پیروزی باز هم پیروز شد

سارا زمانی

در آخرین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر پرسپولیس موفق شد تیم مس کرمان را با یک گل شکست دهد.

این دیدار که در ساعت ۱۷:۳۵ و در ورزشگاه آزادی برگزار شد، میزبان ۶۵هزار تماشاگر مشتاق بود. داور این بازی رحیمی‌مقدم بود که قضاوت خیلی سختی را برعهده نداشت. وی در این بازی به بهادر عبدی و کریم باقری از تیم پرسپولیس و حمیدرضا رجبی و علی مولایی از تیم مس کارت زرد نشان داد.

تیم پرسپولیس با این برد همچنان صدرنشینی خود را تثبیت کرد. پیروزی پرسپولیس برابر مس کرمان تعداد پیروزی‌های متوالی این تیم را در لیگ حرفه‌ای به ۲۲ بازی رساند.

پرسپولیس حالا رکورد گذشته را که با ۲۱ بازی در اختیار تیم سایپا بود به این ترتیب شکسته است.

سپاهان تنها تیم تعقیب‌کننده آن با سه بازی کمتر در انتظار لغزش این تیم است.

لازم به ذکر است که پرسپولیس برخلاف انتظار از ابتدای بازی هجومی نبود ولی تقریبا از دقیقه ۲۰ بازی حملات خود را بیشتر کرد. در کل بازی زیبایی را از تیم صدر جدولی شاهد نبودیم. ولی تعویض‌هایی که قطبی، سرمربی پرسپولیس انجام داد همچون هفته پیش تماشاگران را حیرت‌زده کرد که مهم‌ترین آنها در دقیقه ۵۸ بود که عباس آقایی را به زمین فرستاد و نصرتی را از زمین بیرون کشید و وضعیت تیم بهتر شد.

تا اینکه پرسپولیس در دقیقه ۷۱ با پاس بادامکی و ضربه زیبای فراز فاطمی به تک‌گل این دیدار دست یافت.

در طول بازی شاهد شوت‌های زیبایی از کریم باقری بودیم که حاکی از برگشتن کریم به دوران اوجش است.

اما تیم مس کرمان با اینکه در رده ۱۴ لیگ برتر قرار داشت بازی نسبتا خوبی را از خود به نمایش گذاشت. این تیم برخلاف انتظار هجومی بازی کرد و در مقابل تیم صدر جدولی اصلا به لاک دفاعی فرو نرفت.

این تیم موقعیت‌های زیادی داشت ولی نتوانست آنها را به گل تبدیل کند. خطرناک‌ترین آنها در دقیقه ۶۸ بود که توسط واعظی به زیبایی دفع شد.

در پایان این دیدار قطبی، سرمربی پرسپولیس گفت: نیمه دوم بازی هیجان داشت و ما توانستیم صحنه‌هایی را خلق کنیم و یکی از آنها را به گل تبدیل کنیم و بالاخره تلاشمان به ثمر رسید. وی افزود: همان‌طور که قبلا هم بیان کرده بودم هر هفته برای تیم پرسپولیس بازی‌ها سخت‌تر می‌شود، چون تیم‌ها با انگیزه بیشتری در مقابل تیم صدر جدولی بازی می‌کنند. ولی ما قول قهرمانی به هواداران داده‌ایم و آن را عملی خواهیم کرد. او در مورد تعویض نصرتی با آقایی هم گفت: من دوست دارم بازی را از دفاع شروع کنم. ولی چون نصرتی امروز خیلی خوب کار نکرد من مجبور شدم او را بیرون بکشم و ترجیح دادم آقایی را به وسط بیاورم که موفق هم بودیم.

قطبی همچنین در مورد تیم مس بسیار خوش‌بین بود و گفت: تیم مس تیم خوبی است و در این دیدار موقعیت‌های زیادی داشت، ولی بدشانسی آورد. در مورد کریم باقری هم گفت: او بازیکن بین‌المللی و با تجربه‌ است و قسمتی از تمرینات ما که برای بازیکنان حدود ۳۰ساله است برای او مفید بوده. در ادامه قطبی با ابراز رضایت از فراز فاطمی گفت: او بازیکنی است که با نشستن بر روی نیمکت ناامید نشد و تلاشش را ادامه داد تا بالاخره اعتماد کادر فنی را جلب کرد و این گل میوه تلاشش است.

سرمربی سرخپوشان در پایان در مورد شیث رضایی هم گفت:‌ وقتی خدا می‌بخشد ما هم می‌توانیم ببخشیم. ولی تا امروز تصمیم جدیدی در مورد شیث نگرفتم که آیا در بازی‌های آینده حضور دارد یا خیر. ولی فردا روز دیگری است و شاید اتفاق تازه‌ای در این مورد رخ دهد. گفتنی است شیث رضایی بازیکن کنار گذاشته پرسپولیس از روی سکوها این دیدار را تماشا کرد و در فهرست ۱۸نفره تیمش هم قرار نداشت.

کاظمی سرمربی تیم مس کرمان هم با ابراز رضایت و تشکر از شاگردانش گفت: بازی خوبی بود و از تیمم راضی هستم و از زحمات آنها متشکرم. ولی پتانسیل تیم‌ ما به توانایی تیم پرسپولیس که شامل کادر فنی، مدیریت و مخصوصا تماشاگران می‌باشد، نمی‌رسید. قطعا این تیم پرسپولیس خصوصیت قهرمان شدن را دارد. کاظمی فاکتور تماشاگران را حائز اهمیت دانست و گفت: امروز تماشاگران بیشتر از روزهای دیگر پرسپولیس را تشویق کردند که این در پیروزی پرسپولیس بی‌تاثیر نبود.