«فیفا»: سرخوردگی مضاعف سپاهان در جام باشگاه‌های جهان

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، اعلام کرد: «دیدار حذفی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان برابر اوراوارز قرار بود فرصتی برای گرفتن انتقام سپاهان باشد اما در نهایت به شکست دیگری منجر شد و سرخوردگی بیشتری را به‌وجودآورد.» سایت فیفا در تحلیل دیدار سپاهان و اوراوارز در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در ژاپن نوشت: یک ماه بعد از باخت ۲بر صفر سپاهان برابر اوراوا در فینال رقابت‌های جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا، این تیم ایرانی یک بار دیگر برابر حریف ژاپنی، این بار در چارچوب مسابقات جام باشگاه‌های جهان، قرار گرفت اما «سرخ‌ها» (ردز) مورد تشویق هواداران هیجان زده شان قرار گرفتند و بازیکنان سپاهان، سر فرو افتاده از در پشتی، رقابت‌های مذکور را ترک کردند. «لوکا بوناچیچ» بعد از باخت ۱ -۳ برابر اوراوا گفت: قطعا امیدوار بودیم که ببریم اما پیش بینی مسابقه فوتبال بسیار سخت است. اوراوا تیم به مراتب بهتری بود و سزاوار پیروزی بود.

سرمربی کروات تیم سپاهان معتقد است به‌رغم باخت، تجربه‌های مثبتی از این رقابت‌ها بدست آورده است.

وی افزود: حضور در این پیکارها افتخار بزرگی بود. جام باشگاه‌های جهان رویداد مهمی است و شرکت در آن برای ما اهمیت زیادی داشت. می‌خواستیم عملکرد و وجهه مناسبی ارایه کنیم اما در دیدار آخر موفق به پیاده کردن برنامه هایمان نشدیم. امیدواریم با قدرت بیشتری به این رقابت‌ها بازگردیم.

سایت فیفا در ادامه نوشت: ایرانی‌ها پیش از حذف در مرحله یک چهارم نهایی، با پیروزی ۳ بر ۱ خود برابر وایتاکر یونایتد نیوزیلند ثابت کرده بودند که شایستگی حضور در این رقابتها را دارند. این تیم در هر دو بازی بویژه در حملات بسیار قدرتمند بود. محمود کریمی و دو بازیکن عراقی به نام «عماد محمدرضا» و «عبدالوهاب ابوالهیل» بازی‌های تکنیکی و موثری انجام دادند که توجه و احترام هواداران و حریفان را برانگیخت.

«هولگر اوسیک»، سرمربی اوراوا به سایت فیفا گفت: سپاهان واقعا در هر دو دیدار رفت و برگشت فینال ما را تحت فشار گذاشته بود بنابراین می‌دانستیم که انتظار چه نوع بازی را باید داشته باشیم. این تیم در حملات بسیار قدرتمند است و به سختی تن به شکست می‌دهد. برای آنها احترام زیادی قایل هستیم. سپاهان یک تیم بسیار خوب بدون نقطه ضعف مهمی است. برای باشگاه و سرمربی آنها که کارش را به خوبی انجام می‌دهد، احترام قایلم.

ساکت برای کناره‌گیری از سپاهان ابراز تمایل کرد

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برای کناره‌گیری از سمت خود ابراز تمایل کرد. وی پس از شکست سپاهان مقابل اوراوارز دایموند ژاپن در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان اعلام کرد که برنامه ۵ ساله خود را برای قدرت‌نمایی این تیم در سطح باشگاه‌های آسیا و جهان به انجام رسانده و برای ادامه این روند سه سال دیگر کار دارد که اگر اعضای هیات مدیره فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برنامه‌های او را رد کنند با کمال میل از سمت مدیرعامل باشگاه کنار خواهد رفت.