آقای مدیر! اشتباه گرفته‌اید

گروه ورزش-‌بزرگ‌ترین مشکل کشتی ما این است که جایگاه افراد به درستی تعریف نشده و اکثر مسوولان در جایگاهی که هیچ تناسبی با عملکردشان ندارد قرار گرفته‌اند. اگر اینچنین نبود، به مربی شناخته شده‌ای چون برزگر آنقدر بال و پر داده نمی‌شد تا خود را محق در هر گونه صدور دستوری در کشتی آزاد و فرنگی بداند و هنگامی‌که تبعات منفی این قدرتمندی کشتی را با مشکل مواجه کرد، او را مسوول کاری کنند که مناسب با شان و منزلتش نباشد. برزگر نه باید آنقدر دارای قدرت می‌شد که همه کمیته‌ها را تبدیل به کمیته‌هایی تشریفاتی کند و نه باید اینقدر بی‌قدرت می‌شد که با دلخوری خانه نشینی و سکوت اختیار کند.

داستان کشتی فرنگی هم به همین شکل است. ظاهرا مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی شناختی از شخصیت، کارایی و توانمند بودن برترین مربی ورزشی سال ۸۴ خبر نداشته‌اند؛ چراکه در مصاحبه‌ای گفته‌اند اگر «محمد بنا» تمایل به همکاری با کشتی فرنگی دارد، می‌تواند به عنوان استعداد یاب یا عضو کمیته فنی با فدراسیون همکاری داشته باشد!

در تبحر و غریزه استعدادیابی بنا هیچ تردیدی وجود ندارد که اگر غیر از این بود ستاره‌های جوانی چون سوریان، عابدین زاده، طهماسبی، رضایی، امیری و ... به کشتی فرنگی معرفی نمی‌شدند. اما این کمیته در کشتی ایران تعریف نشده است و برخلاف کشورهایی نظیر روسیه، پویا نیست و به خاطر فرمالیته بودن چنین کمیته‌ای نباید بهترین نیروهایمان را مسوول آن قرار دهیم. در خصوص کمیته فنی هم با استناد به نظرات پیشکسوتان یاد آور می‌شویم که معمولا نوشیدن چای، خوردن تخمه و خمیازه کشیدن از ارکان اصلی چنین کمیته‌ای است که اگر باز هم غیر از این بود، رییس کمیته فنی کشتی آزاد پس از تن دادن به شکست کشتی آزاد در باکو، اعتراف نمی‌کرد که اعضای کمیته فنی هیچ قدرتی نداشته‌اند.

ضمنا سیم‌ خواه و دلیریان خودشان پیش از اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به باکو اذعان داشتند که تیم ملی نیازی به کمیته فنی ندارد و در واقع دشمن اصلی کادر فنی را کمیته فنی معرفی کردند.

با این وجود باید به جناب دلیریان گوشزد کنیم که بنا شخصیتی خنثی نیست که حاضر به نشستن روی صندلی بی‌خاصیت کمیته فنی شود و با تخمه شکستن و ... وقتش را بگذراند.

او عاشق کشتی است و قلبش برای عشقش می‌تپد. به همین خاطر بهتر است برای پر کردن صندلی کمیته فنی به دنبال کسانی بروید که در گفتن شبه جمله «بله قربان» ید طولایی دارند!

لابد منظورتان از پیشنهاد دادن برای همکاری با کادر فنی جوانان هم این است که بنا به عنوان کمک مربی زیر نظر رنگرز (مربی لایق تیم جوانان) که شاگرد خودش در اردوهای تیم ملی بوده فعالیت کند!! شک نکنید که این کار عین بی‌احترامی ‌به شخصیت بنا و زیر سوال بردن کسوت او است.

به هرحال بر هیچ‌کس پوشیده نیست که طرز تفکرات بنا با کادر فعلی متفاوت است. به همین خاطر دلیلی وجود ندارد تا دلیریان به‌رغم میل باطنی‌اش دائما در مصاحبه با خبرنگاران از تمایل به همکاری با بنا صحبت می‌کند.