از سازمان تربیت‌بدنی شکایت خواهم کرد

در پی مشکلات اخیر بوجود آمده بین سازمان تربیت‌بدنی و «علیرضا سمندر»، رییس فدراسیون کاراته، وی در گفت‌وگویی به تشریح آنچه که باعث بروز چنین مشکلاتی شده است، پرداخت. علیرضا سمندر گفت: هر فدراسیونی باید به تناسب زمان خود اصلاحاتی را داشته باشد. زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم به دلیل عدم وجود فرصت کافی نیازی به اصلاحات و تغییر و تحولات نمی‌دیدم، اما پس از شناسایی کامل شرایط با هدف فعالیت بخش‌های مختلف فدراسیون اقداماتی را انجام دادیم.

وی درباره اختلافات به وجود آمده با بازرس فدراسیون گفت: «ابراهیمی» تنها هفته‌ای یک جلسه روزهای دوشنبه آن هم به مدت دو ساعت به فدراسیون می‌آمد و در همین فاصله زمانی نیز تنها کارهای مربوط به سبک خود را انجام می‌داد. زمانی که در رابطه با مسائلی به بازرسی سازمان تربیت‌بدنی مراجعه کرد، از وی پرسیدند: آیا در خصوص این گزارش‌ها با رییس فدراسیون مشورت کرده‌ای و آیا پیش از آن گزارشی را به سازمان داده‌ای که پاسخ وی منفی بود و به همین دلیل مدیر کل بازرسی سازمان تربیت‌بدنی از وی درخواست کرد تا استعفا بدهد. در این شرایط معاون سازمان تربیت‌بدنی از بازرس فدراسیون حمایت کرد. سوال من این است چگونه می‌شود که ابراهیمی در سال ۷۱ دان یک کاراته و ۷۸ دان چهار کسب کند که این دان همزمان با دعوت استاد «هایاشی‌ها» با هزینه فدراسیون به ایران انجام و حتی نمایندگی این سبک نیز در اختیار ابراهیمی قرار گرفت. در سال ۷۹ ابراهیمی دان ۵ و به فاصله کوتاهی به دان ۶ ارتقا پیدا کرد. با این اوصاف این گونه مطرح می‌کند که سمندر با غرض برخورد کرده است و سازمان تربیت‌بدنی هرگز این نوع مسائل را بررسی نمی‌کند.

رییس فدراسیون کاراته با بیان این که هیچ گونه قصوری در انجام وظایف خود نداشته است، اظهار کرد: سال ۸۵ فدراسیون برتر شدیم و منطقی بود که سازمان تربیت‌بدنی تغییر و تحولات فدراسیون را که باعث کسب جایگاه‌های مختلف جهانی و آسیایی شده است حمایت کند، اما در عمل تنها با اتکا به گفته‌های معاونین خود و آنها که ضد‌کاراته صحبت کردند عمل کرد و من از سازمان تربیت‌بدنی شکایت خواهم کرد.

وی یادآور شد: مسابقات جهانی جوانان و امید ترکیه محلی است که مطمئنا پنج، شش مدال طلا از این رقابت‌ها نصیب کاراته ایران خواهد شد اما شاهد هستیم که «هاشمی» حتی اجازه اعزام به تیم ما را نمی‌دهد و در گفت‌وگویی که با وی داشتم عنوان کرد «علی‌آبادی» نظرش بر این است که نمی‌تواند با شما کار کند و باید استعفا دهی، من هم گفتم استعفا نمی‌کنم و مرا عزل کنید. آیا عزل «دادکان»، رییس سابق فدراسیون فوتبال باعث کم شدن اعتبار وی نشد؟

سمندر مدعی شد که سازمان تربیت‌بدنی علاقه‌مند به احراز جایگاه هر فدراسیونی است که در جهان خود را مطرح کرده باشد: امروز به دلیل جایگاه فوتبال رییس سازمان علاقه‌مند به ریاست این فدراسیون است و به دلیل این که کاراته هم موفق‌ترین فدراسیون ورزشی در بازی‌های آسیایی بود و دارای اسم در جهان است حال علاقه‌مند به کسب جایگاه ریاست فدراسیون کاراته برای معاونین سازمان شده‌اند. جرم من چیست و چرا باید استعفا بدهم. سازمان تربیت‌بدنی به جای حمایت از مدیران موفق به این‌گونه با ما برخورد می‌کند و امیدوارم روزی رییس سازمان به خود بیاید. رییس فدراسیون کاراته در ادامه گفت‌وگوی خود خاطر‌نشان کرد: از مدیران سازمان تربیت‌بدنی می‌خواهم تا اگر مدعی وجود اشکالاتی در فدراسیون و مدیریت من هستند آنها را مطرح کنند. تنها مساله موجود این است که با برخورد با عوامل سازمان در فدراسیون مورد غضب قرار گرفتم ولی اهل باج دادن نیستم و به چه بهایی باید رییس فدراسیون بمانم. من سی و هشت رای از چهل و دو رای مجمع را به دست آوردم و زمانی که رییس سازمان مجوز عزل رییس فدراسیونی که با رای مجمع انتخاب شده است را به دست آورد چنین مجوزی ضربه‌ای به پیکره ورزش خواهد بود.

وی گفت: هرگز در شان خود نمی‌دانم که با مدیران فعلی سازمان تربیت‌بدنی کار کنم و با نوع کار و عملکردم شایستگی‌های خود را نشان داده‌ام، به همین دلیل باز هم تکرار می‌کنم هرگز استعفا نخواهم کرد و سازمان تنها باید من را عزل کند.

رییس فدراسیون کاراته با تاکید بر این که ایجاد این نوع حواشی در آستانه اعزام تیم‌ملی به مسابقات جهانی باعث به هم ریخته شدن روحیه تیم‌ملی شده است، گفت: نمی‌دانم مدیران فعلی سازمان چه چیزی را می‌بیند، چه دلیلی باعث عدم اعزام داوران به مسابقات ترکیه شد؟ آیا زمان این نوع برخوردها است، به نظر من سازمان تصور می‌کند ما در مسابقات جهانی نتایج مطلوبی خواهیم گرفت و به همین دلیل عزل من دشوار خواهد شد. به همین دلیل خواستار استعفای من شدند. تصور می‌کنم از دلایل این نوع برخوردها این است که در زمان «مهرعلیزاده»، رییس فدراسیون شدم. امروز کاراته بیش از یک‌میلیون جمعیت دارد و شناخته شده است و همین شناخته شدن باعث دردسر شد.