«قطبی» بهتر از مربیان خارجی درجه دوم

خبرگزاری آلمان در گزارشی درباره‌ وضعیت فوتبال ایران نوشت:«تیم ملی فوتبال ایران تنها تیم آسیایی است که در حال حاضر بدون سرمربی است.»

خبرگزاری آلمان (dpa) در گزارشی با اشاره به وضعیت انتخابات فدراسیون فوتبال و تاخیر این انتخابات درباره‌ سرمربی‌گری تیم ملی ایران نوشت: «مهم‌ترین مشکل فوتبال ایران تا پیش از برگزاری انتخابات این است که تیم ملی ایران تنها تیم آسیایی است که سرمربی ندارد. مسوولان ورزشی از گزینه‌های خارجی مانند «وینفرید شفر» یا «ژاک سانتینی» نام می‌برند. در حالی که پیشتر این پیشنهادها رده شده است. بنابراین برخی‌ها معتقدند که مناسب‌ترین گزینه در حال حاضر افشین قطبی است که هدایت تیم پرسپولیس را بر عهده دارد. قطبی مربی با تجربه‌ای است که در دو جام جهانی به عنوان دستیار سرمربی کره جنوبی حضور داشته و پس از سال‌ها بحران پرسپولیس را به صدر بهترین تیم‌های ایران رسانده است. بنابراین بسیاری از کارشناسان فوتبال در ایران بر این باورند که او گزینه‌ بهتری در قیاس با مربیان خارجی درجه دوم است.

قطبی در این باره می‌گوید: این افتخار بزرگی برای هر مربی است که بتواند هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گیرد و فکر می‌کنم که من می‌توانم مربی خوبی برای تیم ملی باشم و این تیم را به جام جهانی ۲۰۱۰ ببرم.

پیم وربیک، سرمربی جدید تیم ملی استرالیا در این زمینه گفت: مسوولان فوتبال ایران نباید بیش از این به دنبال مربیان خارجی باشند، چراکه قطبی بهترین گزینه برای مربیگری در تیم ایران است.

سرمربی هلندی استرالیا گفت: سال‌ها است که قطبی را می‌شناسم و می‌دانم اطلاعات زیادی از فوتبال بین‌المللی دارد و بسیاری از تیم‌های بزرگ جهان به ویژه تیم‌های آسیایی را به خوبی می‌شناسد.

وربیک در پایان گفت: با توجه به توانایی‌های بالای قطبی در مربیگری و شناخت فرهنگی، روحیه و توانایی بازیکنان ایرانی او می‌تواند در این مورد یک گزینه مناسب باشد.