حمایت ویژه مسوولان از المپیکی‌های دو و میدانی

در فاصله کمتر از ۲۷۰ روز مانده تا آغاز بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک (پکن ۲۰۰۸) مسوولان فدراسیون دوومیدانی اعلام کردند که حمایت‌های ویژه‌ای از المپیکی‌های این رشته ورزشی به عمل می‌آورند.

در پایان فصل مسابقه‌های سال ۲۰۰۷ دوومیدانی، چهار نفر از ورزشکاران کشورمان توانستند پنج سهمیه حضور در بازی‌های پکن را کسب کنند. حدادی و صمیمی در پرتاب دیسک، مهاجر شجاعی در ۸۰۰ متر و مردای در دوهای ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر، دوومیدانی کاران ایران بودند که توانستند جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کنند و هنوز هم مسوولان فدراسیون دوومیدانی چشم به کسب چند سهمیه دیگر برای حضور در این بازی‌ها دارند.

در همین راستا، مسوولان و تصمیم‌گیران دوومیدانی ایران در آخرین نشست اعضای هیات‌رییسه و کمیته فنی، اعلام کردند که برنامه‌های ویژه‌ای برای دوومیدانی‌کاران المپیکی خواهند داشت.

دکتر محمد‌صادق داداشی، دبیر فدراسیون دوومیدانی در رابطه با این تصمیم مسوولان دوومیدانی گفت: «یکی از موضوع‌های مهم پیش روی ما بازی‌های المپیک و آماده ساختن المپیکی‌ها برای حضور در این بازی‌ها است. نخستین تصمیمی که ما در مورد المپیکی‌ها گرفتیم این بود که آنها همچنان اردوهای تمرینی‌شان را ادامه دهند. قرار شده حدادی، صمیمی و مرادی در ایران تمرین کنند و احسان مهاجر شجاعی به سوریه برود. آنهایی هم که شانس حضور در المپیک را دارند، تحت حمایت خواهند بود.

وی در مورد کار ویژه‌ای که قرار است برای المپیکی‌ها انجام شود، گفت: کار ویژه همین است که حدادی خواسته در بوشهر تمرین کند و کار او را مهیا کرده‌ایم. همچنین احتمال دارد او به چند کشور خارجی هم اعزام شود. صمیمی و مرادی هم که در اصفهان تمرین می‌کنند. البته مرادی اگر بخواهد او را هم می‌توانیم به مراکش بفرستیم.

دکتر عیدی علیجانی هم به عنوان مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در رابطه با حمایت ویژه دوومیدانی‌کاران گفت: «ما در بخش نخست حدادی را برای تمرین به همراه مربی‌اش به آفریقای جنوبی می‌فرستیم. دعوتنامه او آمده و به دلیل این که اکنون در نیم‌کره‌جنوبی فصل بهار است، او می‌تواند آنجا خوب کار کند. احتمالا حدادی دو ماه به کشور آفریقای جنوبی می‌رود. درمورد مهاجر شجاعی هم می‌خواستیم مربی‌اش را به ایران بیاوریم که این طور نشد و بدین ترتیب احسان مدتی را در سوریه تمرین می‌کند. صمیمی‌ها بدون وقفه اردویشان را پیگیری می‌کنند و وضعیت خوبی دارند. اردوی آنها زیرنظر مربی روس در اصفهان است.»

علیجانی با بیان این که امسال سجاد مرادی باید دو برابر سال پیش تمرین کند، گفت: مرادی باید به حجم تمرین‌های زمستان ۳‌هزار کیلومتر برسد. این در حالی است که او سال پیش ۱۵۰۰ کیلومتر تمرین کرده بود.

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در مورد آنهایی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، یادآور شد: «ما برای کسانی همچون بوعذار، شاهرخی، ارزنده، سپهرزاده و ربانی هم برنامه‌های حمایتی خوبی داریم. احتمالا بوعذار به کمپ تمرینی مالزی برود. عذر مربی شاهرخی را هم خواسته‌ایم و به دنبال مربی جدیدی برای او هستیم. در مورد هادی سپهرزاد هم منتظر وضعیت آسیب‌دیدگی‌اش و مداوای او هستیم. برای آنهایی هم که ورودی نیاورده‌اند، برنامه‌های زیادی داریم تا بتوانند سال آینده در مسابقه‌های بین‌المللی جواز حضور در المپیک را کسب کنند.»

دکتر علیجانی با تاکید بر این که از این پس حقوق ورزش کاران براساس برنامه‌هایشان پرداخت می‌شود و دیگر کسی حقوق کارمندی نمی‌گیرد، افزود: «ما از همه ورزشکارانی که از فدراسیون دوومیدانی حقوق می‌گیرند، برنامه‌هایشان را خواسته‌ایم و تنها پول در برابر برنامه‌ به آنها داده می‌شود. ما محدودیتی برای حمایت دوومیدانی‌کاران و برنامه‌هایشان نداریم و حمایت لازم را برای المپیکی‌ها انجام می‌دهیم.»