فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران به آنها تا ۲۶ اکتبر(۴آبان) فرصت داد تا مشخصات بازیکن دوپینگی را اعلام کند. در این نامه خطاب به داریوش مصطفوی، دبیر موقت سابق فدراسیون آمده است: کمیته کنترل و مبارزه با دوپینگ اطلاعاتی در مورد نشانه‌ها و نمونه‌های دوپینگ دریافت کرده که به یکی از بازیکنان عضو سازمان فوتبال ایران مربوط می‌شود. درا ین نامه عنوان شده است: آزمایشاتی که از این بازیکن به عمل آمده و در بخش وادا به ثبت رسیده، نشان‌دهنده مثبت بودن و حضور ماده ممنوع از سوی قوانین وضع شده است (این نمونه در تهران گرفته شده و به وسیله وادا در آزمایشگاه کلن مورد شناسایی قرار گرفته است.) در ادامه این نامه از فدراسیون خواسته شده است تا تمام جزئیات (۱- نام بازیکن، ۲- باشگاه و تیم، ۳- هر سنجش یا اندازه‌گیری که از طرف شما یا انستیتو دولتی در این زمینه صورت گرفته است، ۴- اقدامایت که در آینده صورت می‌گیرد) تا ۲۶ اکتبر ۲۰۰۷ به فیفا ارسال شده و مشخص کنند که محرومیت وی در چه سطحی و در چه مرحله‌ای است.

پروفسور جیری وورژاک که این نامه با نام وی ارسال شده است، تاکید کرده است: بر طبق موارد تبصره‌های موجود در کمیته انضباطی فیفا، همه اعضا باید کلیه اطلاعات را به ما ارسال کنند تا در مورد هر آزمون دوپینگ، تصمیم کلی اتخاذ شود. وی آورده است: در هر حال مادامی‌که مدارک اولیه در مورد موارد دوپینگ بین اعضا باقی بماند و همکاری با این واحد صورت نگیرد، فیفا حق خود می‌داند که مداخله جدی داشته و برخورد کند. (ارجاع شود به تبصره‌ها و مواد قانونی در اساسنامه کلی فیفا).

براساس اخبار دریافتی این بازیکن فوتبال در المپیاد ورزشی ایرانیان حضور داشته است. با توجه به این نامه، فدراسیون ایران تا روز جمعه هفته آینده فرصت دارد تا وضعیت این بازیکن را مشخص کند.