کسب این مدال‌ها در نخستین حضور آسیایی‌گرانبها است

رییس فدراسیون قایقرانی پس از درخشش رویینگ ایران در نخستین حضورش در مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت: ملی‌پوشان فدراسیون مزد زحمات خود را گرفتند.

احمد دنیامالی گفت: قایقرانان رویینگ ایران کمتر از ۱۵ ماه است که کار خود را آغاز کرده‌اند، با این حال توانستند در نخستین حضورشان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا دو مدال طلا و دو مدال نقره را تاکنون کسب کنند که نتیجه‌ای عالی است. کسب این تعداد مدال در نخستین حضور بسیار گرانبهاست. وی افزود: رویینگ نوپای ایران در مسابقه‌های آسیایی کره‌جنوبی به مصاف تیم‌هایی رفت که شاید ۳۰ تا ۵۰ سال در این رشته سابقه داشتند.

رییس فدراسیون قایقرانی با تاکید بر این که سطح مسابقه‌های قهرمانی رویینگ آسیا در کره‌جنوبی بسیار بالا بود، خاطر نشان کرد: این رقابت‌ها میدان کسب سهمیه ورودی المپیک پکن نبود، اما تیم‌ها با تمام توان برای آماده‌سازی خود برای حضوری قوی‌تر در میدان‌های انتخابی آمده بودند. ۱۸ تیم برتر آسیا مانند ژاپن، چین، قزاقستان و ازبکستان حضور داشتند. تیم چین با ۶۰ ورزشکار حاضر بود در حالی که ایران با ۱۰ نفر اعزام شده بود.

وی ادامه داد: پاروزنان ایران برای کسب این عناوین زحمت زیادی کشیدند. برخی از آنها بیش از ۵‌ماه خانواده خود را ندیدند و در اردوهای شبانه‌روزی بودند. مربیان و مسوولان کشورمان هم‌چنین مربیان و مسوولان دیگر تیم‌های آسیایی گفتند که ایران شانس زیادی برای گرفتن سهمیه ورودی المپیک پکن در این رشته را دارد که امیدوارم به حقیقت تبدیل شود. این رقابت‌ها خرداد ماه در چین برگزار می‌شود.

دنیامالی با اشاره به این که ملی‌پوشان ایران در شرایط فیزیکی بهتری نسبت به حریفان آسیایی قرار داشتند، گفت: میانگین قدی پاروزنان ایران بالاتر از ۱۹۰ سانتی‌متر و میانگین سنی آنها پایین‌تر از بقیه تیم‌ها بود که این دو از دلایل مهم موفقیت ملی‌پوشان بود. آنها از لحاظ قدرت بدنی و تکنیک پاروزنی هم در سطح قابل قبولی بودند.

وی افزود: موفقیت پاروزنان ایران به حدی بود که نماینده فدراسیون جهانی از مدال‌آوری ملی‌پوشان ایران ابراز شگفتی کرد. شبکه‌های تلویزیونی کره‌جنوبی هم این موفقیت‌ها را پوشش دادند و پیشرفت قایقرانی ایران برای‌شان جالب بود. حدود یک ماه پیش قایقرانی ایران در مسابقه‌های قهرمانی آسیا (کانو و کایاک) کره‌جنوبی ۱۳ مدال طلا گرفت و بالاتر از کشور میزبان ایستاد که این موضوع برایشان خیلی اهمیت داشت.

رییس فدراسیون قایقرانی از پرداخت پاداش ویژه به مدال‌آوران مسابقه‌های رویینگ آسیا خبر داد و گفت: به مدال‌آوران طلا مبلغ یک‌میلیون تومان پاداش از سوی فدراسیون داده خواهد شد. برای دیگر مدال‌ها هم پاداشی را مد نظر داریم. البته این پاداش‌ها غیر از آن پاداشی است که سازمان تربیت‌بدنی طبق برنامه‌هایش از مدال‌آوران تقدیر می‌کند و قطعا سازمان هم از پاروزنان تقدیر خواهد کرد.

دنیامالی در مورد کنگره آسیایی رویینگ و حضورش در این جلسه یادآور شد: در این جلسه نماینده فدراسیون جهانی و رییس چینی رویینگ آسیا به ایران پیشنهاد دادند. با توجه به این که کمتر از ۲سال از مدت ریاست این کنفدراسیون آسیایی باقی‌مانده است، ایران در دوره بعد رییس شود. طبق قانون کنفدراسیون رویینگ آسیا هر فردی که رییس شود، می‌تواند دبیرکل را هم انتخاب کند. در این باره جوابی ندادیم. می‌خواهیم بیشتر رشد کنیم و بتوانیم کرسی‌های بیشتر و مهم‌تری را در آسیا به نام ایران کسب کنیم.