پرسپولیس با درخشش بادامکی صدر جدول را تثبیت کرد

تیم فوتبال پرسپولیس با گل دقایق پایانی حسین بادامکی موفق شد ۱۰‌نفره تیم استقلال اهواز را شکست دهد و به صدرنشینی خود در مسابقات لیگ برتر تداوم ببخشد.

هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر جمعه‌شب با برتری پرسپولیس مقابل استقلال اهواز به پایان رسید. در ورزشگاه آزادی دو تیم پرسپولیس و استقلال اهواز درحالی به دیدارهم رفتند که تیم میزبان به دلیل غیبت تعدادی از بازیکنان اصلی خود با ترکیبی متفاوت گام به میدان گذاشته بود.

پرسپولیس که برای زدن گل برتری بازی هجومی را در دستور کار خود داشت، توانست در دقیقه ۱۵‌توسط کریم باقری به گل برتری دست یابد. هفت دقیقه پس از این گل استقلال اهواز توسط میلاد میداودی بازی را به تساوی کشاند.

در ادامه تیم پرسپولیس با حملات دامنه دار خود به دنبال زدن گل برتری بود که بالاخره توانست در فاصله ۴‌‌دقیقه مانده به پایان نیمه اول توسط حسین بادامکی گل دوم را به ثمر برساند، گلی که برتری ۲‌بریک تیم میزبان در نیمه نخست را به دنبال داشت.

در نیمه دوم پرسپولیس کمی از بازی تهاجمی و رو به جلو خود کاست که حاصل آن اخراج محمد نصرتی در دقیقه ۷۰ و به دنبال آن دریافت گل تساوی بود. گل تساوی بخش استقلال اهواز را مصطفی حقی پور در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند که روی اشتباه حسن رودباریان وارد دروازه سرخپوشان شد.

پرسپولیس ۱۰‌نفره پس از دریافت گل تساوی برای زدن گل برتری تلاش زیادی را صرف کرد و یک بار هم در دقیقه ۸۴ توسط کریم باقری تیر دروازه استقلال اهواز را به لزره در آورد اما راه به جایی نبرد. در این بین استقلال اهواز هم با ضد حملات زهردار بارها تا آستانه فروپاشی دروازه تیم میزبان پیش رفت اما مهاجمان این تیم در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند.

در شرایطی که بازی با نتیجه ۲ بر۲ رو به اتمام بود، تیم پرسپولیس توسط حسین بادامکی موفق به زدن گل سوم شد. این بار پژمان نوری در دقیقه ۳+۹۰ توپ را روی دروازه استقلال اهواز ارسال کرد که با ضربه سرخیرخواه، بادامکی در موقعیت گلزنی قرارگرفت تا هافبک گلزن پرسپولیس با ضربه‌ای دقیق گل پیروزی بخش و سه امتیازی تیمش را رقم بزند.

با این پیروزی پرسپولیس جمع امتیازات خود را به عدد ۲۴ رساند و صدرنشین لیگ برتر باقی ماند.

پس از پایان این بازی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پیروزی دقایق پایانی برابر استقلال اهواز نشان داد بازیکنان پرسپولیس برای قهرمان شدن دل شیر دارند.

افشین قطبی پس از پیروزی ۳-۲ تیمش مقابل استقلال اهواز گفت: بازی بسیار خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم که فکر می‌کنم رضایت‌خاطر تماشاگران را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: زمانی که بازی مساوی شد این احساس را داشتیم که می‌توانیم با پیروزی از زمین خارج شویم به همین خاطر با اضافه کردن یک مهاجم تغییراتی را در ترکیب تیم اعمال کردیم که خوشحالم این تغییرات جواب داد و توانستیم ۳‌امتیاز شیرین را به دست آوریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه بازیکنان این تیم ثابت کردند تنها به قهرمانی می اندیشند خاطرنشان کرد: زمانی که ما پیروزی را با تساوی ۲ بر۲ عوض کردیم، بازگشت به بازی برای مان دشوار بود اما توانستیم با تقویت روحیه بردن در بین بازیکنان، شرایط را برای پیروزی فراهم کنیم.

