کشتی آزاد بدون برنامه برای المپیک

علی‌رغم این که یک ماه از مسابقات جهانی باکو می‌گذرد، تیم ملی کشتی آزاد هنوز برنامه‌های خود را برای المپیک پکن اعلام نکرده است و با استعفای علیرضا حیدری، هنوز سرمربی این تیم مشخص نیست! مصطفی میرعمادیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام تیم‌های دنیا با پایان مسابقات جهانی باکو، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. روس‌ها اکثر نفرات شاخص خود که در جهانی غایب بودند را به همراه یکی دو ملی‌پوش به مسابقات ارتش‌ها اعزام کردند، آمریکا با ۱۶‌کشتی‌گیر به جام مدوید رفته است. اوکراین و بلاروس نیز حضور پرتعدادی در جام مدوید داشته‌اند و بلغارها هم قصد استفاده از چهره‌های شاخص خود در تورنمنت ارمنستان را دارند اما، متاسفانه ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه تمام تیم‌های دنیا پس از مسابقات جهانی برای المپیک مشخص است و آنها برنامه دراز مدت سه، چهار ساله دارند اما متاسفانه برنامه کشتی ما به روز است. سال گذشته نیز چند تورنمنت معتبر را از دست دادیم تا نتیجه لازم را در باکو نگیریم و امسال هم هر چه دیرتر کار را شروع کنیم، درصد موفقیت‌مان کمتر می‌شود.

میرعمادیان تصریح کرد: المپیک با میادین دیگر فرق دارد و در المپیک پکن، کشور به مدال‌های کشتی نیاز دارد. بنابراین باید هر چه سریع‌تر برنامه‌های خود را آغاز کنیم و اردوها را تشکیل دهیم.

مربی کشتی مازندران در پایان در مورد لیگ برتر گفت: اگر قرار است لیگ برگزار کنیم. باید مانند فوتبال قانومند شود و اتحادیه داشته باشیم تا اسپانسرها از حضور در لیگ نفع ببرند. قراردادهای یک‌ساله هم کمکی به کشتی نمی‌کند و شرایط فعلی باعث شده تا رقابت‌ها از شور و حال بیفتد و برخی قهرمانان ملی قرارداد نبندند. تیم‌ها نیز با شرایط سختی وارد لیگ می‌شوند که با این شرایط نمی‌توانیم از لیگ بهره‌برداری کنیم.