مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در مورد عملکرد تیم ایران در مسابقه‌های جهانی تایلند و وضعیت جوانان و نوجوانان برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت:‌ تا چند روز آینده در کادر مربیان هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تغییراتی را خواهیم داشت. نصرا... دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مسابقه‌های جهانی همین که بدون حسین رضازاده توانستیم سه سهمیه‌ برای بازی‌های المپیک کسب کنیم، یک موفقیت محسوب می‌شود. در تیم هشت نفره ایران، شش بی‌تجربه از حضور در مسابقه‌های جهانی بود و میانگین سنی آنها به غیر از فلاحتی‌نژاد ۲۲ تا ۲۳ سال بود. به عقیده من ما نتیجه تیمی خوبی کسب کردیم و همان طور که از پیش مشخص شده بود، برای کسب سهمیه به تایلند رفتیم. حتی در این رقابت‌ها اگر دو پله صعود می‌کردیم، به جای سه سهمیه، چهار سهمیه کسب می‌کردیم. وی ادامه داد: اکنون هم برای همین سه سهمیه‌ای که گرفتیم باید تلاش کنیم. ما باید نفراتی را برای المپیک اعزام کنیم که حداقل در بین چهار نفر اول باشند. برای این کار هم از بین هشت وزنه‌بردار که می‌خواهیم به اردو دعوت کنیم، سه نفر بهترین‌ها را به پکن می‌بریم.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا به غیر از رضازاده می‌توانیم امید به وزنه‌برداری داشته باشیم که جزو چهار نفر اول المپیک باشد، گفت: ما برای رضازاده حساب ویژه باز کرده‌ایم. البته نمی‌گویم چه مدالی می‌گیرد، اما به مدال آوری او امیدواریم. در مورد دو نفر دیگر هم فکر می‌کنم در طول این یک سال باید با جدیت کار کنیم و اگر اتفاق خاصی پیش نیاید، می‌توانیم وزنه‌بردارانی در این حد به المپیک بفرستیم.

دهنوی با بیان اینکه نباید در این وضعیت آشفته توقع زیادی از وزنه‌برداری داشت، تصریح کرد: کادر فنی و فدراسیون کارش را انجام می‌دهد، اما باید به صورت جدی به دنبال پشتوانه‌سازی باشیم. نتیجه نوجوانان و جوانان هم در مسابقه‌های قهرمانی آسیا برای ما اهمیت زیادی دارد و همین‌ها هستند که امیدهای آینده ما به ویژه در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ هستند. وی در مورد عملکرد اعضای تیم ملی در مسابقه‌های تایلند خاطر نشان کرد: ما نه برای رکورد به این مسابقه‌ها رفتیم نه برای مدال. ما تنها برای سهمیه به تایلند رفته بودیم و بر اساس همین هدف باید وزنه‌هایی را انتخاب می‌کردیم که وزنه‌برداران ما اوت نشود. گرچه وزنه‌برداران دسته ۸۵‌کیلوگرم یعنی شهروز قربانی و محمد سرلک خوب کار نکردند و امتیازی برای تیم کسب نکردند. آنها از شش حرکت، چهار حرکت را از دست دادند و نتوانستند انتظارها را برآورده کنند. این درحالی است که قربانی هم کم تجربه نبود.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در مورد استفاده نکردن کادر مربیان تیم ملی از «هانچارنکا» مشاور بلاروسی تیم ملی در تایلند یادآور شد: من قبول دارم آن طور که باید از این مربی استفاده نشد. اما بر اساس تحقیق‌های مربیان تیم ملی از مسوولان کشورهایی که هانچارنکا در آنها مربیگری کرده، به این نتیجه رسیده‌ایم که مربی چندان برجسته‌ای نیست. از طرفی دیگر وقتی سه مربی چینی به ایران بیایند، باید هدایت تیم‌های ملی یکدست شود و نمی‌شود که از دو کشور مربی داشته باشیم. به هر حال در مورد بودن یا نبودن هانچارنکا کادر فنی تصمیم می‌گیرد. وی در ادامه به دعوت مجدد وزنه‌برداران به اردوی تیم ملی بزرگسالان اشاره کرد و گفت: ما دو مسابقه بسیار مهم در سال آینده در پیش رو داریم. اول مسابقه‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۸ و پس از آن بازی‌های المپیک پکن است.

بر همین اساس هم پس از ماه مبارک رمضان شش تا هشت وزنه‌بردار به اردو دعوت می‌شوند که از میان آنها سه نفر اصلی را برای پکن انتخاب کنیم. ما برای المپیک از همه داشته‌هایمان استفاده می‌کنیم. اما در بلند مدت به بازی‌های ۲۰۱۰ چین نگاه می‌کنیم. ما باید آن جا عرض اندام کنیم. برای المپیک‌ تنها شانس مدال ما رضازاده است که آن هم رنگش معلوم نیست. البته اگر او بخواهد با جدیت در این یک سال تمرین کند، می‌تواند افسانه وزنه‌برداری دنیا باشد، به شرطی که به دور از حواشی در این یک سال تمرین کند.