«بنزین» مشکل تازه ورزشکاران

تیم ملی شنا برای حضور در مسابقات المپیک به اردوی ۶ ماهه استرالیا نیاز دارد.

«رضا حبیبی» ناظر کمیته ملی المپیک که ماه‌ها است روی حضور چهار نماینده ایران در اردوی ۶‌ماهه استرالیا تاکید دارد، گفت: برای کسب سهمیه مسابقات المپیک پکن چهار نفر نزدیک به رکورد ورودی هستند که تا فرصت باقی مانده به المپیک به برگزاری یک اردوی ۶‌ماهه در کشور استرالیا زیرنظر یک مربی مجرب نیاز داریم. محمد بیداریان در ۱۰۰‌متر آزاد، سهیل آشتیانی در ۲۰۰‌متر آزاد، سعید آشتیانی در ۴۰۰‌متر آزاد و محمد علیرضایی در ۱۰۰‌متر قورباغه از جمله شناگرانی هستند که ناظر کمیته ملی المپیک آنها را نزدیک به ورودی المپیک می‌داند اگر این شناگران در استرالیا حضور یابند قطعا در آنجا مشخص می‌شود که می‌توانند رکورد کسب کنند یا خیر. کمیته ملی المپیک در این زمینه باید نظر نهایی را به ما بدهد، فدراسیون شنا نظرش مثبت است.

وی که کادرفنی تیم ملی شنا را نسبت به وظایف‌شان کاملا توجیه شده می‌داند، گفت: مربیان عملکرد خوبی داشته‌اند، شنای کشور برای متحول شدن نیازمند استعدادیابی است. جشنواره استعدادیابی که اخیرا برگزار شد باید استمرار یابد و این جشنواره سبب می‌شود پشتوانه بیشتری برای توسعه پایدار در شنا داشته باشیم.

حبیبی با اشاره به ۱۵ رکورد جابجا شده در مسابقات سالنی ماکائو گفت: عملکرد شناگران نشان داد که برای کسب سهمیه لب مرز هستند؛ اما فاصله آنها با سطح جهانی و المپیک بسیار زیاد است و به یک برنامه بلندمدت برای جبران این فاصله نیاز داریم. وی به مسافت طولانی ورزشگاه آزادی و خسته‌کننده بودن آن برای ورزشکاران اشاره کرد و گفت: اگر اردوی ملی‌پوشان از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه انقلاب انتقال یابد،‌ قطعا از نظر روحی، روانی، اجتماعی و ریکاوری روی آنها تاثیر مستقیم دارد.

ناظر کمیته ملی المپیک کمبود بنزین را مشکل دیگری برای ورزشکاران و ناظران می‌داند که مسافت طولانی را هر روز باید تا ورزشگاه آزادی طی کنند و برای تردد مشکل دارند.

حبیبی ادامه داد: طولانی بودن این مسیر سبب می‌شود ملی‌پوشان قبل و بعد از تمرین همواره در ترافیک حضور داشته باشند که خستگی راه و زمان لازم برای بازگشت به حالت اولیه در کیفیت کار آنها تاثیر مستقیم دارد.