قلعه‌نویی هنوز سرمربی تیم ملی فوتبال است

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: درباره سرمربیگری تیم ملی در یک تا دو هفته آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم، اما اکنون قلعه‌نویی سرمربی است.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن بیان این مطلب همچنین درخصوص مسائل فوتبال به سوالات زیر پاسخ گفت:‌

وضعیت فدراسیون فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ فعلا بد نیست. ما هم سعی می‌کنیم با توجه به تعویق افتادن انتخابات، بنا به دلایلی که قبلا اعلام کرده‌ایم، در زمان مقرر انتخابات سالم و با قدرتی برای فوتبال کشورمان برگزار کنیم.

پس چرا جلسه کمیته انتقالی کمی ناهماهنگ برگزار می‌شود؟

باید بگویم با یک جلسه که این کمیته جلسه خود را برگزار نکرد، مطمئن باشید این کمیته با قدرت کامل و مثل قبل از ثبت‌نام، کار خود را پیگیری می‌کند تا فوتبال ما به سرمنزل مقصود برسد.

آیا هنوز نمی‌خواهید در مورد تیم ملی تصمیم‌گیری کنید؟

فوتبال ما باید با این همه استعداد و حامی بزرگ مثل تماشاگران، هرچه زودتر با قدرت کار را شروع کند و اردوهای منظمی برگزار کند. در یک تا دو هفته آینده تصمیم‌گیری در این مورد می‌شود. کاری نمی‌توان کرد. اگر می‌خواهیم تیم خوب، مستحکم و بدون حاشیه‌ای آماده کنیم، باید تحمل کنیم؛ ولی باید بگویم با تشکیل جلسه‌ای در فدراسیون، اردوهای تیم ملی شروع می‌شود. سرمربی تیم ملی هم آقای قلعه‌نویی است.

قرارداد قلعه‌نویی که به اتمام رسیده است. قصد تغییر ایشان را ندارید؟

چون بارها خبرنگاران مختلف این سؤال را از من کرده‌اند، باید بگویم فعلا ایشان هستند و ببینیم بعدا چه خواهد شد. شاید هم کمیته انتقالی تصمیمی گرفت.

پس تغییر در کار است؟

جواب پرسش شما را نمی‌دهم.

با این حرف‌ها، رفتن به جام جهانی دور از دسترس است؟

نخیر، مطمئن باشید فدراسیونی درست خواهد شد که فوتبال ما به حق اصلی‌اش در آسیا و حتی فراتر از آسیا برسد. ما هم در کمیته انتقالی یا فدراسیون، تا کنون کم نگذاشته‌ایم که این حرف را می‌زنید.

پس حرف‌های اخیری که درباره سرمربی تیم ملی بر سر زبان‌ها افتاده است، چیست؟

من هم فقط شنیده‌ام.

یعنی با هیچ گزینه خارجی یا ایرانی برای مربیگری تیم ملی مذاکره‌ای نکرده‌اید؟

از همین جا با قدرت می‌گویم که به هیچ عنوان تاکنون با گزینه‌های بزرگ خارجی مذاکره نکرده‌ایم. واقعا از شایعات اخیر در مورد مربیگری در تیم ملی متعجبم. حالا چه کسانی را عنوان کرده‌اند؟

مربیانی مثل رود گولیت، کمان، کرول و حتی آری ‌هان؟

فقط بگویم به غیر از شایعه و شیطنت بعضی، هیچ مورد دیگری نیست. یک بار گفتم و باید باز هم بگویم اصلا چیزی نشده که زیرش بزنم. اهل دروغ‌گویی و سر کار گذاشتن مردم نیستم. مطمئن باشید اگر موردی پیش آید، از رسانه‌های ملی اعلام خواهیم کرد. البته شاید در چند مدت آینده موردی پیش آید که در کمیته انتقالی تصمیم‌گیری شود.

آیا علی‌آبادی رییس فدراسیون فوتبال می‌شود؟

چه بگویم. ایشان هم یکی از نامزدها برای پست ریاست است. بشینید و ببینید چه کسی رییس می‌شود؟

اگر علی‌آبادی رییس شود، علی دایی سرمربی تیم ملی می‌شود؟

باید بگویم این سوال را از کسی بپرسید که رییس فوتبال شد چون نمی‌توانم به حرف‌هایی که ربطی به من ندارد، جواب بدهم.

در پایان اگر حرفی دارید، بگویید؟

فقط خواهش می‌کنم به حرف‌هایی که برخی سودجویان در مورد تیم ملی می‌زنند، زیاد توجه نکنید. می‌خواهیم انتخاباتی سالم برگزار کنیم تا هیچگونه حرفی به وجود نیاید. به همه قول می‌دهم به زودی در برنامه‌ای تلویزیونی بسیار شفاف‌تر جواب پرسش‌ها را بدهم.