بوکسوری بدون کفش‌های بوکس در رینگ آسیایی

در حالی که در مراسم قرعه‌کشی مسابقه‌های بوکس جوانان آسیا در قزاقستان مدال برنز سید حامد امیری در وزن ۹۱+ کیلوگرم بدون هیچ مبارزه‌ای قطعی شده بود، این بوکسور جوان کشورمان با قبول شکست مقابل نماینده ازبکستان تنها با یک بازی و یک شکست نشان برنز گرفت! این درحالی است که این ملی‌پوش بوکس کشورمان می‌گوید شش بوکسور در این وزن حضور داشته‌اند. سید حامد امیری گفت: در وزن ۹۱+ کیلوگرم شش بوکسور حضور داشتند که در روز قرعه‌کشی با قرعه استراحت روبه‌رو شدم و مدال برنزم قطعی شد.

وی افزود: مسابقه‌های جوانان آسیا در سطح بالایی برگزار شد که در حق ایران خیلی ظلم شد. سال گذشته تیم ایران در هندوستان سوم شد و به همین خاطر مسوولان می‌خواستند، تیم ایران به فینال نرسد. اگر این نوع داوری نبود می‌توانستیم دو یا سه مدال با ارزش بگیریم.

ملی‌پوش بوکس جوانان ایران گفت: در مبارزه با حریف ازبک خود در دو راند اول سر بودم اما، در راند سوم و چهارم آن‌قدر حق‌کشی کردند که دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار نگذاشتند.

وی در مورد نداشتن کفش مخصوص بوکس در روز مسابقه گفت: در ایران که اندازه پایم کفش پیدا نکردم. حین برگزاری مسابقات هم از طریق فدراسیون جهانی و فدراسیون قزاقستان دنبال کفش بودم، اما آنها هم گفتند که کفشی به این اندازه ندارند. چند بوکسور دیگر از هند و ازبکستان هم به همین مشکل روبه‌رو بودند.

امیری در مورد این که نپوشیدن کفش مخصوص بوکس تاثیری در مبارزه‌اش گذاشت یا نه؟ افزود: این مساله آن چنان تاثیری در مبارزه‌ام نگذاشت. چرا که به این روش مبارزه کردن عادت کرده‌ام.