پرسپولیس جام‌حذفی را هم با برد شروع کرد

سارا زمانی

پرسپولیس در اولین دیدار خود در جام حذفی موفق شد با نتیجه ۳-۲ حریف خود تیم صنعت نفت آبادان را شکست دهد.

این دیدار که در ورزشگاه جهان پهلوان تختی آبادان و در ساعت ۱۴:۴۵ و با قضاوت ترکی برگزار می‌شد، با همان نتیجه اولین بازی لیگ برتر به پایان رسید. این دو تیم در اولین بازی لیگ‌برتر هم به مصاف هم رفتند و پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۳-۲ صنعت نفت را شکست دهد. در این بازی صنعت نفت به گل زودهنگامی از طریق پنالتی دست یافت که این پنالتی در دقیقه ۴ بازی با خطای سپهر حیدری به دست آمد که در دقیقه ۶ توسط بازیکن برزیلی نفت به گل برتری تبدیل شد. در دقیقه ۸ بازی هم فرصت خطرناکی نصیب صنعت نفت شد که به وسیله پژمان نوری دفع شد. ولی پرسپولیس پس از خوردن گل خیلی هجومی کار کرد و موقعیت‌های زیادی را بدست آورد. در این زمان این حدس را می‌شد زد که به گل تساوی خواهد رسید که این اتفاق در دقیقه ۱۳ بازی رخ داد و فراز فاطمی کارگروهی تیم‌پرسپولیس را به گل تبدیل کرد.

به گفته کارشناسان فوتبال تیم صنعت نفت که تیم‌جوان و نوپایی است و توسط ابراهیم قاسمپور هدایت می‌شود، در آینده به یک تیم موفق تبدیل خواهد شد. چون شاهد حملات خوبی از این تیم در بازی بودیم، ولی آنها در ضربات آخر دقت لازم را نداشتند.

پرسپولیس در دقیقه ۵۷ دومین گل خود را توسط عباس آقایی به ثمر رساند، صنعت نفت بعد از خوردن گل دوم سعی می‌کرد بازی را به تساوی بکشاند، تا شاید بتواند در مقابل آن تماشاگران مشتاق به وسیله پنالتی از سد پرسپولیس عبور کند. تا اینکه در دقیقه ۶۱ به گل تساوی رسیدند. این گل توسط شوت دقیق و زیبای سیدصابر میرقربانی زده شد. این گل تقریبا تا ده دقیقه انسجام تیم پرسپولیس را به هم ریخت، ولی کم‌کم پرسپولیس به خود آمد هجومی کار کرد و معلوم بود اصلا به مساوی قانع نیست.

این تیم با فشارهای زیادی که بر دروازه صنعت نفت وارد کرد بر بازی سوار شد. ولی برخلاف روند بازی فرصت بسیار خطرناکی که نصیب صنعت نفتی‌ها شد، شوت محمود پوراسدالهی بود که با عکس‌العمل زیبای رودباریان دفع شد.

بالاخره پرسپولیس حملات خود را به نتیجه رساند و در دقیقه ۸۵ توسط نیکبخت به گل پیروزی رسید. بعد از این گل و در وقت‌های اضافی صنعت‌نفت یک موقعیت خطرناک دیگر به دست آورد که با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه رودباریان به بیرون رفت.

گفتنی است، تیم صنعت‌نفت آبان در غیاب ۶ بازیکن خود بازی خوب و قابل قبولی را در مقابل تیم صدر جدولی لیگ‌برتر از خود ارائه کرد.

در پایان این دیدار، قطبی، سرمربی پرسپولیس گفت: هربار که به آبادان بیاییم، بازی مشکلی را پیش رو خواهیم داشت، چون این شهر، هم تیم خوب و هم هواداران پرانرژی و مشتاقی دارد. وی گل عباس آقایی را عالی توصیف کرد و گفت: بازیکنان ما همگی خوب بودند، اما فوتبال مثل زندگی است و آدم ممکن است، در زندگی اشتباه کند. ما هم در طول بازی اشتباهاتی داشتیم که باعث شد دو گل دریافت کنیم، ولی مساله مهم این است که تیم ما نشان داده است همیشه میل به پیروزی دارد. ما تمرکز خود را تا آخر بازی حفظ کردیم و براساس یک بازی منطقی توانستیم گل پیروزی‌بخش بازی را هم بزنیم.

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان هم در پایان بازی گفت: اگر از فرصت‌هایمان در این دیدار به خوبی استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم پرسپولیس را شکست دهیم.

وی افزود: همان‌طور که بارها گفته‌ام، صنعت نفت برای رسیدن به دوران اوج نیاز به زمان دارد، اگر عملکرد بازیکنان تیم را نسبت به بازی نخست در لیگ مقایسه کنید، متوجه می‌شوید، صنعت نفت با گذشت زمان بسیار بهتر شده و این پیشرفت می‌تواند بیشتر هم بشود. قاسمپور در پایان گفت: پرسپولیس در این دیدار با اتکا به تجربه بازیکنان خود پیروز شد، ولی ما به علت خامی و کم‌تجربگی، پیروزی را با شکست عوض کردیم.