قهرمانی مرد یخی در سال 2007 تایید شد

فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) قهرمانی کیمی رایکونن، راننده فنلاندی رقابت‌های فرمول یک در سال ۲۰۰۷ را به طور رسمی تایید کرد.

مرد یخی به طور رسمی قهرمان سال ۲۰۰۷ شناخته شد. راننده فنلاندی تیم فراری به دلیل اعتراض رسمی تیم مک لارن مرسدس با احتمال از دست دادن عنوان قهرمانی‌اش روبه‌رو بود.

FIA روز جمعه در پاریس تشکیل جلسه داد و در آن با بررسی شکایت و اعتراض «نقره‌ای‌ها» قهرمانی رایکونن را تایید کرد. مک لارن مرسدس در شکایت خود به دمای بنزین غیر قانونی تیم‌های BMW و ویلیامز در رقابت جایزه بزرگ برزیل، آخرین دور از رقابت‌های فصل ۲۰۰۷ فرمول یک اعتراض داشت.

دادگاه فرجام‌خواهی ۲۶ روز پس از پایان فصل اعتراض مک لارن - مرسدس را به نتیجه آخرین دور از رقابت‌های فصل در سائوپائولو را وارد ندانست و آن را معتبر دانست. در توضیح نهایی FIA آمده است: «پس از شنیدن حرف‌های طرفین و بررسی تمام سندها درخواست مک لارن رد شد.» یک روز پیش از اعلام رای جلسه‌ای ۴ساعته در لندن برگزار شد که قرار شد نتیجه‌اش روز جمعه اعلام شود. این جلسه به درخواست نقره‌ای‌ها تشکیل شده بود.

در صورت تایید اعتراض مک لارن مرسدس، همیلتون که در مکان هفتم رقابت سائوپائولو جای گرفته بود، می‌توانست جای نیکورزبرگ از تیم (ویلیامز - تویوتا) و یا روبرت کوبیکا و نیک هاید فلد (BMW) را که در برزیل در مکان‌های چهارم تا ششم قرار گرفته بودند را بگیرد؛ این به معنای رسیدن به امتیاز و قهرمانی همیلتون در فصل ۲۰۰۷ به شمار می‌آمد. نایجل توتزی وکیل تیم فراری که از رای صادر شده رضایت داشت، گفت: «رایی غیر از این می‌توانست خسارتی بزرگ به فرمول یک وارد کند.» اگر رایکونن عنوانش را از دست می‌داد و سرنوشت قهرمانی روی میز رقم می‌خورد، بسیاری از هواداران F۱ اطمینان و ایمان خود به این ورزش را از دست می‌دادند. لوئیس همیلتون هم در واکنش به نتیجه‌ اعتراض تیمش گفت: «همان طور که بارها تاکید داشتم، کیمی شایسته قهرمانی در سال ۲۰۰۷ بود، نه من یا راننده‌ای دیگر. من با نهایت آرامش به فصل جدید نگاه می‌کنم و بار دیگر با کیمی و دیگر رقیبان رقابت خواهم کرد، البته در پیست مسابقه!»