شلیک مرگبار به شقیقه فوتبال

این روزها اخبار ناخوشایندی از فوتبال ایران به گوش می‌رسد همچون اکثر ادوار گذشته که خبر خوشی نبوده و گویا خبر آمده که خبر خوشی هم در راه نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، روز یکشنبه و همان گونه که انتظار می‌رفت، پرده برافتاد و اسرار مگوی باشگاه پرسپولیس عیان شد. اسراری که چندان هم مگو نبود. هرچند که طرفین سعی می‌کردند از عادی بودن اوضاع خبر دهند و بر همه چیز سرپوش گذارند.

حبیب کاشانی روز یکشنبه به دفتر رییس سازمان تربیت بدنی رفت و عنوان کرد حاضر به همکاری با تیم پرسپولیس نیست. علی آبادی با درخواست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس موافقت نکرد اما گویا این تمام ماجرا نیست و کاشانی قصد ادامه همکاری با سرخپوشان را ندارد.

پرسپولیس پس از سال‌های متمادی ناکامی و شکست، این فصل روی خوشبختی را دیده و این موفقیت مرهون مدیریت قوی کاشانی و دانش افشین قطبی بوده، اما جریانی ملموس از درون، مانع از ادامه حرکت این باشگاه می‌شود تا آنجا که امروز می‌شنویم آقای مدیرعامل قصد همکاری ندارد. او بی‌آنکه بخواهد عوامل بازدارنده را از کار بیندازد و مقابل رشد سرطان‌وار عناصری بایستد که موفقیت باشگاه را به مخاطره می‌اندازند، تصمیم به ترک صحنه گرفته است. بازیکنان پرسپولیس که در رقابت‌های امسال امکانات رفاهی کم‌سابقه‌ای را در اختیار دارند، لباس‌های متحدالشکل رسمی دارند، با هواپیمای چارتر به مسافرت رفته‌اند، چند زمین تمرین دارند، حقوق معوقه آنها پرداخت شده، صدرنشینی را تجربه کرده‌اند و ... سر به شورش گذاشته‌اند و این بلوا، در نهایت به ضرر تیمی تمام می‌شود که در کنار استقلال، هویت فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد.

اگر استقلالی‌ها به خاطر هیولای درون به این روز افتاده‌اند - که البته بخشی از آن توهم است و اشکالات در جای دیگری است - سرخپوشان پایتخت واقعا از هیولای درون ضربه می‌خورند و خورده می‌شوند. کاشانی گفته دیگر هیچ انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارد و به باشگاه بازنخواهد گشت و اینکه او دست‌ها را به علامت تسلیم بالا می‌برد آیا به این معنی نیست که نمی‌خواهد مقابل کسی بایستد که مسبب حضور او در این تیم بوده است؟

به هر تقدیر اخبار بسیاری از داخل باشگاه به گوش می‌رسد که از براندازی افشین قطبی- مردی که به پرسپولیس شخصیت داده- حکایت می‌کند. پرسپولیس تیمی است که به امانت نزد بازیکنان و مربیان قرار دارد اما گویا عده‌ای آن را ملک شخصی خود می‌پندارند و این جریان در نهایت به زمین خوردن تیمی می‌انجامد که متعاقبا زمین خوردن فوتبال ما را در پی خواهد داشت.

قطبی بازیکنان را به آرامش دعوت کرد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در جلسه تمرینی دیروز درباره مسائل حاشیه‌ای باشگاه، بازیکنان را به آرامش دعوت کرد. در جلسه تمرینی دیروز که در زمین نفت تهرانسر برگزار شد. بازیکنان بدون کار با توپ، کارهای بدنی را انجام دادند. خبر کناره‌گیری حبیب کاشانی مسائل حاشیه‌ای زیادی را در باشگاه به وجود آورده؛ اما افشین قطبی در گفت‌وگو با بازیکنان آنها را به آرامش دعوت کرد. وی به همه نفرات قول داد که به زودی با ادامه فعالیت کاشانی، مسائل حل خواهد شد. سرمربی پرسپولیس از بازیکنانی که صبح دیروز با حضور در دفتر کاشانی در شورای شهر با مدیر عامل دیدار کرده بودند، تشکر کرد. قطبی گفت: در فصل جاری پرسپولیس با کاشانی به دنبال افتخارات بزرگی است و به آن دست خواهد یافت. بازیکنان پس از انجام یک ساعت تمرین بدنسازی که با حرکات سرعتی در مسافت‌های کوتاه و بلند انجام شد، تمرین را به پایان رساندند.