قطبی با اذعان به اینکه همیشه به فکر پیروزی است، افزود: در این دیدار با اینکه ۱۰‌نفره بودیم توانستیم به پیروزی برسیم و قطعا با ۹‌بازیکن هم می‌توانستیم بازی را ببریم!

وی اضافه کرد: ما تا ۱۰ دقیقه پس از اخراج نصرتی سرگیجه داشتیم و همین مساله باعث شد که استقلال اهواز بازی را به تساوی بکشاند، اما برخلاف تیم‌های دیگری که تدابیر تدافعی را در این گونه مواقع در نظر می‌گیرند با ۳ مهاجم روی دروازه آنها یورش بردیم و توانستیم در نهایت پیروز شویم. درست به همین دلیل است که می‌گویم پرسپولیس با حمایت تماشاچیان خود لیاقت قهرمان شدن را دارد.

قطبی با ابراز رضایت از عملکرد کریم باقری کاپیتان پرسپولیس تصریح کرد: کریم روز به روز بهتر و بهتر می‌شد و هر تیمی که یک کاپیتان همانند او داشته باشد قطعا می‌تواند به قهرمانی فکر کند و شایستگی رسیدن به این جایگاه را هم دارد.

وی در پایان با تقدیر از بازی خوب استقلال اهواز گفت: این تیم، فوتبال بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت و با استفاده از سرعت دادن به بازی پابه‌پای تیم ما صاحب شانس و موقعیت گلزنی شد.

مربی تیم فوتبال استقلال اهواز هم گفت: نتیجه بازی ما و پرسپولیس از پیش تعیین شده بود و این دیدار هیچ گونه جذابیتی نداشت.

بیب خدریان گفت: مسائل بیرون از زمین مسابقه نتیجه بازی و شکست ما به پرسپولیس را مشخص کرده بود چرا که قبل از بازی جریان به گونه‌ای دیگری بود و در زمان بازی شرایط به کلی فرق کرد.

وی افزود: قبل از بازی نامه‌ای برای ما ارسال شده بود که بازی ما با پرسپولیس بدون تماشاگر خواهد بود اما هنگام بازی با ۷۰هزار تماشاگر روبه‌رو شدیم که واقعا تعجب‌آور بود.

مربی استقلال اهواز تصریح کرد: مسعود مرادی هم تحت تاثیر جو ورزشگاه قضاوت می‌کرد و به همین خاطر هم پرسپولیسی‌ها آزادانه هرچه می‌خواستند انجام می‌دادند.

خدریان درخصوص علت درگیری لفظی‌اش با پژمان نوری متذکر شد: وی در مصاحبه‌های خود می‌گفت که انتقام سال گذشته را از استقلال اهواز گرفتیم که به او گفتم مگر ما چه کار کرده‌ایم که این طور صحبت می‌کنی؟!

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران نیز گفت: بازیکنان با عملکرد خوب نتیجه می‌گیرند، اما همچنان مشکلاتی مالی وجود دارد.

حبیب کاشانی در پایان مسابقه تیم‌های پرسپولیس و استقلال اهواز اظهار داشت: فیروز کریمی جزو مربیان با دانش است و تقابل وی با افشین قطبی بازی را کاملا تاکتیکی و فنی کرده بود. وی ادامه داد: رویارویی این دو مربی بازی را جذاب کرد و خوشحالیم که در این نبرد با برتری و کسب ۳ امتیاز میدان مسابقه را ترک کردیم.

مدیر عامل پرسپولیس با اشاره به مسائل مالی باشگاه عنوان کرد: متاسفانه مشکلات همچنان ادامه دارد و تاکنون هیچ کمکی از سوی سازمان تربیت بدنی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: رییس سازمان تربیت بدنی قول داده که در روزهای آینده به پرسپولیس کمک کند و امیدواریم به زودی مشکل مالی باشگاه برطرف شود.