حاشیه‌های ناشی از شکست در آخرین بازی نیم فصل و اقدامات عجیب فیروز کریمی‌استقلال را وارد بحران کرده و با گذشت چند روز از اتفاقات روز جمعه چند بازیکن سرشناس این تیم در آستانه جدایی و یا اخراج قرار گرفته اند.

روز شنبه به محمد نوازی گفته شد در تمرینات حاضر نشود و فیروز کریمی‌خبر اخراج وی را تایید کرد. نوازی فعلا سکوت کرده و حاضر به صحبت در این خصوص نیست اما از رفتار کریمی‌و خصوصا برخورد وی با بازیکنان تیم در پایان مسابقه انتقاد کرده است. صادقی که در این مسابقه سکو نشین بود هم به هیچ وجه از شرایط راضی نیست و به رفتارهای کریمی‌اعتراض کرده است. روز شنبه شایعه اخراج صادقی تکذیب شد. مدافع استقلال البته تحمل تداوم نیمکت نشینی در این تیم را ندارد.

وحید طالب‌لو دیگر اخراجی احتمالی این باشگاه به حساب می‌آید که از تنبیه روانی کریمی‌ در پایان بازی به شدت ناراحت شد و به اقدامات او اعتراض کرد. طالب‌لو هم خواهان جدایی از استقلال است و گفته می‌شود رضایتنامه‌اش را از این باشگاه دریافت کرد. سنگربان اول استقلال که به نظر کریمی‌ مقصر اصلی شکست‌های این تیم است گفته است بازی نکردن تا پایان فصل را به ماندن با این شرایط ترجیح می‌دهد. گذشته از این بازیکنان رفتار کریمی ‌نارضایتی دیگر بازیکنان را نیز در پی داشته است.

اگر اخراج چند بازیکن سرشناس استقلال تحقق پیدا کند با توجه به محدودیت‌های موجود در قوانین نقل و انتقالات این بازیکنان شانسی برای حضور در دیگر تیم‌های لیگ برتری پیدا نمی‌کنند و امیدوار به دریافت پیشنهادات مناسب از تیم‌های دسته اول و یا لیگ‌های خارجی خواهند بود.