برد پرسپولیس با چاشنی شانس

آیا پرسپولیس نتیجه‌گرا شده است؟

تیم فوتبال پرسپولیس در روزی که چاشنی شانس را در بازی خود داشت در ثانیه‌های پایانی موفق شد تیم سایپا را شکست دهد.

در آخرین دیدار از روز دوم هفته چهاردهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۵/۱۶‌دقیقه روز جمعه دو تیم پرسپولیس و سایپا به قضاوت مسعود مرادی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با گل ثانیه‌های پایانی محسن خلیلی برابر شاگردان علی دایی به پیروزی برسد. در این دیدار دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند و بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند و در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند این پرسپولیس بود که توسط محسن خلیلی به گل برتری دست یافت. این گل در دقیقه ۹۵ به ثمر رسید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز خوشحالی از پیروزی تیمش در ثانیه‌های پایانی دیدار با سایپا گفت: بازیکنان من ثابت کردند برای قهرمانی قلب شیر دارند و حتی یک ثانیه هم به تساوی فکر نمی‌کنند.

افشین قطبی که پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر سایپا بسیار خوشحال بود، گفت: ما در نیمه اول موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم اما نتوانستیم از این موقعیت‌ها استفاده کنیم.

قطبی ادامه داد: البته درنیمه دوم دو تیم فوتبال بهتری را به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های مناسبی برای گلزنی به‌دست آوردند اما این تیم ما بود که در ثانیه‌های پایانی موفق شد حریفش را شکست دهد و به سه امتیاز حساس دست پیدا کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «رمز موفقیت پرسپولیس در ثانیه‌های پایانی چیست؟» خاطرنشان کرد: ما با تعویض‌هایی که انجام دادیم به دنبال سه امتیاز بودیم و خوشحالم که بازیکنانم و همه تماشاگران پرسپولیس حتی یک ثانیه هم به تساوی فکر نمی‌کردند و توانستند با حمایت و تلاش در ثانیه‌های پایانی به گل برتری دست پیدا کنند.

قطبی ادامه داد: از همه بازیکنان و تماشاگران پرسپولیس تشکر می‌کنم که در طول ۹۰‌دقیقه از پرسپولیس حمایت کردند و با هم به یک پیروزی شیرین دست پیدا کردیم. وقتی شما در دقیقه ۹۵ گلزنی می‌کنید تنها یک گل رویایی به‌دست آورده‌اید و خوشحالم که ما در این بازی با یک گل رویایی به پیروزی دست پیدا کردیم.وی افزود: بازیکنان من ثابت کردند برای قهرمانی قلب شیر دارند و تا ثانیه‌های پایانی فقط برای پیروزی می‌جنگند.

در ادامه سرمربی سایپا قضاوت مسعود مرادی را یک جانبه دانست و مدعی شد که تیم داوری عامل پیروزی حریف بوده است.

علی دایی درخصوص قضاوت مسعود مرادی گفت: ‌از دقیقه یک مسابقه حتی اوت‌ها را هم به نفع پرسپولیس اعلام می‌کردند. هر اتفاقی به نفع آنها تمام شد و داور فقط برای پرسپولیس سوت می‌زد. در پایان هم که همه دیدند این بازی چهار دقیقه وقت اضافی نداشت. بالاخره پرسپولیس به گل برتری خودش دست یافت اما برای من این قضاوت واقعا عجیب بود. به هر حال تبریک می‌گویم که پرسپولیس را برنده از زمین بیرون آوردند. دایی در پاسخ به خبرنگاران پیرامون اعتراض پرسپولیسی‌‌ها به پنالتی روی داده روی عباس آقایی گفت: من از سید جلال سوال کردم و او با اطمینان گفت که اصلا برخوردی با آقایی نداشته است. اعتراضات بی‌دلیل بود چون به هیچ وجه پنالتی اتفاق نیافتاد.

سرمربی سایپا به سبک بازی سرخ پوشان اعتراض کرد و گفت: ‌سوال من این است که آنها با کدام حرکت تاکتیکی به دروازه ما رسیدند؟ فقط بازی مستقیم انجام می‌دادند. پژمان نوری و شیث زیر توپ می‌زدند و مهاجمان پرسپولیس در زمین ما به دنبال توپ بودند. من چیز دیگری از حریف ندیدم در حالی که معتقدم تیم ما فوتبال خوبی بازی کرد. به هر حال به تیم حریف این برد را تبریک می‌گویم.

دایی درخصوص شرایط خطرناک سایپا گفت:‌من اصلا نگران نیستم. زمانی باید نگران باشم که تیمم خوب بازی نکند اما حالا می‌بینم تیم من فوتبال خوبی بازی می‌کند و همچنان معتقدم جایگاه حقیقی ما در جدول این نیست. وضعیت سایپا بهتر می‌شود و ما به جایگاه واقعی خودمان خواهیم رسید.

