کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی دور دوم جام‌ملت‌های زنان را به ایران پیشنهاد کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به ایران پیشنهاد میزبانی دور دوم مسابقات فوتبال زنان جام‌ملت‌های آسیا را داد.

در پی مخالفت کنفدراسیون آسیا با میزبانی مالزی، AFC طی ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران و اعلام شرایط میزبانی جام‌ملت‌های فوتبال زنان آسیا، میزبانی دور دوم این رقابت‌ها را پیشنهاد کرد. این پیشنهاد به دیگر تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها نیز داده شده است. ایران در گروه A مسابقات کنار میانمار، ویتنام و چین تایپه قرار دارد. در گروه B نیز کشورهای مالزی، تایلند، کره و فیلیپین حضور دارند.

«خدیجه سپنجی» نایب رییس فدراسیون فوتبال در این رابطه گفت: «ایران با توجه به حداقل‌های AFC از تمام شرایط لازم برخوردار است؛ اما به دلیل برخی محدودیت‌ها برای بانوان نمی‌تواند میزبانی را بر عهده بگیرد.» تیم‌ملی فوتبال زنان که هم اکنون در اردوی آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها به سر می‌برد، نمی‌خواهد اردوهای خود را تا زمان حضور در این رقابت‌ها قطع کند.

«مونیکو» آلمانی مهم‌ترین گزینه سرمربی‌گری تیم‌ملی زنان نیز به ایران آمد و تمرینات ملی‌پوشان را زیر نظر گرفت. او که نظر مساعدی برای هدایت تیم‌ملی ایران دارد، به کشور خود بازگشت و وعده داد که یک ماه آینده به ایران برمی‌گردد.

این در حالی است که مسوولان فدراسیون فوتبال علاقه‌مندند وی از هفته آینده به ایران بیاید و این مهم‌ترین بحث میان آنها است.

سپنجی نایب رییس فدراسیون فوتبال فردا به همراه تنی چند از مسوولان فدراسیون فوتبال و ورزشکاران به استرالیا خواهد رفت تا در مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا حضور یابد. ایران به همراه ژاپن و تایلند نامزد دریافت جایزه آسیا برای توسعه فوتبال زنان بود، که از میان این کشورها ژاپن موفق به دریافت این جایزه‌ شد.

البته هنوز صدور ویزای نمایندگان ایران قطعی نیست و تا پایان وقت امروز مشخص خواهد شد.