افشین قطبی: نظم تیمی مهمتر از نام بازیکنان است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به حاشیه‌های اخیر گفت: برای من نظم و انضباط تیمی از هر چیز دیگری مهمتر است.

افشین قطبی گفت: مهمترین چیز حفظ نظم و انضباط تیمی است. اگر می‌خواهیم پرسپولیس قهرمان لیگ شده و تبدیل به یک تیم بین‌المللی شود، باید کاملا حرفه‌ای فکر کرده و عمل کنیم. وی ادامه داد: حفظ نظم بسیار مهمتر از نام و سابقه بازیکنان است. اخلاق بازیکنان چه در داخل زمین و چه بیرون از زمین بسیار مهم است و از روز اولی که به پرسپولیس آمدم به همراه کاشانی به دقت این مسائل را زیر نظر گرفتم. قهرمانی زمانی به دست می‌آید که همه بازیکنان اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند. در این میان نام‌ها اهمیت زیادی ندارد، چرا که آنچه برای هواداران مهم است، موفقیت پرسپولیس است.

قطبی درباره وضعیت شیث رضایی گفت: به دلیل یک سری از مسائل درون تیمی تصمیم گرفتم تا شیث را در بازی با ملوان از ترکیب اصلی خط بزنم. این تنها تصمیم من بود، سایر مسائلی که این روزها مطرح می‌شود تنها حرف و حدیث بوده و همه آنها شایعه است. هنوز صحبتی با شیث نداشته‌ام و هیچ چیز در این خصوص قطعی و نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال عدم حضور شیث در بازی با مس وجود دارد،‌ گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نیست. حتی این احتمال نیز وجود دارد که او در این بازی نیز به میدان نرود اما،‌ تا زمانی که به طور کامل در این مورد صحبت نشود، نمی‌توان اظهار نظر قطعی داشت.

وی افزود: آن چیزی که بر روی آن همیشه تاکید می‌کنم این است که مسائل تیم باید درون تیم باقی بماند. به هیچ عنوان قابل قبول نیست که بازیکنان مشکلات خود را و مسائل خود را در بیرون مطرح کنند. باید منافع تیم را در نظر گرفت. برای قهرمانی علاوه بر در اختیار داشتن فاکتورهای فنی باید حاشیه‌ها را نیز کنترل کرد.

قطبی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که بازیکنانمان تفکری حرفه‌ای داشته باشند. بازیکنان ایرانی باید حرفه‌ای گری را بیاموزند. برای مثال عملکرد رودباریان و واعظی نشان می‌دهد که آنها چه اندازه حرفه‌ای هستند. همین طور می‌توان به فراز فاطمی اشاره داشت. آنها نه تنها به نیمکت نشینی اعتراض نداشتند بلکه با افزایش تمرینات‌شان به ترکیب اصلی راه یافتند.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی روز جمعه این تیم مقابل مس کرمان گفت: باز هم یک بازی دشوار دیگر را پیش رو داریم. از امروز که اولین تمرین خود را شروع می‌کنیم،‌ سعی می‌کنم تا به حریف کمتر فکر کرده و اول شرایط تیم خود را بررسی کنم. مهمترین چیز در روز اول تمرین بررسی فضای تیم است. باید دید که بازیکنان تا چه اندازه شاداب و آماده هستند. تمرین اول باید بسیار شاداب و پرانرژی باشد. معمولا تمرینات را به گونه‌ای طراحی می‌کنم که هر جلسه که می‌گذرد بر فشار تمرینات افزوده می‌شود.

قطبی درباره عدم حضور استیلی در تمرینات پرسپولیس گفت: استیلی به دلیل حضور در کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای چند هفته‌ای در تمرینات غایب خواهد بود.

وی همچنین درباره عدم حضور پزشک تیم پرسپولیس در تمرینات به ایسنا گفت: این تصمیمی است که باشگاه گرفته و من اطلاع دقیقی از جزئیات آن ندارم به هر حال دکتر زرینه در این مدت همکاری بسیار خوبی با ما داشت و از تلاش‌های او تشکر می‌کنم. در این خصوص باید از مسوولان باشگاه پرسید که دلیل این تصمیم چه بوده است.

قطبی در پایان خاطرنشان کرد: پس از تساوی که در انزلی به دست آوردیم در بازی روز جمعه تنها به پیروزی می‌اندیشیم. در این بازی خانگی حریف خود را شکست داده تا صدرنشینی‌مان را همچنان حفظ کنیم. خوشبختانه هیچ نگرانی ندارم و از امروز برای رویارویی با مس آماده خواهیم شد.