شیرین‌فراز پرسپولیس را متوقف کرد

سارا زمانی- اولین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر ایران بین پرسپولیس و شیرین‌فراز به تساوی انجامید.

این دیدار که در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد با تساوی بدون گل به پایان رسید تا همچنان پرسپولیس با چهار بازی بیشتر از سپاهان در صدر جدول لیگ باقی بماند. داوری این دیدار بر عهده افشاریان بود که سه کارت زرد را به بازیکنان دو تیم نشان داد. جاکیته و حمید تبریزی از شیرین فراز و سپهر حیدری از پرسپولیس. پرسپولیس چون بازی‌های سختی را در سه هفته آینده در پیش دارد به این سه امتیاز به شدت نیاز داشت. ولی بازی جذابی را از خود به نمایش نگذاشت. به نظر می‌رسید پرسپولیس حریف را دست کم گرفته بود و اصلا مثل همیشه نبود. پرسپولیس از اول بازی تقریبا سعی کرد هجومی باشد، ولی اصلا نتیجه نگرفت تا دقایق ۳۰ که تقریبا بازی متعادل شد و شیرین فراز حملاتی را به سمت دروازه پرسپولیس تدارک دید. در کل اتفاق خاصی را در بازی شاهد نبودیم. خطرناکترین اتفاقات دو موقعیتی بود که نصیب شیرین فراز شد. یکی در دقیقه ۳۶ شوت زعفرانی بود که واعظی همچون هفته گذشته مقابل مس کرمان به زیبایی آن را دفع کرد و دیگری در دقیقه ۹۰ ضربه‌ای که عباس آقایی توپ را از خط دروازه بیرون کشید. لازم به ذکر است که تیم شیرین فراز در ده دقیقه آخر نیمه اول سوار بر بازی بود و تیم صدر جدولی را دچار مشکل کرد.بین دو نیمه پرسپولیس تعویضی را انجام داد. کریم باقری را بیرون کشید و آقایی را به داخل زمین برد.در کل از پرسپولیس در بازی پنج‌شنبه سانترها و پاس‌های ناموفق بسیاری را شاهد بودیم که از آن بازی حرفه‌ای و بین‌المللی که قطبی از آن دم می‌زد خبری نبود.بازیکنان شیرین فراز در نیمه دوم بیشتر در حال وقت تلف کردن بودند، ضمن این که خطاهای فراوانی روی بازیکنان پرسپولیس انجام دادند. در کل بازی اصلا جذابیت یک فوتبال حرفه‌ای را نداشت.

از اتفاقات مهم این بازی رسیدن کریم باقری به این بازی و رهایی از مصدومیت بود و همچنین برگشتن شیث رضایی به دفاع راست پرسپولیس بود.

در پایان بازی سرمربی پرسپولیس تهران با ابراز نارضایتی از بازیکنانش گفت: ما در بازی مقابل شیرین فراز از سرعت و دقت لازم برخوردار نبودیم. تیم بسیار کند بازی کرد. به هیچ وجه از عملکرد بازیکنانم در نیمه اول رضایت ندارم و معتقد هستم که آنها یک فوتبال در حد محلات را به نمایش گذاشتند.

اما در نیمه دوم بازیکنان از لحاظ تاکتیکی بهتر از نیمه اول بازی ظاهر شدند. وی با بیان این مطلب تیم شیرین فراز را تیمی خطرناک معرفی کرد و گفت: این تیم به لحاظ تغییر کادر فنی و تحولات به وجود آمده در آن از انگیزه بالایی برخوردار بود و ما متوجه آن بودیم. اما متاسفانه بازیکنان ما این بازی را آسان گرفته بودند.

محمود فکری سرمربی جدید تیم شیرین فراز کرمانشاه با ابراز رضایت از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس گفت: بازیکنان ما تمام تلاش خود را کردند و بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

خصوصا در نیمه اول این دیدار بازیکنان ما با ادامه یک بازی خوب توانستند موقعیت‌هایی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند که اگر از آنها استفاده می‌کردیم می‌توانستیم برنده بازی شویم در مجموع تیم ما در این نیمه سرتر بود.وی در ادامه افزود: در این دیدار ما فقط به فکر دفاع کردن و گل نخوردن نبودیم و موقعیت‌هایی که روی دروازه پرسپولیس خصوصا در نیمه اول ایجاد کردیم موید این قضیه است. فکری در پاسخ به این سوال که آیا امروز به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم شیرین فراز نشسته بودید، گفت: من یک عضو باشگاه شیرین فراز هستم و به دنبال کلمه مربی یا سرمربی نیستم. حتی اگر در هفته‌های آینده مربی جدیدی به تیم بیاید به عنوان یک سرباز در خدمت تیم هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که نتیجه بگیریم.