مسابقات ورزش‌های آبی ارگان‌های دریایی پایان یافت

گروه ورزش- مراسم اختتامیه اولین دوره رقابت‌های ورزش‌های آبی ارگان‌های دریایی کشور پنج‌شنبه شب (۲۴ آبان ماه) در چابهار برپا شد.

از ۲۲ آبان ماه تیم‌های سازمان حفاظت محیط زیست تیم الف دانشگاه دریانوردی چابهار، تیم الف و ب سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت صنایع دریایی شهید جولایی، شرکت صنایع دریایی شهید درویشی، شرکت خدمات دریایی و بندری تایدواتر خاورمیانه، نیروی دریایی ارتش و شرکت خدمات دریایی کاوه با یکدیگر به رقابت پرداختند. در رشته والیبال ساحلی، تایدواتر خاورمیانه اول شد، ارتش دوم و تیم ب سازمان بنادر و کشتیرانی سوم شد.

در رشته شنا، ارتش اول شد، تیم الف سازمان بنادر دوم و خاورمیانه بر سکوی سوم ایستاد. در رشته قایقرانی نیز، ارتش مقام قهرمانی را تصاحب کرد. تیم‌های الف و ب سازمان بنادر دوم و سوم شدند.

مسابقات ورزش‌های آبی نهادهای دریایی در ۳ رشته والیبال ساحلی، قایقرانی و شنا (در دو ماده استخر و حوضچه) زیرنظر اداره کل بنادر و کشتیرانی استان سیستان و بلوچستان در بندر چابهار برگزار شد.

در پایان این مسابقات مدیرکل اداره بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان گفت: از سال‌های آینده مسابقات ورزش‌های آبی ارگان‌های دریایی کشور را به صورت بین‌المللی و با حضور کشورهای منطقه خلیج فارس و دریای خزر برگزار می‌کنیم.

یحیی ضیایی ضمن بیان مطلب فوق افزود: پیشنهاد برگزاری بین‌المللی مسابقات ورزش‌های آبی ارگان‌های دریایی را در اجلاس آتی منطقه‌ای دریای خزر و خلیج فارس مطرح می‌کنیم تا در صورت تایید، میزبان نخستین دوره این مسابقات باشیم.

وی در ادامه با ابراز رضایت از برگزاری مسابقات ورزش‌های آبی ارگان‌های دریایی کشور در چابهار، خاطرنشان کرد: انجام این مسابقات در مبنای دستیابی به دو هدف صورت گرفت. اول آنکه از این طریق ارتباط بین ارگان‌های دریایی کشور و همکاری اعضای آنها در امور کاری، قوت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرکل اداره بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان همچنین تاکید کرد: مورد دوم آنکه برگزاری این نوع مسابقات باعث تقویت توان جسمانی اعضای ارگان‌های دریایی شده و آنها را به لحاظ بدنی در انجام وظایف دشوار کمک می‌کند.

ضیایی با بیان این موضوع که برگزاری این رقابت‌ها را در تقویم کاری ارگان‌های دریایی قرارداده و هر ساله آن را پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: سازمان بنادر و کشتیرانی به عنوان نخستین پیشنهاد دهنده برگزاری این مسابقات، به عنوان میزبان نخستین دوره بازی‌ها معرفی شد. چابهار تنها ساحل کشور است که در این فصل از سال از شرایط جوی مناسب بهره می‌برد، بنابراین از ۴ ماه پیش، تلاش شبانه روزی خود را برای آماده کردن این ساحل، آغاز کردیم. وی در مورد تعداد رشته‌های شرکت کننده در این مسابقات گفت: رشته غواصی بصورت آزمایشی در مسابقات شرکت داده شد اما از سال آینده، ضمن افزایش تعداد رشته‌ها، غواصی نیز به فهرست بازی‌های این مسابقات، اضافه خواهد شد. همچنین در نظر داریم از بانوان ورزشکار نیز در این مسابقات استفاده کنیم.

مدیرکل اداره بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان درپایان گفت: فعالیت‌های ورزشی ارگان‌های دریایی در راستای برنامه‌های دولت در بخش تربیت بدنی صورت می‌گیرد به همین منظور با منسجم کردن هرچه بیشتر این رقابت‌ها، سعی می‌کنیم ورزشکاران شرکت کننده دراین رقابت‌ها، توان پوشیدن پیراهن تیم‌های مختلف ملی را داشته باشند.

این رقابت‌ها زیر نظر سه فدراسیون شنا، قایقرانی و والیبال برگزارشد.