مرفاوی: آقایان از سایه قلعه‌نویی هم می‌ترسیدند!

صمد مرفاوی به خواست ناصر حجازی از استقلال کنار گذاشته شد. پیش از دیدار تیم‌های استقلال و راه آهن ناصر حجازی از طریق سرپرست تیم از صمد مرفاوی می‌خواهد که فعلا در تمرینات تیم حاضر نشود تا در خصوص آینده وی تصمیم‌گیری شود.

نزدیک به شش روز از کنار گذاشتن مرفاوی از استقلال می‌گذرد اما تاکنون به صورت شفاف دلایل برکناری او اعلام نشده است و مدیر فنی استقلال تنها به گفتن این جمله بسنده کرده که مرفاوی در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده و به همین دلیل هم از استقلال دور است! اما از سوی دیگر صمد مرفاوی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. او که چند روز است تصمیم گرفته کمتر مصاحبه کند در گفت‌وگویی به بسیاری از مسائل باشگاه استقلال تهران و کادر فنی اشاره کرده که اهم صحبت‌هایش در زیر می‌آید:

* شرایط این فصل استقلال از فصل گذشته هم بدتر است. ما فصل گذشته حداقل تیم یک دستی بودیم اما استقلال امسال چند رنگ است! در تیم پارسال یک سرپرست خوب داشتیم اما امسال...

* آقایان با این کارهای خود می‌خواهند ضعف‌های فنی و مدیریتیشان را جبران کنند. مشکل استقلال صمد مرفاوی نبود بلکه ضعف‌های فنی بود دلیل آن هم حضور آدم‌های ضعیف در این تیم بود!

*سرپرست تیم به مردم دروغ می‌گوید. من هیچ زمانی در تمرینات غایب نبودم و حتی با وجود داشتن مرخصی ۲۰ روزه به تمرینات می‌رفتم و تیم را تمرین می‌دادم! بازیکنان استقلال هم این موضوع را تایید می‌کنند.

* قبل از بازی با راه آهن من تیم را تمرین دادم اما آقایان مدعی شدند که مرفاوی به تمرین نیامده است. اگر من به تمرین نیامدم شما‌ها استقلال را تمرین دادید؟! کار شما که پوشیدن کت و شلوار و زدن عینک دودی بود!

* آقایان در تیم استقلال به همه شک داشتند و هر کاری که انجام می‌شد شک می‌کردند. خدمت این دوستان بگویم که با شک نمی‌توان مربیگری کرد.

* برای کمک به استقلال قبول کردم این فصل به عنوان مربی در تیم بمانم وگرنه علاقه‌ای به کارکردن کنار حجازی نداشتم. البته با ماندن در استقلال به آن افرادی هم که خواهان حضور من بودند احترام گذاشتم.

*کار سرپرست استقلال این شده بود که به میان هواداران استقلال برود و با آنها صحبت کند. در حالی که وظیفه ایشان ایجاب می‌کرد در کنار تیم باشد و به مشکلات رسیدگی کند؛ به همین دلیل هم بود که این آقا بیشتر از همه در تمرینات تشویق می‌شد. کجای دنیا شاهد هستید که سرپرست بیشتر از همه تشویق شود!

* پس از بیرون آمدن از استقلال مسوولان باشگاه تماسی با من نداشته‌اند، من را رییس سازمان فوتبال استقلال کنار گذاشت و از او هم نوشته کتبی دارم!

* خیلی بد است که در تیم بازیکنان را کنار هم جمع می‌کردند تا با هم متحد شوند و علیه یک نفر دیگر موضع‌گیری کنند!

* لابی کردن با بازیکنان و تشکیل اتحاد علیه یک نفر دیگر کار انسان‌های ضعیف است که این دوستان انجام دادند.

* آقایان از سایه امیر قلعه‌نویی هم می‌ترسیدند نه اینکه بخواهم چاپلوسی کنم اما بهتر است مردم بدانند که اینها چه ترسی از قلعه‌نویی داشتند. البته این را هم بگویم که آدم ترسو محکوم به نابودی است.

* تازه متوجه تفاوت قلعه‌نویی با این آقایان می‌شوم. امیر انسان با معرفتی بود اما اینها...

* استقلال با این افراد نه تنها نتیجه نمی‌گیرد بلکه محکوم به شکست هم است. شک نکنید شرایط برای استقلال از این هم بدتر می‌شود!

* صداقت شرط اول مربیگری است که اینها نداشتند. امیر قلعه‌نویی به من نگفت که استقلال نرو بلکه پیش‌بینی کرده بود با این شرایط روبه‌رو می‌شوم.

* از اینکه کنار این دوستان کار کردم ناراحت نیستم بلکه خوشحالم که آنها را شناختم و تجربه تازه‌ای در مربیگری به دست آوردم.

*قلعه‌نویی هیچ زمانی برای استقلال مشکل به وجود نیاورد اما اعتقاد آقایان این بود که قلعه‌نویی قصد حاشیه‌سازی دارد. با این کارها نمی‌خواهم از قلعه‌نویی دفاع کنم چون نه او و نه من احتیاجی به این کارها نداریم!

* حجازی ادعا می‌کند که مدیر فنی استقلال است در حالی که این سمت کاملا صوری است. او در استقلال شکست خورده و به همین دلیل هم این پست‌های صوری را تقدیمش کرده‌اند.