شفیعی‌زاده: اجازه نمی‌دهم کریمی به استقلال برود

مدیرعامل استقلال اهواز با قاطعیت می‌گوید: «اجازه نمی‌دهم کریمی به استقلال برود.

چند سال پیش امیر قلعه‌نویی نیز در تیم ما با چنین شرایطی روبرو بود اما قلعه‌نویی ماند و فصل بعد به استقلال رفت. حالا نیز چنین شرایطی برای کریمی به وجود آمده، بنابراین مطمئن باشید کریمی تا پایان فصل سرمربی استقلال اهواز باقی خواهد ماند.»

شفیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فوتبال با قاطعیت حضور کریمی در استقلال تهران را منتفی دانست. جلسه صبح روز شنبه گذشته شما با فیروز کریمی چه نتیجه‌ای داشت؟

فیروز کریمی در این جلسه گفت به دلیل مشکلات خانوادگی قادر نیست در اهواز بماند. اما من با درخواست ایشان موافقت نکردم، به فیروز گفتم شما خودتان را جای من بگذارید، آیا قبول می‌کنید یک مربی در پایان هفته دوازدهم بخواهد به یک‌باره از تیم‌تان جدا شود؟ لیگ به مراحل حساسش رسیده و ما به هیچ‌وجه با جدایی‌اش موافقت نکردیم.

پاسخ کریمی به شما چه بود؟

ایشان گفت به دلیل مشکلات سه روز پایانی هر هفته در اهواز حضور خواهد یافت و در هر بازی به عنوان مدیرفنی بر کارها نظارت خواهد کرد که من با این درخواست‌شان هم کاملا مخالفت کردم.

جلسه تکمیلی‌ دیشب برگزار شد؟

بله، کریمی پس از شرکت در جلسه هیات‌مدیره استقلال تهران در جلسه‌ دیگری که از قبل هماهنگ کرده بودیم، با ما حضور یافت. کریمی در جلسه دیشب قسم خورد که به استقلال نمی‌رود. او به من گفت با شما دست همکاری داده‌ام و تا آخرش هم با استقلال اهواز کار خواهم کرد.

اما اعضای هیات‌مدیره استقلال حتی از کریمی قول قهرمانی هم گرفته‌اند.

من دقیقا حرف‌های کریمی را به شما انتقال می‌دهم کریمی گفت به استقلالی‌ها گفتم شرایط استقلال اهواز از هر جهت بهتر است، در آنجا می‌مانم.

با این حرف‌ها، پس چرا در جلسه با هیات مدیره استقلال تهران حضور یافت؟

به هر حال مرتبا از ایشان خواسته بودند که در جلسه حضور یابد. ایشان هم برای احترام به آنها در این جلسه حضور یافته بود.

برای خیلی‌ها سوال است چرا مدیریت استقلال اهواز با کریمی برخورد قاطعانه‌ای ندارد؟

کریمی را دوست داریم. نمی‌خواهیم در مقابل او جبهه‌گیری کنیم. می‌خواهیم همه چیز به صورت دوستانه حل و فصل شود.

چند سال پیش هم چنین موضوعی برای شما به وجود آمد، این بار چگونه موضوع به وجود آمده را فیصله می‌دهید؟

چند سال پیش قلعه‌نویی نیم‌فصل به تیم ما آمد، ۷ بازی مانده بود که بازی‌ها تمام شود، استقلالی‌ها خواهان حضور قلعه‌نویی شدند، سرمربی وقت ما خواست از تیم ما جدا شود اما قلعه‌نویی را راضی کردیم که در تیم ما بماند. سرمربی ما آن فصل در استقلال اهواز ماند و فصل بعد به استقلال رفت.

یعنی کریمی هم «باید» در استقلال بماند؟

قطعا. فیروز کریمی اگر قصد رفتن به استقلال را داشت، باید اول فصل این تصمیم را می‌گرفت جدا از کریمی از مسئولان استقلال واقعا گلایه‌مندم، چرا‌ آنها فکر می‌کنند هر کاری که درست است را به راحتی انجام می‌دهند. آنها نباید با سرنوشت تیم ما در لیگ بازی کنند. فیروز کریمی تا پایان فصل سرمربی تیم ماست. ایشان از تیم ما جدا نخواهند شد، مگر اینکه ما کریمی را نخواهیم.

اما گفته می‌شود کریمی نمی خواهد در تیم شما بماند.

در آخرین صحبتی که با کریمی داشتم، به ایشان گفتم بحث رفتن به استقلال را تمامش کنید. ما از لحاظ مالی و امکانات در حق کریمی هیچ کوتاهی نکردیم و تحت هیچ شرایطی به استقلالی‌ها اجازه نمی‌دهیم مربی ما را از آن خود کنند.

مثل اینکه از مدیرعامل استقلال نیز شدیدا ناراحت هستید.

بله، چرا از دست فتح‌ا...‌زاده ناراحت نباشم؟ ایشان اگر ابتدا با خود من صحبت می‌کردند، شاید آن موقع شرایط برای حضور کریمی مهیا می‌شد اما با کاری که مدیرعامل استقلال انجام داد و در حین برگزاری لیگ با سرمربی تیم‌مان صحبت کرد، هیچ‌وقت به کریمی اجازه نخواهیم داد از تیم ما بروند. واقعا در مورد کریمی احترام استقلالی‌ها را نگه داشتیم چون می‌توانستیم از استقلالی‌ها به کمیته انضباطی یا سایر مراجع قانونی ذیصلاح شکایت کنیم اما واقعا به خاطر احترام به استقلالی‌ها از این کار صرف‌نظر کردیم.