«تاریبو وست»، بازیکن تیم ملی نیجریه قراردادش با تیم پیکان تهران را فسخ کرد.

پس از گذشت ۹ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور و حضور پیدا نکردن تاریبو وست در دیدارهای تیم پیکان که حرف و حدیث‌های بسیاری در پی داشت، این بازیکن صبح روز سه‌شنبه قراردادش با تیم پیکان را فسخ کرد و راهی میلان ایتالیا شد. براساس این گزارش، به نظر می‌رسد مشکلات مالی و تامین نشدن خواسته‌های این بازیکن از سوی باشگاه پیکان و هم‌چنین برخی مشکلات شخصی سبب این تصمیم تاریبو وست بوده است. با این حال جدایی تاریبووست از پیکان بدون مشکل و با توافق کامل طرفین بوده است.

بامداد میرزایی، مدیر برنامه‌های وست در این باره گفت: در هر صورت تصمیمی که گرفته شد هم با توافق تاریبووست و همچنین توافق باشگاه پیکان بود. ما در شرایط کاملا دوستانه این تصمیم را گرفتیم و بدون کوچک‌ترین مشکلی قرارداد فسخ شد. از نظر مالی نیز مشکلی وجود ندارد و به هیچ عنوان وست برای باشگاه پیکان مشکلاتی را که رافائل برای پرسپولیس ایجاد کرد، درست نمی‌کند.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای پیش رفت که دیگر برای تاریبو در ایران ماندن امکان پذیر نبود و وی ترجیح داد از پیکان جدا شود. برخی از این مشکلات به دلیل ناهماهنگی‌های باشگاه پیکان بود. به خصوص آن که روز گذشته سرپرست باشگاه نیز تغییر کرد و شرایط به هیچ وجه ثبات لازم را نداشت. البته تاریبووست برخی مشکلات شخصی و خانوادگی نیز داشت ضمن آن که وست برای ماندن در ایران چندان

راحت نبود.

مدیر برنامه‌های تاریبو وست ادامه داد: این بازیکن روز سه‌شنبه عازم میلان ایتالیا شد تا در آنجا برای آینده‌اش تصمیم‌گیری کند. البته تا ماه ژانویه امکان حضور وست در لیگ‌های مختلف وجود ندارد اما، به احتمال زیاد وی که هم اکنون نیز پیشنهادی از چند تیم مختلف از جمله لیگ سوییس دارد به یکی از تیم‌های اروپایی خواهد پیوست.

میرزایی در پایان گفت: تصور می‌کنم رفتن بازیکنانی چون تاریبو وست از فوتبال ایران و استفاده نکردن از وی تنها به ضرر فوتبال ما باشد. چرا که وقتی بازیکنی در این سطح بدون توقع زیاد حاضر می‌شود با تمامی مشکلاتی که وجود دارد به فوتبال ما بیاید نباید به آسانی او را از دست بدهیم.