فوتبال ایران در حال اتلاف وقت است

بازیکن ایرانی اینتراخت فرانکفورت گفت: آسیب‌دیدگی‌ام به گونه‌ای است که تا دو هفته نمی‌توانم برای تیمم بازی کنم.

مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متاسفانه پس از تمرینات سختی که هفته گذشته داشتیم، سه‌شنبه پیش از ناحیه عضلات پشت ران دچار آسیب‌دیدگی شدم و پس از عکسبرداری مشخص شد که عضله پایم پاره شده و باید چند وقتی را استراحت کنم و بر اساس نظر پزشکان حداقل باید دو هفته از ترکیب تیم به دور باشم. وی افزود: در این رابطه باید چند روزی را استراحت کنم و به احتمال زیاد از دو روز دیگر دویدن نرم را شروع می‌کنم و بعد از آن با نظر پزشکان در تمرینات شرکت می‌کنم.

مهدوی‌کیا که پس از مراجعه به پزشک گفت‌وگو می‌کرد، افزود: امروز آمپول و سرم زدم و تا یکشنبه کار فیزیوتراپی را ادامه خواهم داد.

وی درباره دیدار این هفته اینتراخت فرانکفورت برابر نورنبرگ گفت: تیم ما در شرایط خوبی است. امیدواریم که بتوانیم سه امتیاز این بازی را کسب کنیم. با این حال تیم ما همیشه در نورنبرگ با مشکل روبه‌رو بوده است. ما برای ماندن در صدر جدول به سه امتیاز این بازی احتیاج داریم، هر چند که کار بسیار دشواری پیش رو داریم.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این سوال که یک هفته تعطیلی در لیگ‌های اروپایی چقدر به ضرر اینتراخت تمام شد، گفت: تیم ما سه، چهار ملی‌پوش بیشتر ندارد. بازیکنان ژاپنی ما هم مصدوم هستند و به ژاپن برنگشتند. من هم که به دلیل این که تیم ملی برنامه‌ای ندارد، از اینتراخت جدا نشدم و در کل خللی در تمرینات ما ایجاد نشد. ضمن آن که بازی دوستانه‌ هم انجام دادیم و از ما اسیدلاکتیک گرفته شد و مشکلی نداشتیم، هر چند که اگر لیگ تعطیل نمی‌شد، به نفع ما بود.

کاپیتان تیم‌ملی در ادامه گفت‌وگو درباره تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال ایران گفت: این اتفاقات همگی به ضرر تیم ملی است. ما به راحتی روزهای فیفا را از دست می‌دهیم و تکلیف‌مان مشخص نیست. ما سه، چهار ماه دیگر بازی‌های مقدماتی جام جهانی را پیش رو داریم، اما پس از جام‌ملت‌ها هیچ خبری از تیم ملی نیست. ما هیچ بازی تدارکاتی را نداشتیم و این به ضرر ما است.

مهدوی‌کیا با بیان این که در تمام سال‌هایی که در تیم ملی بوده‌ام با چنین شرایطی روبه‌رو نبوده‌ایم، گفت: این اولین باری است که چنین چیزی را می‌بینم. به هر حال این به ضرر فوتبال است. مشخص کردن وضعیت فوتبال ایران کار دشواری نیست، اما ما زمان را به راحتی از دست می‌دهیم و وقت را تلف می‌کنیم. امیدوارم هر چه سریع‌تر این وضعیت مشخص شود.