آبی‌پوشان با سرعت به سوی ناکامی

گروه ورزش - تیم فوتبال استقلال با تساوی برابر ابومسلم در ورزشگاه آزادی همچنان به نبردن خود مقابل تماشاگرانش ادامه داد.

در آخرین دیدار روز دوم هفته یازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور دو تیم استقلال و ابومسلم در حضور نزدیک به ۵۰‌هزار تماشاگر و به قضاوت خداداد افشاریان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که دو تیم در پایان ۹۰‌دقیقه به تساوی یک بر یک رضایت دادند. استقلال در ‌دقیقه ۹ نیمه اول توسط فرهاد مجیدی به گل برتری دست یافت و موفق شد یک نیمه را با پیروزی به پایان برساند اما در نیمه دوم عرفان اولروم در ‌دقیقه ۶۵ روی اشتباه وحید طالب‌لو گل تساوی ابومسلم را به ثمر رساند.

در دقایق باقی مانده استقلال حملات زیادی را روی دروازه ابومسلم پی‌ریزی کرد و در چندین موقعیت هم شانس گلزنی داشت اما این دیدار با تساوی یک بریک به پایان رسید تا نبردن استقلال در ورزشگاه آزادی و برابر تماشاگرانش ادامه داشته باشد. این تیم پس از آنکه در هفته اول استقلال اهواز را در ورزشگاه آزادی شکست داده بود تا پایان هفته یازدهم هنوز نتوانسته در آزادی حریفانش را شکست دهد.

در این دیدار خداداد افشاریان به سعید خانی و مهدی هاشمی نسب از ابومسلم کارت زرد نشان داد و در دقایق وقت اضافه هم محسن یوسفی را به علت خطای عمد روی ایوان پتروویچ با کارت قرمز از زمین اخراج کرد.

در همین حال، مدیرعامل باشگاه استقلال با ابراز نارضایتی از نتیجه بدست آمده این تیم برابر ابومسلم گفت: از این نتیجه به هیچ وجه راضی نیستم اما تغییری هم در کادر فنی نخواهیم داشت.

علی فتح‌ا...‌زاده که پس از تساوی یک بریک استقلال برابر ابومسلم با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد ضمن بیان این مطلب افزود: برای اولین بار از بازیکنان استقلال انتقاد کردم چرا که نتوانستند در این دیدار به پیروزی دست پیدا کنند.

مدیرعامل استقلال ادامه داد: قطعا آنها را جریمه خواهم کرد. من به بازیکنان گفتم که بعد از زدن گل اول ایستادند و نگاه کردند تا حریف گل بزند و وقتی گل تساوی را دریافت کردند تازه به این فکر افتادند که باید گل بزنند.

فتح‌ا...زاده با اعلام حمایت مجدد از کادر فنی استقلال گفت: هیچ فشاری به خاطر برکناری حجازی از سوی هیات‌مدیره روی من نیست اما من به کسی قول حمایت سه ساله نداده ام و تنها کادر فنی تا نیم فصل فرصت دارد استقلال را به رده‌های بالای جدول برساند.

وی افزود: برنامه اصلی ما روی مسابقات جام حذفی است و اگر کادر فنی نتواند استقلال را تا پایان نیم فصل اول به رده سوم جدول برساند قطعا تغییراتی را در کادر فنی ایجاد خواهیم کرد.

علی فتح‌ا...‌‌زاده در مورد مقصران ناکامی‌های این فصل استقلال گفت: همه ما در این ناکامی مقصر هستیم. از من مدیرعامل گرفته تا کادر فنی و بازیکنان. سرپرست تیم فوتبال استقلال هم با بیان اینکه ناصر حجازی زیر فشار روحی و روانی شدید قرار دارد گفت: خبرنگاران زحمات زیادی می‌کشند و کسی به آنها توهین نمی‌کند.

اصغر حاجیلو که پس از برخورد ناشایست ناصرحجازی با خبرنگاران به انتقادات آنها پاسخ می‌داد گفت: قبول کنید که ناصر حجازی این روزها تحت فشار روحی و روانی زیادی قرار دارد و اگر هم حرفی زده از روی عصبانیت است.

سرپرست تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه کسی قصد توهین به خبرنگاران را ندارد گفت: اتفاقا میکروفن‌های خبرنگاران تلویزیون بسیار هم زیبا است و اگر آقای حجازی اظهارنظری کرده از روی خستگی بوده!

