دیدار تیم‌های آرسنال - منچستریونایتد امروز در حالی برگزار می‌شود که پربیراه نیست اگر این دیدار را پرتماشاگرترین دیدار انگلیسی جهان بنامیم.

آرسنال در این فصل از رقابت‌ها مهاجم گلزنی چون تیه‌ری آنری را در اختیار ندارد کما اینکه در سال‌های گذشته بزرگانی چون ویه‌را، پیرس، برکمپ، کیون، ویلتورد و لیونبرگ را از فهرست خود خارج کرد. جوانگرایی آرسن ونگر به قدری خزنده و جالب توجه بود که درحال حاضر نه تنها توپچی‌ها از بابت از دست دادن این بازیکنان به مشکل برنخورده‌اند بلکه تقویت هم شده‌اند تا آنجا که آدبایور، فابرگاس، توره، والکات و دنیلسون تیم آرسنال را درکورس قهرمانی قرار داده‌اند.

منچستریونایتد اما همچنان به مهره‌های کلیدی خود وابسته است. رونی، رونالدو، ته‌وز، گیگز، فردیناند و فن‌در‌سار، بزرگان اولدترافورد هستند که نبود هر یک از آنها می‌تواند در برنامه‌های سرآلکس فرگوسن خلل ایجاد کند. کمااینکه مصدومیت کریک، اسکولز و ساها، نگرانی‌های فراوانی را برای شیاطین سرخ ایجاد کرده است.

این دو تیم که امروز در مهم‌ترین دیدار هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر برای مشخص کردن صدرنشین رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند، از سال ۱۹۹۳ تا به حال ۲۳ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که پیروزی‌های آرسنال بیشتر بوده است. در این دیدارها ۹ بار آرسنال برنده بوده و ۷ بار منچستریونایتد. ضمن اینکه ۷ بار هم دیدار دو تیم به تساوی انجامیده است.