فتح جام قهرمانی در میدانی کاملا غریبه

تیم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز (چهارشنبه) برای شکستن طلسم ناکامی‌های باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا برابر تیم اوراواردز ژاپن قرار می‌گیرد.

این دیدار در حالی در ورزشگاه ۶۱هزار نفری سایتاما در حومه توکیو برگزار خواهد شد که تیم سپاهان برای ایستادن بر سکوی نخست آسیا، باید قهرمان فصل گذشته باشگاه‌های ژاپن را شکست دهد. تیم سپاهان اصفهان که پس از دو بار ناکامی، با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران گام به پنجمین دوره این رقابت‌ها گذاشته است در مرحله مقدماتی با تیم‌های الشباب عربستان، العین امارات و الاتحاد سوریه همگروه بود.

این تیم که با هدایت «لوکا بوناچیچ» کروات در این دوره از مسابقه‌ها شرکت کرده است در مرحله مقدماتی با کسب ۴پیروزی، یک تساوی و یک شکست و ۱۳ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه چهارم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

سپاهانی‌ها در این مرحله برابر تیم کاوازاکی دیگر نماینده ژاپن در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند که جدال دو تیم در پایان دو بازی رفت و برگشت بی‌نتیجه ماند تا ضربات پنالتی تیم صعودکننده به مرحله نیمه پایانی را مشخص کند.

بازیکنان تیم سپاهان در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴حریف خود را شکست دادند و برای نخستین بار به مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان راه یافتند.

اما طلایی پوشان ایران در دیدار رفت از مرحله نیمه پایانی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با درخشش «محمود کریمی» مهاجم‌ریزنقش خود با سه گل تیم الوحده امارات عربی متحده را با شکست بدرقه کردند تا با خیالی آسوده در دبی برابر این تیم اماراتی قرار گیرند.

سپاهانی‌ها در دیدار برگشت که در ورزشگاه آل‌نهیان دبی برگزار شد با ارائه یک بازی منطقی حریف خود را در خانه متوقف کردند و گام به فینال معتبرترین مسابقه‌های باشگاهی قاره کهن گذاشتند.

سپاهانی‌ها که در سال‌های اخیر به دلیل ثبات مدیریتی، برنامه‌ریزی مدون، وجود تجهیزات و امکانات لازم، بودجه مناسب، استخدام بازیکنان و کادر فنی کارآمد و ... به یکی از معدود تیم‌های حرفه‌ای ایران تبدیل شده‌اند با راهیابی به فینال این رقابت‌ها نشان دادند که با اجرای یک برنامه‌ریزی منسجم می‌توان تیم‌های متمول و حرفه‌ای قاره کهن را پشت سر گذاشت.

تیم سپاهان در دیدار رفت فینال این مسابقه‌ها که در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، دو چهره کاملا متفاوت را به نمایش گذاشت به طوری که در نیمه نخست اسیر بازی هوشیارانه اوراواردز قرار گرفت اما در نیمه دوم با تغییراتی که بوناچیچ درخط میانی این تیم ایجاد کرد روند بازی به سود سپاهان تغییر یافت.

اما آشنایی با بازیکنان و سبک بازی اوراواردز، بازیخوانی خوب سرمربی کروات تیم سپاهان و انگیزه فراوان بازیکنان سپاهان این امیدواری را به فوتبالدوستان ایرانی داده است تا این تیم بتواند در ورزشگاه سایتاما مقابل صدرنشین کنونی فوتبال ژاپن به برتری دست یابد تا سپاهان با جام قهرمانی به کشور بازگردد.

در این بازی مارکوس تولیو تاناکا مدافع کلیدی اوراوا که در بازی رفت به دلیل آسیب دیدگی ران غایب بود حضور خواهد داشت اما واشنگتن مهاجم برزیلی این تیم که در بازی برگشت دچار شکستگی استخوان بینی شده بود به همین علت در این بازی غایب است.

اما غایب بزرگ تیم اوراوا نوبوهیسا یامادا کاپیتان ژاپنی‌ها است که دچار مصدومیت مچ پا می‌باشد و در بازی رفت نیز حضور نداشت.

تمام بیلیت‌های ورزشگاه ۶۱‌هزار نفری جام جهانی سایتاما به فروش رسیده و با توجه به سابقه ژاپنی‌ها در تشویق منظم و بی‌وقفه پیش‌بینی می‌شود سپاهان در میدانی کاملا غریبه برای فتح جام قهرمانی ناچار به جنگیدن باشد.

لوکا بوناچیچ سرمربی صرب تیم سپاهان در پایان تمرین ۸۰ دقیقه‌ای دیروز تیمش از وضعیت بازیکنان ابراز رضایت کرد و گفت: من تمام بازیکنان مورد نیاز خود را در اختیار خواهم داشت و با وجود تساوی ۱-۱ در بازی رفت هنوز شانس زیادی برای قهرمانی داریم و این خاصیت فوتبال است. اوراوا ردز در آخرین بازی خود در جی لیگ ژاپن با نتیجه مساوی ۱-۱ برابر کاواساکی فرونتال متوقف شد اما هنوز با ۶۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

در ادامه این مطلب جالب است که بدانید علیرضا افتخاری خواننده نامدار ایران به افتخار حضور سپاهان در فینال لیگ قهرمانان آسیا ترانه‌ای را اجرا کرد.

در پی سفارش رییس صدا و سیمای مرکز اصفهان علیرضا افتخاری خواننده نامدار ایران به افتخار حضور سپاهان در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا ترانه‌ای را با عنوان» خورشید‌های روشن» در وصف تیم سپاهان اجرا کرد. مراحل ضبط این اثر به پایان رسیده و قرار است پس از پایان دیدار سپاهان برابر اوراواردز ژاپن این سروده در چندین نوبت از شبکه استانی اصفهان پخش شود.

سعید بیابانکی شاعر این اثر است و فرید خشنود نیز آهنگ‌ساز ترانه خورشیدهای روشن است.