ملی پوشان بسکتبال انتظارات را برآورده نکردند

رییس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال کشورمان گفت: بازیکنان ملی پوش در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر از آمادگی کامل دور بوده و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

محمدرضا مشحون رییس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال کشورمان گفت: البته این موضوع دلایل مختلفی داشته و صرفا به خاطر کم‌کاری و سهل‌انگاری بازیکنان نیست اما در هرصورت منجر به فاصله گرفتن بازیکنان از آمادگی مطلوب شده است. وی افزود: بازی در پست‌های غیر تخصصی و کاهش زمان حضور در زمین مسابقه بنا به صلاح مربی، منجر به دور شدن بازیکنان از آمادگی بالا و همیشگی و ایجاد آمادگی نسبی و معمولی در آنها شده است. درحالی که انتظار داریم حداقل ملی پوشان اجازه ایجاد چنین شرایطی را به خود ندهند.

رییس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال ادامه داد: در چنین شرایطی بسیاری از بسکتبالیست‌ها به لحاظ میزان آمادگی تا حدی با ملی پوشان هم سطح شده اند اما این هم سطحی زمانی ارزش پیدا می‌کند که اعضای تیم ملی در اوج آمادگی باشند و سایر نفرات در رقابتی تنگاتنگ بتوانند خود را به سطح آنها برسانند.

مشحون افزود: از تمام بازیکنان بسکتبال اعم از ملی پوش و غیره انتظار داریم در فاصله هفت هشت ماه باقی مانده تا زمان مسابقات المپیک سختی تمرینات سنگین و فشرده را تحمل کنند تا بتوانیم با معرفی ترکیبی مقتدر نماینده شایسته‌ای برای بسکتبال ایران و آسیا در پکن باشیم. مشحون با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در پیکارهای المپیک گفت: دیدار با تیم‌های اروپایی در راس برنامه‌های سازمان تیم‌های ملی قراردارد.

در همین زمینه با چند کشور از این قاره مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم در ابتدای سال آینده به مصاف تیم ملی آنها برویم.