کلنگ استادیوم 40هزار نفری بانوان به زمین زده شد

بعدازظهر سه‌شنبه با حضور معاون رییس‌ جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، مراسم کلنگ‌زنی استادیوم ۴۰هزار نفری بانوان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا این استادیوم ۴۰هزار نفری با مساحت ۴۹هزار متر مربع در ضلع شمال غرب مجموعه ورزشی آزادی به مدت ۳۶ ماه احداث خواهد شد. در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مسوولان و ورزشکاران، نمایندگان مجلس، مدیران و معاونان سازمان تربیت بدنی برگزار شد، مهندس محمد علی‌آبادی ابراز خرسندی کرد: ما بسیار خوشحالیم که از ابتدا تا انتها کار احداث مجموعه ورزشی ۴۰هزار نفری بانوان به دست مهندسان و طراحان توانمند ایرانی انجام می‌شود، در حالی که در گذشته برای احداث همین مجموعه ورزشی آزادی وضعیت به این شکل نبود و حتی کلیه مصالح نیز از خارج از کشور وارد می‌شد.

وی ادامه داد: دکتر احمدی‌نژاد در ۳۳۶ شهرستانی که حضور یافتند در هر کجا که سالنی را برای مردم آن شهر افتتاح کردند، احداث یک سالن ورزشی بانوان را نیز برای آن شهر متعهد شدند.

علی آبادی ادامه داد: علاوه بر این ما اقدامات دیگری را نیز برای بانوان شروع کرده‌ایم و انتظار می‌رود تا پایان کار دولت نهم بیش از ۵۰۰ مجموعه ورزشی مختص بانوان احداث شود.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: ما بسیار خرسندیم که بانوان ایرانی توانایی اداره امور خود را دارند و باید به شرایطی برسیم که از اداره درب ورودی کلیه ورزشگاه‌ها تا کلیه برنامه‌ریزی‌ها، به دست خود بانوان انجام شود.

رییس سازمان تربیت بدنی اختصاص ۳۰درصد اعتبار فدراسیون‌های ورزشی به امور بانوان را از جمله بهترین اقدامات انجام شده در این دوره دانست و گفت: اختصاص این اعتبار به بانوان کمک بسیار زیادی به توسعه ورزش قهرمانی خواهد کرد. شاید هنوز در برخی فدراسیون‌های ورزشی عدالت به طور کامل رعایت نمی‌شود اما در مجموع کار، وضعیت بسیار راضی‌کننده است. همان‌طور که تاکنون ما در بسیاری از رشته‌های ورزشی توانستیم به سرعت در آسیا صاحب مدال شویم.

وی از موافقت رییس جمهور با طرح جذب تحصیل‌کرده‌های ورزشی خبر داد و گفت: ما در این طرح خواستار به خدمت گرفتن ۲هزار نفر از بانوان تحصیل‌کرده شدیم تا آنها را در بخش‌های مختلف ورزش استخدام کرده و بتوانند به صورت مستقل فعالیت‌های مربوط به خود را انجام دهند، از طرفی به دیگر بخش‌های اداری نیز کمک کنند.

علی‌آبادی در رابطه با تامین اعتبارات این مجموعه ورزشی و این‌که آیا در موعد مقرر مجموعه ورزشی ۴۰هزار نفری بانوان به پایان خواهد رسید یا خیر؟ اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که مهندس هادیانی رییس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام داده‌اند، مقرر شد حساب بانکی را ایجاد کنیم تا از این طریق اعتباری را کسب کنیم و در زمان‌هایی که به پول نیاز داریم معطل بودجه اختصاصی مجموعه نباشیم و در زمانی که دولت بودجه لازم را به ما داد آن را به بانک پرداخت می‌کنیم. این امر سبب می‌شود که از توقف کار پروژه جلوگیری شود. به عقیده من این پروژه خاص بانوان نباید محدودیت اعتباری داشته باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم همه تا دو سال دیگر زنده باشیم و این ورزشگاه زیبا را به زنان تقدیم کنیم.

در ادامه این مراسم، «امیررضا خادم» نماینده مجلس نیز به اقدامات انجام شده در راستای ورزش در مجلس هفتم اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که امروز شاهد حرکت خوب و پرشتاب دولت در قالب رسیدن به یک متر مربع فضای ورزشی برای هر فرد هستیم. امروز ما شاهد هماهنگی بسیار خوب بین کمیسیون فرهنگی، کمیته تربیت بدنی مجلس و سازمان تربیت بدنی هستیم.