فکری: حجازی نباید ابقا می‌شد

بازیکن باسابقه استقلال که در این فصل به شیرین‌فراز پیوسته، پس از جدایی سرمربی صربستانی این تیم، دقایقی قبل از دیدار شیرین‌فراز مقابل سپاهان بر روی نیمکت تیم کرمانشاهی حضور یافت و به هدایت این تیم پرداخت.

محمود فکری در خصوص حضورش روی نیمکت، تغییر و تحولات به وجود آمده در کادرفنی شیرین فراز و همچنین اتفاقات باشگاه استقلال به نکات قابل توجهی اشاره کرد. چطور شد که برابر سپاهان بر روی نیمکت تیم حضور یافتید؟

رفتن من بر روی نیمکت در برابر سپاهان کاملا اتفاقی بود، چون خودم هم از این موضوع بی‌اطلاع بودم.

چرا یسیچ گفته بود شما را به همراه چند بازیکن دیگر نمی‌خواهد؟

یسیچ به مسوولان تیم اعلام کرده بود با ۱۶ بازیکن اصلی که چند تن از آنها از تیم امیدها هستند، به فعالیتش ادامه خواهد داد. نکته جالب توجه این بود که در لیست بازیکنان مازاد نام من، انصافی، میکائیلی، قاسمیان، بابک رضی، یک دروازه‌بان و یکی دیگر از جوانان تیم را قرار داده بود. فکر می‌کنم چون تیم را قبلا آقای شرفی بسته بودند، یسیچ با حضور برخی از بازیکنان کاملا مخالف بود و سر این موضوع با مسوولان لجبازی کرد. او برداشت‌های مختلفی در رابطه با بازیکنان داشت.

فکری قادر است در صورت ارائه پیشنهاد مربیگری شیرین‌فراز با این تیم موفق شود؟

بزرگترین مربیان دنیا نیز برای موفقیت تضمین نمی‌دهند. اگر قرار به حضورم بر روی نیمکت باشد، باید یک کار جدید را تجربه کنم، ضمن آنکه هنوز چیزی در مورد حضورم بر روی نیمکت مشخص نشده است و من تضمینی برای موفقیت نمی‌دهم.

کاپیتان سابق استقلال در مورد نتایج اخیر تیم سابقش چه نظری دارد؟

همه از نتایج اخیر استقلال ناراضی‌اند و آن تعداد که به بازیکنان انگ کم‌کاری می‌زنند، دچار نوعی توهم هستند.

اما حجازی از عملکرد بازیکنانی نظیر طالب‌لو و چند بازیکن دیگر رضایت ندارد.

ببینید، سرمربی تیم گفت طالب‌لو گل‌های بدی می‌خورد اما در دیدار با پیکان، نامداری سه گل خورد!

شاید اگر طالب‌لو بود، چنین وضعیتی به وجود نمی‌آمد. من فکر می‌کنم روش برخورد مربیان با بازیکنان در چنین مواقعی بسیار مهم است. استقلال امسال بازیکنانی را به خدمت گرفته که به مراتب از سال گذشته بهتر هستند اما متاسفانه ابهت خود را از دست داده و واقعا ذلیل شده است. تیم ما در هیچ بازی اقتدار نداشته است. وضعیت این تیم به گونه‌ای شده که بعد از برد برابر استقلال اهواز، برد برابر تیم اهوازی را شانس قلمداد کردند که به اعتقاد من نباید بعد از هر بازی به بازیکنان استقلال طعنه و تهمت زده شود.

هیات‌مدیره استقلال تصمیم به ابقای حجازی تا پایان نیم‌فصل گرفت.

هیات‌مدیره نباید بر تصمیم غلط خودش اصرار داشته باشد.

یعنی حجازی از دید شما باید از استقلال جدا شود؟

حجازی یکی از اسطوره‌های استقلال است اما اگر خودش نیز بخواهد بماند، نباید به این شکل در استقلال بماند. به اعتقاد من حجازی نباید ابقا می‌شد چون حرمت او در استقلال در شرایط فعلی شکسته می‌شود.

منصوریان در مصاحبه‌ای گفته حجازی در بیرون زمین و آرش برهانی در داخل زمین سیبل هستند، از این حرف‌ها چه تعبیری دارید؟

به هر حال علی منصوریان داخل تیم فعلی استقلال قرار دارد، به همین دلیل شاید نتواند بعضی از واقعیت‌ها را بیان کند.

بهترین گزینه برای جانشینی حجازی چه کسی است؟

به نظر من بهترین شخص برای مربیگری در استقلال، امیر قلعه‌‌نویی است؛ شخصی که بعد از سال‌ها بازیگری، چندین سال در استقلال مربیگری کرده. او قطعا می‌تواند استقلال را از وضعیت فعلی نجات دهد.