حاجیلو سپس به دلایل ناکامی استقلال در این دیدار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: استقلال فوتبال خوب و قابل قبولی را به نمایش گذاشت اما نتیجه نگرفت. در دیدارهای گذشته هم خوب بازی کردیم اما خوب نتیجه نگرفتیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که به اولتیماتوم فتح ا...‌ زاده به حجازی اشاره کرد گفت: آقای فتح ا...‌ زاده به کادر فنی نگفت تا نیم فصل اول فرصت دارد اما شاید این حرف‌ها را به شما خبرنگاران زده باشد!

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم هم در پایان این بازی با ابراز رضایت از کسب تساوی برای استقلال گفت: ترکیب این تیم همانطور بود که فکر می‌کردم و با همین ترفند توانستیم استقلال را برابر تماشاگرانش متوقف کنیم. پرویز مظلومی پس از تساوی یک یریک تیمش برابراستقلال در جمع خبرنگاران گفت: هر دو تیم فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند. در این بین تیم ابومسلم با ارائه فوتبالی تماشاگر پسند به فکر ضد فوتبال نبود و بازی قابل‌قبولی را ارائه کرد. وی ادامه داد: برخلاف بازی‌های گذشته دراین بازی با اینکه گل اول را در‌دقیقه ۹ دریافت کردیم اما بازیکنان خیلی بر خود مسلط شدند و مقابل بازیکنان استقلال و ۴۰‌هزار تماشاگر این تیم بازگشت خوبی به بازی داشتند.

سرمربی جدید تیم فوتبال ابومسلم خاطرنشان کرد: طی چهار روز گذشته که به ابومسلم آمده‌ام روی تقویت مسائل روحی و روانی بازیکنان تمرکز کردیم. شرایط آنها به گونه‌ای بود که برابر تماشاگراستقلال اعتماد به نفس خود را از دست ندادند و تا پایان فوتبال قابل‌قبولی را به نمایش گذاشتند. وی با تاکید بر اینکه بازی برابر تیم سابقش برای او بسیار دشوار بود خاطرنشان کرد: با اینکه برابر استقلال بازی می‌کردم اما سعی‌ام این بود که ابومسلم بهترین نتیجه را بگیرد و به این مهم هم دست پیدا کردیم.

مظلومی در ادامه خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته به اندازه یکسال برای بازیکنانم صحبت کردم. آنها توجیه بودند که برابر چه تیمی بازی می‌کند و قرار است در دیدار روز جمعه برابرچه تیمی و با چه شرایطی بازی کنند.

سرمربی ابومسلم با بیان اینکه دست کادر فنی استقلال را خوانده بود گفت: حجازی همان ترکیبی را که انتظار داشتم به میدان فرستاد و ما توانستیم با تاکتیک‌هایی که مد نظرمان بود تیم آنها را مهار کنیم.

وی افزود: به نظر من نتیجه تساوی برای هر دو تیم عادلانه بود و در شرایطی که هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما یک امتیاز کسب کردند.

مربی و بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد مشکلات این تیم و دلایل ناکامی اش گفت: به نظر من خود مسوولان استقلال مشکلات تیمشان را بهتر می‌دانند و اعتقاد دارم که برای حل این بحران باید زمان لازم در اختیار کادر فنی قرار داد.

توهین حجازی به خبرنگاران

سرمربی تیم فوتبال استقلال با توهین به خبرنگارانی که برای گرفتن مصاحبه به سمت او رفته بودند گفت: اینها با تعدادی «گوشت کوب» که در دست دارند دنبال من هستند.

ناصر حجازی که برخلاف هفته‌های گذشته در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی حاضر نشده بود زمانی که با درخواست خبرنگاران تلویزیون برای انجام مصاحبه مواجه شد، با رد درخواست آنها از جمله «اینها با یک مشت گوشت کوب دنبال من افتاده‌اند» استفاده کرد و به راهش ادامه داد. او در حالیکه از خبرنگاران دور می‌شد گفت: نمی‌خواهم حرف بزنم!

در این بین یکی از همراهان او که خود را هوادار باشگاه استقلال معرفی کرد برخورد زننده ای با خبرنگاران داشت و به برخی از آنها نیز توهین کرد.