مشحون: سازمان به بسکتبال کم توجه است

رییس فدراسیون بسکتبال نداشتن سالن اختصاصی برای تمرین ملی‌پوشان به‌ویژه درآستانه حضور در رقابت‌های المپیک را ناشی از کم‌توجهی مسوولان سازمان تربیت بدنی نسبت به این رشته دانست.

محمود مشحون گفت: تخصیص سالن جداگانه و ویژه به فدراسیون بسکتبال تاکنون تنها درحد شعار باقی مانده و مسوولان سازمان تربیت بدنی کوچک‌ترین اقدامی‌برای تحقق این مهم انجام نداده‌اند. وی افزود: حدود سه سال قبل که تیم جوانان قهرمانی آسیا را درهند به دست آورد تقاضای خود را مبنی بر در اختیار داشتن یک سالن اختصاصی به مسوولان وقت سازمان تربیت بدنی اعلام کردیم تا درکوتاهترین زمان ممکن بتوانیم به این نیاز دست یابیم اما با وجود موفقیت‌های متعدد که در این فاصله زمانی به دست آورده‌ایم همچنان با مشکل کمبود سالن مواجه هستیم که منجر به ضعف بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما شده است.

رییس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: البته پس از قهرمانی ایران در ژاپن و راهیابی به المپیک ۲۰۰۸ چین موضوع اختصاص یک سالن مجهز به فدراسیون بسکتبال از سوی خود مسوولان سازمان تربیت‌بدنی مطرح و نسبت به اجرای هرچه سریع‌تر آن قول اکید داده شد. اما ظاهرا این موضوع وعده و وعیدی بود که خیلی زود به فراموشی سپرده شد.

وی با اشاره به قهرمانی تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و صباباتری در مصاف با تیم‌های آسیایی که جزو موفقیت‌های بسکتبال در طول ۳ سال اخیر به حساب می‌آید، گفت: بازیکنان تیم‌های ملی در تمام رده‌های سنی به همراه برخی از تیم‌های باشگاهی تهرانی تنها سالن آزادی را برای آماده‌سازی خود در اختیار دارند. ضمن اینکه برای برگزاری دیدارهای لیگ برتر و دسته یک نیز سالنی غیر از آزادی نداریم. درحال حاضر این سالن هم نیازمند تعمیرات اساسی است.

مشحون در مورد هزینه آماده‌سازی تیم ملی برای اعزام به چین گفت: همچنان با ۶۰۰ میلیون تومانی که در ابتدای سال در اختیار فدراسیون بسکتبال قرار گرفت امورات خود را سپری می‌کنیم. برنامه‌های سازمان تیم‌های ملی بسکتبال برای آماده‌سازی تیم ملی تاحدود زیادی مشخص است اما هنوز بودجه لازم برای اجرای آن را به دست نیاورده‌ایم.

رییس فدراسیون بسکتبال در پایان گفت: با معدود امکانات و بودجه‌ای که در اختیار داریم کار خود را در جهت بالا بردن میزان آمادگی ملی‌پوشان آغاز می‌کنیم اما انتظار داریم متولیان ورزش کشور به رشته بی‌ادعا و موفق بسکتبال توجه بیشتری داشته باشند و با حمایت‌های به جای خود زمینه موفقیت در رقابت‌های آتی و به خصوص المپیک را فراهم کنند.