دوست دارم شرایط یک تیم جدید را تجربه کنم

بازیکن ایرانی تیم فوتبال هانوفر گفت: در حال حاضر تنها تمرین می‌کنم و این که آیا به من بازی بدهند یا ندهند به من مربوط نیست.

وحید هاشمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در رابطه با وضعیتش در تیم هانوفر گفت: هم اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارم، متاسفانه از هفته ششم به بعد شانس بازی پیدا نکردم. اما، در دو دیدار اخیر هانوفر توانستم برای دقایقی برای تیم بازی کنم. در بازی با هانزاروستوک زمانی که به میدان آمدم، بازی بدون گل در جریان بود و حتی می‌توانستم گل اول تیمم را به ثمر برسانم، ولی بدشانس بودم. با این حال بر روی گل دوم تاثیرگذار بودم و گل سوم با پاس من شکل گرفت. فکر می‌کنم با توجه به زمان اندک حضورم در بازی‌های این فصل هانوفر آمار یک گل زده و یک پاس گل آمار چندان بدی نباشد. با وجود این در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی دو بازی آخر تیم است و تلاش خواهم کرد تا بتوانم برای تیمم مثمرثمر باشم.

وی درباره وضعیت این فصل رقابت‌های بوندس لیگا گفت: در رقابت‌های امسال بعضی از تیم‌ها ضعیف ظاهر شدند. به طور مثال نورنبرگ، اشتوتگارت و دورتموند چنین وضعیتی دارند. بسیاری پیش از فصل بر روی این تیم‌ها حساب باز کرده بودند. تیم‌هایی مانند ولفسبورگ و هرتابرلین در فصل نقل و انتقالات ضعیف کار کردند و نتوانستند تاکنون نتایج خوبی کسب کنند. ما نیز بازیکنان خوبی در اختیار داریم و من معتقدم اگر هجومی‌تر بازی می‌کردیم می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. با دو برد یا با دو باخت شرایطمان به کلی در جدول تغییر می‌کند. باید در آخر هفته سی و چهارم تمرکز کنیم. شاید سال دیگر در هانوفر نباشم اما هم اکنون هانوفر تیم من است و دوست دارم هانوفر خوب نتیجه بگیرد و اگر قرار است از هانوفر جدا شوم با خاطره‌ای خوش این تیم را ترک کنم. وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در پایان این فصل از هانوفر جدا شوی؟ گفت: تاکنون صحبتی نشده است. با این حال فوتبال است. من در مدت نه سالی که در بوندس‌لیگا بازی کردم ۴تیم را عوض کردم و همیشه دوست دارم تیم‌های دیگر را تجربه کنم. دوست دارم شرایط یک تیم جدید را نیز تجربه کنم.

هاشمیان درباره ترافیک در خط حمله هانوفر گفت: تیم ما ۵بازیکن مهاجم دارد اما با یک مهاجم بازی می‌کند که این سهمیه نیز بیشتر مواقع به «هانکه» ملی‌پوش هانوفر می‌رسد و او در اولویت است و این رقابت را سخت می‌کند. به تازگی شنیده‌ام که باشگاه در فکر خرید «شلاودراف» است. او بازیکن خود هکینگ بوده است و طبیعی است که او با بازیکنان قدیمی خود راحت‌تر است، با این حال این مسائل به من ارتباطی ندارد. بهترین تمرینات را انجام خواهم داد و از کوچکترین شانس‌ها برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم استفاده می‌کنم. من باید تلاش کنم اما این که آنها به من بازی بدهند یا نه به من مربوط نیست و من حرفه‌ای فکر می‌کنم.

هاشمیان در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد مونشن گلادباخ و کلن برای جذب شما صحت دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی بازی‌های هانوفر است و غیر از این به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

وی درباره بازی شنبه برابر وردربرمن گفت: قطعا بازی مشکلی برابر وردربرمن خواهیم داشت. برمن فوتبال را زیبا بازی می‌کند و فرقی نمی‌کند که حریف مقابل رئال مادرید است یا هانوفر. آنها همیشه تهاجمی، مدرن و کلاسیک بازی می‌کنند. امیدوارم که بتوانیم مساوی و حداقل امتیاز را از این دیدار کسب کنیم.

هاشمیان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره بلاتکلیفی تیم ملی فوتبال گفت: تا آنجا که می‌دانم مهمتر از مربی رییس فدراسیون است و این رییس فدراسیون است که برای تیم‌های ملی برنامه‌ریزی می‌کند. معتقدم که باید ابتدا انتخابات را برگزار کنیم. فوتبال رشته مورد علاقه مردم ایران است و می‌تواند جوانان ایرانی را به خود مشغول کند. باید انتخابات فدراسیون فوتبال را هرچه زودتر برگزار کنیم و تا تعلیق نشده‌ایم باید راه چاره پیدا کنیم. با این حال معتقدم مربی تیم ملی نباید تنها اسم خارجی داشته باشد بلکه ما به مربی‌های بزرگی مانند تراپاتونی و کاپلو نیاز داریم. وی در پاسخ این سوال که آیا انتخاب سرمربی پیش از مشخص شدن رییس فدراسیون عاقلانه است یا خیر؟ گفت: به نظر من باید فوتبال ما مشخص کند که دنبال چه سبک و روشی است. نمی‌توانیم به عنوان مثال برای تیم جوانان از جامائیکا مربی بیاوریم، برای امید از سوئد و برای بزرگسالان از ایتالیا. باید ببنیم فوتبال ما به کدام کشورها نزدیک‌تر است. فکر می‌کنم مربیانی از کشورهای هلند یا آلمان که فوتبال‌شان براساس نظم و برنامه است به سود تیم ملی خواهد بود. در عین حال معتقدم رییس فدراسیون فوتبال باید سرمربی را انتخاب کند و انتخاب سرمربی پیش از برگزاری انتخابات درست نیست. چرا که در صورتی که تیم نتیجه نگیرد ممکن است رییس فدراسیون آینده از زیر مسوولیت شانه خالی کند. هاشمیان افزود: من یک بازیکن تیم ملی هستم و مسوولان باید بیشتر از من نگران تیم ملی باشند. وظیفه من این نیست که نگران باشم چرا که به من ارتباطی ندارد. اما به عنوان یک ایرانی و علاقه‌مند نگران این وضعیت هستم. یک‌سال‌و‌نیم است که ما رییس فدراسیون نداریم و نباید اجازه دهیم بیشتر از این فوتبال ما متضرر شود.