استقلال به رده هفتم لیگ رسید

فرهاد احمدی

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر (خلیج فارس) تیم استقلال تهران توانست با تک گل میثم منیعی (۱۲) از سد پگاه گیلان عبور کند. استقلال تهران پس از ۵هفته ناکامی پی‌درپی در کسب پیروزی مقابل حریفان خود بالاخره پگاه ته جدولی را در ورزشگاه عضدی رشت شکست داد تا به بحرانی که در آن گرفتار شده بود پایان دهد. پگاه گیلان پس از چند هفته ناکامی در کسب عدم‌نتیجه لازم به عنوان اولین تیم لیگ برتری در فصل جدید سرمربی کهنه‌کار خود مجید جهانپور را از سمت خود اخراج کرد و هیات‌مدیره پگاه، دارکودرازیچ را به عنوان سرمربی موقت برگزید تا از بحران خارج شوند. بازی در نیمه اول با حملات جسته و گریخته استقلال پیگیری شد و استقلال توانست از معدود حملات جدی خود بر روی دروازه پگاه تک‌گل برتری خود را توسط منیعی و از روی یک ضربه کاشته زیبا از پشت هجده قدم به ثمر برساند. حجازی طبق روال بازی‌های گذشته در این بازی نیز ترکیب تیم خود را تغییر داد و خذیراوی را جایگزین برهانی گل‌نزن کرد تا بلکه مشکلات خط حمله این تیم کمتر شود هر چند که این تغییر نیز مثمرثمر واقع نشد و باز یک هافبک برای استقلال گلزنی کرد.

پگاه در این دیدار چند تن از بازیکنان با تجربه و خوب خود مثل ابراهیم تقی‌پور، چاووشی و مهدوی را در اختیار نداشت تا با ترکیبی جوان و کم تجربه پا در این مسابقه بگذارد هر چند که در نیمه اول این تیم ناهماهنگ نشان داد ولی با شروع نیمه دوم توانست موقعیت‌های مناسبی را بر روی دروازه استقلال تدارک ببینند که با بی دقتی مهاجمان این توپ‌ها به گل تبدیل نشد. اسماعیل شاد، مدیرعامل پگاه درباره این بازی می‌گوید: «ما مقابل استقلال شکست خوردیم ولی این چیزی از ارزش‌های تیم ما کم نمی‌کند اگر کمی دقت می‌کردیم می‌توانستیم در نیمه دوم حداقل بازی را به تساوی بکشیم اما به آسانی فرصت‌هایمان را از دست دادیم مشکل تیم ما نداشتن یک مهاجم کامل و گلزن است». استقلال در آغاز نیمه دوم نیز بازی را در اختیار گرفته بود و فشار قابل توجهی را به دروازه پگاه وارد می‌کرد هر چند که استقلال مثل بازی‌های گذشته سردرگم و بدون تاکتیک به روی دروازه پگاه فشار می‌آورد و مثل چند بازی گذشته این تیم از روی خلاقیت فردی به گل رسید و نتوانست انتظارت را برآورده کند و همچنان از نداشتن برنامه دقیق برای حمله و دفاع رنج می‌برد. آرش برهانی مثل بازی‌های گذشته چند موقعیت مناسب گلزنی را از دست داد تا معلوم شود که چرا حجازی او را از اول به میدان نفرستاده هر چند که یک گل در دقایق پایانی بازی به ثمر رساند ولی از سوی رضا سخندان کمک داور اول بازی آفساید و مردود اعلام شد.ضربه منیعی در دقیقه ۵۰ می‌توانست به گل دوم خودش و تیمش تبدیل شود که با بی‌دقتی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در هر حال استقلال با این برد توانست خود را به نیمه بالای جدول رده‌بندی برساند و در مکان هفتم قرار بگیرد که این از مکان سیزدهم هفته قبل خیلی بهتر است ولی این جایگاه واقعی این تیم پرمهره و پرطرفدار نیست و استقلال با این همه بازیکن خوب باید حداقل در یکی از ۳ جایگاه اول رده‌بندی قرار داشته باشد و این برمی‌گردد به ضعف کادر فنی این تیم که هنوز در انتخاب یک ترکیب ثابت دچار مشکل است و حتی تاکتیک مناسب این تیم نیز معلوم نیست!

حاشیه‌ها

صمد مرفاوی کمک مربی استقلال که در بازی مقابل پرسپولیس از روی نیمکت این تیم اخراج شده بود، ۳۳ دقیقه در بازی با پگاه روی نیمکت نشست و تازه مسوولان برگزارکننده فهمیدند که وی محروم است و باید از جایگاه بازی را تماشا کند!

اصغر حاجیلو سرپرست استقلال نیز از سوی کمیته انضباطی با یک جلسه محرومیت مواجه بود که در کنار زمین و در جلوی در ورودی بازیکنان به زمین چمن مشغول تماشای بازی دو تیم بود!

برخورد ناشایست مسوولان ورزشگاه عضدی با خبرنگاران و عکاسان باعث نارضایتی آنها شد و باعث گردید برخی از آنها حتی از پوشش خبری این دیدار محروم ماندند!