ایستگاه آخر نیم فصل اول

گروه ورزش - هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پنجشنبه وجمعه این هفته با انجام شش دیدار آغاز خواهد شد.

در حالی هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر طی این دو روز انجام می‌شود که مهم‌ترین بازی این هفته که قرار بود بین پرسپولیس و سپاهان برگزار شود به دلیل بازی‌های عقب افتاده سپاهان به دهم دی موکول شد. با وجود این در هفته هفدهم بازی‌های مهمی برگزار می‌شود که شاید مهم‌ترین آن رویارویی استقلال برابر صنعت نفت آبادان باشد، هر چند که دیدار دو تیم صنعتی سایپا و پیکان هم می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب این هفته باشد.

«پنج‌شنبه ۲۲ آذر» مس کرمان - مقاومت سپاسی

حضور امیر قلعه‌نویی در ورزشگاه شهید باهنر شاید بالاترین انگیزه برای بازیکنان مس کرمان باشد که بتوانند با نمایش خوب خود جایگاه ثابتی را در تیم آینده داشته باشند. نیمکت مس پس از شکست از راه‌آهن تغییرات کلی پیدا کرد و مدیران باشگاه با استعفای فرهاد کاظمی موافقت کردند. مسی‌ها این هفته میزبان تیم مقاومت سپاسی هستند و پیروزی‌شان در این بازی می‌تواند باعث جدا شدن این تیم از نیمه پایانی جدول شود. مس کرمان در حال حاضر با پانزده امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و مقاومت سپاسی هم با نوزده امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

صباباتری - پگاه گیلان

تیم نظامی تهرانی پس از بازی جنجالی هفته قبل برابر پرسپولیس این هفته میزبان پگاه گیلان است. صباباتری که شانه به شانه ملوان حرکت می‌کند، با تعداد زیادی مصدوم و محروم به مصاف پگاه گیلان می‌رود اما وضعیت تیم شمالی هم چندان مناسب نیست. پگاه که از شانزده بازی گذشته خود تنها یک برد را کسب کرده تا پیش از شروع هفته هفدهم با یازده امتیاز در جایگاه هجدهم قرار گرفته و صباباتری نیز هم امتیاز با ملوان و با ۲۶ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاده است.

«جمعه ۲۳ آذر»

برق شیراز - ابومسلم

تیم شیرازی هفته‌هاست که با افت شدیدی روبه‌رو شده است. برق شیراز که تا دوازده هفته ابتدایی لیگ جزو تیم‌های بالانشین جدول بود چند هفته‌ای است که بد نتیجه می‌گیرد و این نتایج سبب شده تیم محمود یاوری تا رده نهم سقوط کند. ابومسلم هم در جدول همسایه برق شیراز است. تیم مشهدی این هفته‌ها نتایج خوبی کسب کرده و همین نتایج ابومسلم را به رده دهم رسانده است. برق شیراز و ابومسلم هر دو ۲۲ امتیازی هستند و شکست هر یک از این دو می‌تواند باعث سقوط چند پله‌ای تیم بازنده شود.

شیرین فراز کرمانشاه - راه‌آهن

شیرین فراز اگر در هیچ چیز در لیگ امسال رکورددار نباشد در تعویض مربی بی‌شک رکورددار لیگ است. «یسیچ» و «فکری» دو مربی‌ای بودند که هر کدام چند هفته‌ای سرمربی این تیم کرمانشاهی بودند اما عمر مربیگری این دو روی هم تنها شانزده هفته بود و از این هفته‌ مربی جدیدی روی نیمک شیرین فراز می‌نشیند. این تغییرات متعدد تیم تازه وارد لیگ را در وضعیت متزلزلی قرار داده و این شاید دلیلی باشد که شیرین فراز در رده پانزدهم قرار گیرد. اما در طرف مقابل راه‌آهن با مربیگری اکبر میثاقیان، نتایج خوبی کسب کرده و حضور این تیم در رده یازدهم که در این چند ساله همیشه جزو تیم‌های پایانی جدول بوده نشان می‌دهد که میثاقیان در این تیم موفق بوده است.

سایپا - پیکان

مصاف دو تیم صنعتی اگرچه در شرایط نابرابری انجام می‌گیرد اما نمی‌توان نسبت به این بازی بی‌موضع بود. شکست جزئی از سایپا شده و همین عادت به باخت آفت اصلی تیم دایی است. تیمی که دو برابر تمام شکست‌های فصل قبلی‌اش در این فصل باخته است و این شایسته تیمی نیست که قرار است نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشد. شاید اگر سایپا در مقابل پیکان شکست بخورد دایی از این تیم جدا شود. تا همین جای لیگ هم مدیران سایپا در برابر عملکرد کادر فنی صبور بوده‌اند و اگر این تصمیم سایپایی‌ها را با اخراج ذوالفقارنسب در دو فصل قبل که توانسته بود سایپا را به نایب قهرمانی لیگ برساند مقایسه کنید دچار تناقضی می‌شوید. به هر حال اسم دایی برای سایپا در لیگ قهرمانان آسیا وزنه سنگین روحی محسوب می‌شود و مدیران سایپا از این تک ویژگی مثبت این روزهای دایی تا این هفته از لیگ نگذشته‌اند. سایپا از پانزده بازی سیزده امتیاز کسب کرده و در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است. از طرف دیگر پیکان با دارابینیان خوب نتیجه گرفته است. پیکان در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در مکان پنجم قرار گرفته است.

استقلال - صنعت نفت آبادان

بازی مقابل صنعت نفت، بهترین فرصت برای تیم استقلال است که بتواند به دومین پیروزی‌اش با مربیگری فیروز کریمی دست یابد. استقلال شادمان از برد هفته قبل این هفته میزبان صنعت نفت آبادان است، تیمی که این روزها شرایط خوبی ندارد، نیمکت صنعت نفت هم از نیمکت‌های متزلزل لیگ به حساب می‌آید. اما در این بازی تقابل کریمی با تیمی جنوبی هم جالب توجه است. کریمی که با سر و صدای فراوانی از جنوب به پایتخت آمد باید در حالی تیم‌اش را ارنج کند که کسب هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی می‌تواند شرایط را بار دیگر در اردوی آبی به وضعیت قرمز نزدیک کند. استقلال تا پیش از بازی هفته پایانی نیم فصل اول با ۲۳ امتیاز در رده هفتم قرار گرفته و صنعت نفت هم با کسب ۱۳ امتیاز تیم هفدهم لیگ است.