رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال کشورمان از مشخص شدن وضعیت نهایی فهرست اسامی تیم ملی در روز چهارشنبه خبر داد.

حسن غفاری، رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب گفت: برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌های لازم برای انتخاب بهترین حریفان تدارکاتی برای تیم ملی از سوی کمیته روابط بین‌الملل به‌طور جدی در حال پیگیری است و تاکنون برگزاری یک دیدار دوستانه قطعی شده است. غفاری ادامه داد: تاکنون دیدار با کاستاریکا در روز ۱۰ بهمن‌ماه در تهران قطعی شده و برای دو دیدار دوستانه با تیم ملی مالی و باشگاه ‌هانزاروشتوک آلمان در حال مذاکره هستیم که برای برگزاری این دو دیدار تدارکاتی توافقات لازم انجام شده ولی تاکنون قراردادی در این زمینه به امضا نرسیده است.

وی با اشاره به لغو دیدارتدارکاتی با تیم ملی مقابل چین افزود: زمان مورد نظر طرفین برای برگزاری این دیدار دوستانه مناسب نبود و از همین رو برگزاری این مسابقه کاملا منتفی شد.

رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال از علاقه‌مندی فدراسیون فوتبال قطر برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان قبل از مسابقات مقدماتی جام جهانی خبر داد و گفت: با توجه به نخستین دیدار تیم فوتبال قطر در مسابقات مقدماتی مقابل استرالیا این تیم علاقمند است پیش از این دیداریک بازی تدارکاتی در تهران مقابل تیم ملی کشورمان برگزار کند که هنوز بر سر تاریخ برگزاری این دیدار به توافق نرسیدیم و منتظر پیشنهاد جدید قطری‌ها در این زمینه هستیم ضمن اینکه تاکید داریم این زمان نباید لطمه‌ای به بازی‌های لیگ وارد کند.

غفاری با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های فدراسیون فوتبال در برگزاری دیدارهای تدارکاتی در روزهای فیفا، این کمیته همچنان در حال رایزنی با کشورهایی متناسب با حریفان اصلی تیم ملی در مسابقات مقدماتی است، گفت: تیم ملی تا قبل از نخستین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه با تدارکات کامل گام در این مسابقات خواهد گذاشت.

وی در خصوص احتمال تعویق دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در قاره آسیا گفت: در این زمینه توافق نظر بین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود ندارد و هر یک از این دو نهاد رسمی فوتبال از منظر و تقویم مسابقاتی خود برای بازی‌های مقدماتی برنامه‌ریزی کرده‌اند. از همین رو احتمال تطبیق این برنامه‌ها وجود دارد که در این صورت زمان دیدارهای مقدماتی قطعا دستخوش تغییر خواهد شد با این وجود فدراسیون فوتبال تاکنون برنامه مسابقات خانگی خود را برحسب برنامه فیفا تنظیم و ارائه کرده و در صورت هرگونه تغییری خود را با برنامه جدید هماهنگ خواهد کرد.