سرمربی سایپا درخصوص احتمال برکناری خودش گفت: ‌این سوال را باید از مسوولان باشگاه بپرسید اما خود من نگران چنین مسائلی نیستم. تا روزی که در سایپا حضور دارم با قدرت به کارم ادامه خواهم داد و زمانی که بگویند به همکاری با این تیم پایان می‌دهم. هر وقت خواستند می‌توانند دایی را اخراج کنند اما تا آن زمان سعی می‌کنم کارم را به خوبی انجام بدهم.

وی همچنین درخصوص شرایط تیمش در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: برای این رقابت‌ها برنامه ویژه‌ای داریم و به موقع شرایط تیم را برای حضور در این مسابقات بهبود خواهیم بخشید. اگر لازم باشد به دنبال جذب بازیکنان جدیدی خواهیم بود و سایپا را برای حضور در لیگ قهرمانان تقویت می‌کنیم.

در پایان این بازی مسعود مرادی داور این دیدار با ابراز نارضایتی از رفتار علی دایی گفت: خوشحالم که علی دایی روی زمان تلف‌شده بازی معترض است زیرا با محاسبه زمان‌های تلف‌شده به خوبی حقانیت من به اثبات می‌رسد. البته آقای دایی بازیکن بزرگی برای فوتبال ایران بوده است، اما این بازیکن بزرگ حتما نمی‌تواند داور بزرگی نیز باشد. او به عنوان یک مربی شرح وظایف یک داور را نمی‌داند همانطور که من شرح وظایف یک مربی را نمی‌دانم پس بهتر است درخصوص عملکرد داوران این چنین اظهارنظر نکند. از او انتظار نداشتم این چنین بی‌مهابا مقابل دوربین‌های تلویزیونی به داور بتازد.

نحوه اعتراض او پس از پایان بازی در شان دایی که از بزرگان فوتبال ایران است، نبود.

مسعود عنایت رییس کمیته داوران هم در این خصوص اظهار داشت: مرادی به درستی ۴دقیقه وقت اضافه گرفت و با اشاره به تعویض‌های دو تیم و مصدومیت دروازه‌بان پرسپولیس بیشتر کردن وقت تلف شده را قانونی و درست دانست. وی در ادامه از اشتباه دایی در زمان به ثمر رسیدن گل برتری پرسپولیس یاد کرد و گفت: مربی سایپا زمان به ثمر رسیدن گل پرسپولیس را دقیقه ۹۵ و ۳۰ثانیه عنوان کرد در حالی که این گل در دقیقه ۹۴ و ۴۸ثانیه به ثمر رسید. او حتی مدعی بود تماشاگران بر روند کار تیم داوری تاثیرگذار بوده‌اند در این خصوص باید بگویم مگر می‌شود مبنای کار داور را اعتراض یا تشویق تماشاگران گذاشت.

رییس کمیته داوران در واکنش به اظهارات علی دایی که به زعم وی ناجوانمردانه به مسعود مرادی انتقاد کرده است، گفت: دایی مانند دیگر مربیان هر زمان که تیمش شکست می‌خورد از زیر بار مسوولیت شکست شانه خالی می‌کند و توپ را در زمین داور می‌اندازد. زمانی که شکست می‌خورند داور مسبب تمام ناکامی‌ها می‌شود.

حاشیه‌های این دیدار را نیز در زیر می‌خوانید:

* کریم باقری، سپهرحیدری و افشین پیروانی با حضور در جایگاه ویژه این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. باقری بیمار بود و حیدری محروم!

* تماشاگران پرسپولیس که قبل از این دیدار رابطه خوبی با علی دایی نداشتند در بین دو نیمه به تشویق او پرداختند.

* بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتبال سایپا در پایان این دیدار به شدت به عملکرد مسعود مرادی اعتراض کردند.

* میثاق معمارزاده دروازه‌بان سایپا در دیدار برابر پرسپولیس، به دلیل اعتراض به مسعود مرادی پس از پایان بازی، با کارت قرمز وی اخراج شد. او دیدار بعدی سایپا را از دست داد.

* در پایان بازی و زمانی که حبیب کاشانی به سمت علی دایی رفت تا به او خسته نباشید بگوید، مشخص نشد علی دایی چه حرف‌هایی زد که کاشانی با چهره‌ای گرفته از او دور شد. کاشانی در مصاحبه‌اش حاضر نشد به این جملات اشاره کند.

* تماشاگران پرسپولیس پس از کسب این پیروزی سر از پا نمی‌شناختند و با جشن و پایکوبی ورزشگاه را ترک کردند.