام مشکلی پیش نمی‌آید، اگر چه معتقدم با یک مدیر لایق و ملی خواسته‌ها بر آورده خواهد شد و فرقی نمی‌کند که من باشم یا نباشم.

وی عنوان کرد: احمدی‌نژاد از من خواسته بود شرایط فوتبال کشور را تغییر دهم و می‌دانستم که خواسته رییس‌جمهور منطقی است و به همین دلیل وارد عرصه انتخابات شدم، اگرچه کار بسیار سنگینی بود؛ اما به هر شکل ممکن وارد این عرصه شدم. علی‌آبادی گفت: متاسفانه در ادامه اتفاق‌هایی رخ داد که بار دیگر از رییس‌جمهور خواستم در انتخابات شرکت نکنم؛ اما وی همچنان از من خواست که حضور داشته باشم. به رییس‌جمهور گفتم که در فوتبال کشور کسانی فعالیت می‌کنند که تنش را برای فوتبال ایران می‌خواهند و علاقه‌ای ندارند فوتبال کشور به آرامش برسد و در این شرایط رییس‌جمهور با کنار رفتن من موافقت کرد.

معاون رییس‌جمهوری تاکید کرد: سرانجام از انتخابات کناره‌گیری کردم و شاید تا ۲ هفته آینده با برگزاری انتخابات، رییس فدراسیون انتخاب شود. وی درباره مخالفت فیفا با حضورش در انتخابات چنین گفت: فقط یک اساسنامه به فیفا ارسال کردیم که مورد تصویب قرار گرفت و بر همین اساس هر فردی می‌توانست در انتخابات شرکت کند. بارها اعضای کمیته انتقالی به تعامل با فیفا تاکید کردند اما در ادامه شرایط فرق کرد و خبر دادند که رییس سازمان تربیت‌بدنی نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند، البته ناگفته‌های این موضوع را بعدها به مردم اعلام خواهم کرد، چون طبق اعلامیه فیفا و بنابر اساسنامه، ممنوعیتی برای حضورم در انتخابات وجود نداشت.

علی‌آبادی خاطر نشان کرد: تحقیقاتی در این خصوص انجام داده و به نکاتی نیز رسیده‌ایم و امیدوارم به نتایج کامل نیز برسیم. با انجام بررسی‌ها چنانچه به نکته‌ای برسیم که عده‌ای به نفع مردم کار نکرده‌اند، برخورد کرده و اطلاعات را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

رییس سازمان تربیت‌بدنی در ادامه گفت: با سند و مدرک خیانت برخی آقایان را به مردم ثابت می‌کنم و نشان خواهیم داد که چه افرادی دوست ندارند کارها طبق روال خودش پیش برود.

امیدوارم این نتایجی که در حال به دست آوردنش هستیم حقیقت نداشته باشد و برای ما محرز نشود کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. آقایان در هنگام ثبت‌نام اعلام کردند که هر فردی می‌تواند کاندیدا شود و من نیز به دستور رییس‌جمهور وارد عرصه شدم.

وی اضافه کرد: متاسفانه اتفاقی است که افتاده و آقایان دوست دارند فوتبال در همین جو ناآرام باقی بماند. من نیز فکر کردم تا آخرین بهانه را هم بگیرم و با اعلام کناره‌گیری موجبات برگزاری انتخابات را فراهم کنم. به هر صورت فوتبال یک ورزش پرطرفدار است و من در صحنه حضور داشته باشم یا نباشم باید این وضعیت تغییر کند و مدیر مقتدری کار را در دست بگیرد.