بحران استقلال و حجازی شدید‌تر از قبل

نخستین دیدار از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران میان تیم‌های پیکان و استقلال تهران برگزار شد که این دیدار با نتیجه ۳بر ۲به نفع پیکان به پایان رسید.

در این بازی که عصر روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد‌، تیم استقلال نخست با دو گل دقایق ۱۲و ۲۱توسط محمد نوازی و آرش برهانی از حریف پیش افتاد اما دو گل میثم خسروی در دقایق ۴۴ و ۴۷ و ابراهیم توره در دقیقه ۷۹برای پیکان سبب شد تیم استقلال شکست را پذیرا شود. بدین ترتیب تیم پیکان سه امتیاز این بازی را به اندوخته‌های خود افزود و در رده هفتم جدول قرار گرفت و تیم استقلال در مکان هشتم جای گرفت.

در این بازی تیم پیکان از دقیقه ۸۳ و با اخراج مجتبی سرآسیابی ۱۰ نفره بازی را به اتمام رساند. پس از پایان این بازی خبرهای ضد و نقضیضی از این تیم به گوش می‌رسد.

اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان جلسه اضطراری چهارشنبه شب خود ناصر حجازی را تا پایان نیم فصل در سمت خود ابقا کردند.

پس از شکست تیم فوتبال استقلال برابر پیکان که چهارمین شکست این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در جلسه ای اضطراری که در دفتر علی فتح‌ا... زاده برگزار شد، به بحث و تبادل نظر پیرامون ایجاد تغییرات در کادر فنی این تیم پرداختند.

در پایان این جلسه که تا نیمه‌های شب نیز ادامه داشت اعضای هیات مدیره ناصر حجازی را تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال ابقا کردند. قبل از تشکیل این جلسه اخباری در مورد احتمال برکناری حجازی مطرح شده بود که با وجود موافقت چند عضو هیات مدیره با این اتفاق‌، اعضا در نهایت با ابقای وی تا پایان نیم فصل موافقت کردند.

ناصر حجازی پس از شکست مقابل پیکان در اولین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: راهکاری ندارم اگراول فصل بود لیست نفرات را تغییر می‌دادم. اگر ماندنی باشم شش بازیکن را اخراج و شش بازیکن امید را جایگزین آنها خواهم کرد. او که در پایان بازی شدید مورد انتقاد و اعتراض هواداران خشمگین استقلال قرار گرفته بود، خطاب به آنان گفت: من از همه هواداران ممنونم آنها می‌دانند چه اتفاقاتی می‌افتد، که تیمی ۲هیچ جلو می‌افتد و چهل‌هزار نفر آن را تشویق می‌کنند ولی در عرض دو دقیقه ۲گل می‌خورد و آخر بازی هم می‌بازد. از سویی خبرهایی نیز مبنی بر تغییر کادر فنی شنیده می‌شود. اولین اظهارنظر درباره تغییر در اعضای کادر فنی از سوی سخنگوی باشگاه استقلال ایراد شد. ‌هاشم ساعدی از طریق سایت رسمی باشگاه اعلام کرد: در صورت اضافه شدن فردی به کادر فنی آقای حجازی باید آن شخص را انتخاب و تایید کند.

وی در تصریح تصمیمات هیات مدیره گفت: مصوبه هیات مدیره این است که آقای حجازی باید کادر فنی را تقویت یا ترمیم کند. به عبارتی اگرقرار باشد کسی به کادر فنی استقلال اضافه شود این شخص را باید خود آقای حجازی انتخاب و تایید کند و باشگاه در این زمینه برای اضافه کردن شخصی به کادر فنی با کسی وارد مذاکره نشده است. تنها در صورتی که آقای حجازی کسی را برای اضافه شدن به کادر فنی در نظر داشته باشند برای جذب آن شخص باشگاه با او وارد مذاکره می‌شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که به رغم کسب نتایج ضعیف و انتقادآمیز تیم فوتبال استقلال، هیات مدیره و در راس آن فتح‌ا... زاده همچنان از حضور حجازی در مسند سرمربیگری تیم استقلال حمایت می‌کنند و این مربی کهنه کار حداقل تا پایان نیم فصل در بین آبی پوشان خواهد بود ولی تغییرات در کادر فنی و از آن مهم‌تر اخراج ۶ بازیکن از جمع استقلالی‌ها قطعا اخبار بسیاری را ظرف هفته آینده موجب خواهد شد.

از طرفی یکی دیگر از اعضای هیات مدیره استقلال در خصوص شرایط فعلی استقلال و تصمیمات گرفته شده، گفت: در جلسه‌ای که چهارشنبه شب برگزار کردیم، طبق نظر بیشتر اعضا تصمیم بر ماندن ناصر حجازی تا نیم فصل گرفتیم. علی‌رضا نفریه گفت: ایشان باید دستیاران خود را تغییر دهند. احتمال اینکه عصر جمعه هم جلسه‌ای داشته باشیم، وجود دارد.

وی توضیح داد: اگر ناصر حجازی قبول نکند که تا نیم فصل اول ضمانتی به هیات مدیره بدهد که این تیم را به جایگاه مطلوبی برساند، او را برکنار می‌کنیم. ما از خیر حضور در جمع سه تیم اولی هم گذشتیم.

نفریه که به نظر می‌رسد از طرفداران حضور امیر قلعه‌نویی در این تیم است، گفت: نظر من به تنهایی مهم نیست. فقط یک نظر در هیات مدیره دارم. امید دارم بتوانیم با ناصر حجازی ادامه دهیم. خودم از او حمایت کردم و ایشان را هم دوست دارم.

این عضو هیات مدیره عنوان کرد: اینکه تقصیر این ناکامی را به بر گردن کادر فنی انداخته‌ایم، بی‌انصافی نیست. این بازیکنان را کادر فنی انتخاب کرده و نمی‌توانیم به آنها خرده بگیریم.

وی در خصوص گزینه‌های سرمربیگری استقلال در صورت به توافق نرسیدن با حجازی، گفت: امیر قلعه‌نویی، فیروز کریمی و یک گزینه ناشناس دیگر مد نظر هستند. دنبال مربی هستیم که مثل استقلال بزرگ باشد.

نفریه درباره اینکه شمار زیادی از بازیکنان استقلال با حضور امیر قلعه‌نویی موافق نیستند، گفت: ما که نمی‌توانیم از بازیکنان برای انتخاب سرمربی نظرخواهی کنیم. آنها پول می‌گیرند تا فوتبال بازی کنند و هر بازیکنی که نمی‌تواند با شرایط تیم کنار بیاید، باید برود. ما با کسی تعارف نداریم.

نفرات ذخیره استقلال ساعت ۱۵روز پنج‌شنبه در زمین شماره دو ورزشگاه شهید شیرودی تمرین کردند.

در این تمرین ناصر حجازی حضور نداشت و بازیکنان زیر نظر سایر اعضا تمرین کردند.

هواداران با حضور در محل تمرین به شدت از حجازی حمایت کردند. آنها با سر دادن شعارهایی از قبیل «بازیکن بی‌غیرت نمی‌خواهیم»، «بازیکن پولکی نمی‌خواهیم» و «ستاره کاغذی نمی‌خواهیم»، علیه بازیکنان موضع گیری کردند. بازیکنان اصلی تیم از تمرین معاف بودند.