صفایی فراهانی: به رییس‌جمهور اطلاعات غلط داده‌اند

رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌هایش در راستای کمک به فوتبال و حل مشکلات این رشته بوده است خواستار برگزاری مناظره جهت شفاف‌سازی در مورد اتفاقات چندماه اخیر شد.

محسن صفایی فراهانی با بیان این مطلب گفت: اینکه رییس‌جمهور و رییس قوه مجریه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به یک مساله فرهنگی و ورزشی پرداختند باعث خوشحالی من و همه اهالی ورزش و به خصوص فوتبال است اما متاسفم از اینکه همکاران رییس‌جمهور اطلاعات غلطی به ایشان دادند که باعث شد نقطه نظراتی را در آن برنامه مطرح کنند. من متاسفم که ما هیچ تریبونی نداریم که بتوانیم اتفاقات مشخصی که در یکسال گذشته بر فوتبال گذشته است را ارائه دهیم اما طرف مقابل ما با تمام امکانات به نوعی این مساله را عنوان می‌کند که کاملا وارونه با مسائلی است که اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: بهتر بود رییس‌جمهور از تمام امکانات خود استفاده می‌کردند و افکار عمومی را با اطلاعات کامل‌تری روبرو می‌کردند که دقیقا مشخص شود چه گروهی و با چه هدفی فوتبال را طی یکسال گذشته با مشکلات مواجه ساخته است.

رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه به عنوان رییس این کمیته تلاشش بر این بود که طی یکسال گذشته کمترین لطمه به فوتبال ایران وارد آید، افزود: بنده به عنوان مسوول کمیته انتقالی و کسی که طی یک سال گذشته این مسائل را تحمل کردم، تمام تلاشم این بود که کمترین لطمه به فوتبال ایران ومنافع ملی وارد آید.

عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه از آمادگی خود برای مناظره با هر شخصیتی در سازمان تربیت‌بدنی خبر داد و افزود: آمادگی این را دارم که با هر کدام از مدیران سازمان‌تربیت بدنی به مناظره بنشینم برای اینکه تمام مسائل به مردم بازگو شود.

صفایی فراهانی ادامه داد: باید بنشینیم و تمام جزئیات را برای مردم بیان کنیم که چه عاملی باعث شد فدراسیون ایران به تعلیق برود. چه مسائلی بر فوتبال ایران گذشت و چرا نتوانستند به تصمیم برسند قبل از اینکه فدراسیون ما به تعلیق برود. چه مسائلی در ابتدای تعلیق گذشت و چه اتفاقاتی رقم خورد که کمیته تشکیل شد. وی تاکید کرد: بیان اینکه کمیته انتقالی در زمان فعالیت خود علیه مملکت کار کرده است باید با اسناد و مدارک باشد. اینکه در یک بحث یک جانبه طرف را محکوم کنیم بدون اینکه هیچ‌گونه مستنداتی به مردم ارائه شود، فکر نمی‌کنم این مکانیزم منطقی باشد و من اساس آن را می‌گذارم بر اساس اطلاعات غلطی که به ریاست‌جمهوری ارائه شده است. اگر اطلاعات درست می‌دادند مطمئنا ایشان بدین صورت بیان نمی‌کردند که یک گروه سیاسی دنبال اهداف خاص خود است.

رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: حداقل تا آنجایی که من می‌دانم طی یکسال اخیر هیچ گروه سیاسی نه پیگیر رسیدن به اهداف خود از فدراسیون فوتبال بوده است و نه هیچ گونه سند و مدرکی برای چنین بحثی به صورت مکتوب وجود دارد. وی گفت: چه در ورزش و چه در باقی موارد از مسوولیت‌های خود هیچ سواستفاده‌ای به غیر از آنچه می‌شد به کشور خدمت کرد نداشته‌ام. عملکردم در فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نشان می‌دهد که همیشه به دنبال منافع ایران بوده‌ام. وی در ادامه یادآور شد: اگر قرار بر این بود که گروهی سیاسی برای فوتبال ایران مشکل به وجود آورد قطعا پیش از آغاز جام ملت‌ها مدارکی را ارائه می‌کردیم که مجددا فوتبال ایران به حالت تعلیق درآید. حتی می‌شد در دور اول که محمد علی‌آبادی در انتخابات حضور یافت اطلاعاتی را به فدراسیون جهانی فوتبال ارائه دهیم که مانع از برگزاری انتخابات شود اما برای منافع کشور این کارها صورت نپذیرفت و هماهنگی لازم را به عمل آوردیم تا انتخابات در تاریخ ۲۳ مهرماه برگزار شود حتی نمایندگان FIFA و AFC نیز معرفی شدند تا با طفره رفتن نمایندگان سازمان تربیت‌بدنی بازهم تاریخ برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال عوض شود که اگر چنین نمی‌شد امروز فدراسیون فوتبال رییس داشت و با این همه مشکل روبه‌رو نبودیم.

فراهانی با تاکید بر اینکه اگر اعضا کمیته انتقالی با مقاصد سیاسی به دنبال تضعیف منافع کشور بودند در مقاطع یاد شده مشکلاتی را برای فوتبال ایران به وجود می‌آوردند، افزود: فکر می‌کنم به جای هرگونه فرافکنی بهتر است واقعیت را روشن بیان کنیم و اطلاعات دقیقی به مردم بدهیم چرا که مهم‌ترین مساله در این بین مردم ایران هستند که باید اطلاعات را دقیق و روشن دریافت کنند.

تلاش برای ائتلاف علی‌آبادی- دادکان

صحبت‌های یکشنبه شب رییس‌جمهور در مورد شرایط فوتبال و گمانه زنی‌هایی که طی ماه‌های گذشته صورت گرفته بود احتمال ائتلاف محمددادکان و محمدعلی‌آبادی را قوت بخشید. دکتر محمود احمدی‌نژاد در تازه‌ترین اظهار نظر خود پیرامون فوتبال به نکاتی اشاره کرد که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک سامان دادن اوضاع ناآرام دو سال اخیر فوتبال را به همراه داشته باشد. با این اظهار نظر گمانه زنی‌های چند ماه اخیر پیرامون تعامل بهتر محمدعلی‌آبادی و محمد دادکان تا حدودی زیادی به تحقق نزدیک شد و این تفکر را به وجود آورد که این دو پس از چندین ماه دوری، کنارهم برای همکاری در فوتبال گام بردارند. از سوی دیگر تلاش‌های چند ماه گذشته برادر رییس‌جمهور نیز برای نزدیک‌تر کردن علی‌آبادی و دادکان، زمینه محقق شدن این اتفاق را فراهم آورده است و طی هفته‌های اخیر شاهد مطرح شدن این موضوع در رسانه‌های ورزشی نیز بوده‌ایم. اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر برای فوتبال رخ داده، نیز بی‌تاثیر در برقراری ارتباط رییس سازمان تربیت‌بدنی با رییس پیشین فدراسیون فوتبال نیست. یک منبع آگاه با تایید این موضوع از احتمال افزایش ائتلاف دادکان و علی‌آبادی در روزهای آینده خبر می‌دهد تا ازاین راه بتوانند مقابل جناح مخالف که طی ماه‌های اخیر تصمیماتی علیه فوتبال اتخاذ کرده است، بایستد و امور فوتبال را در اختیار بگیرند. در این مورد گفته می‌شود تلاش‌ها برای ائتلاف محمد علی‌آبادی و محمد دادکان پس از اظهارات رییس‌جمهور شدت بیشتری گرفته و قطعا طی روزهای آینده اخبار جدیدی از این ائتلاف منتشر خواهد شد.