شانس سلیمی برای کسب عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان کم است

رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به معرفی بهترین وزنه‌برداران جهان گفت: شانس وزنه‌بردار قزاقستانی برای کسب این عنوان بیشتر از بهداد سلیمی است. به گزارش خبرگزاری فارس، حسین رضازاده با حضور در برنامه تلویزیونی هر روز با ورزش، در خصوص صحبت‌های مطرح شده در مورد مواد جدیدی که در دوپینگ ممنوع اعلام شده، اظهار کرد: همه ساله کمیته بین‌المللی المپیک به وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری لیستی را اعلام می‌کند که چه داروهایی ممنوع یا مجاز است و فدراسیون پزشکی - ورزشی نیز در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند و به فدراسیون‌ها گزارش می‌کند. هنوز لیستی دراین خصوص به دست ما نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه فدراسیون وزنه‌برداری به دلیل مشکلات مالی، تمرکزش روی مسابقات جهانی است و شاید در رقابت‌های آسیایی شرکت نکند، نظر شما در این مورد چیست؟ خاطرنشان کرد: برنامه فدراسیون در سال ۹۲ به این صورت است که در فروردین‌ماه سال آینده در مسابقات نوجوانان جهان شرکت می‌کنیم؛ علاوه براین در مسابقات بزرگسالان آسیا در قزاقستان و همچنین در بازی‌های کشورهای اسلامی در اندونزی حضور می‌یابیم و از همه مهم‌تر مسابقات بزرگسالان جهان در ورشو لهستان را پیش‌رو داریم.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد شایعات مطرح شده درباره حضور کوروش باقری در تیم ملی والیبال تصریح کرد: ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال در جلسه‌ای که با باقری داشت، از وی مشاوره خواسته است؛ علاوه بر این از باقری خواسته، یک مربی وزنه‌برداری به فدراسیون والیبال معرفی کند تا بتواند از لحاظ بدنسازی کمکی به این فدراسیون باشد.

رضازاده در ادامه با اشاره به معرفی وزنه‌بردار سال و شانس بهداد سلیمی برای کسب این عنوان بیان کرد: طبیعی است که همه ما دوست داریم این عنوان ارزشمند به بهداد سلیمی برسد، اما ایلین ایلیا، وزنه‌بردار قزاقستانی رکورد جهان و المپیک را بهبود بخشیده است و شانس وی بیشتر از سلیمی است، به هرحال باید صبر کنیم و ببینیم این عنوان به چه کسی می‌رسد.

وی با اشاره به شانس محمدپور، عضو تیم ملی جوانان برای کسب این عنوان نیز گفت: محمدپور با توجه به اینکه ۱۹ سال سن دارد، اما رکوردهای خوبی زده است و در صورتی که انتخاب شود، برای نخستین‌بار در تاریخ فدراسیون جهانی این امر رخ داده است، چراکه قبلا وزنه‌بردار جوان انتخاب نمی‌شد.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان با اشاره به گله‌مندی برخی از ملی‌پوشان وزنه‌برداری از توجه ضعیف دستگاه ورزش به عملکرد آنها در المپیک عنوان کرد: وزارت ورزش به قول خود در پرداخت سکه به ملی‌پوشان وزنه‌برداری عمل کرد؛ منظور سلیمی شاید این بوده که گفته می‌شد، مسوولان کمیته ملی المپیک با حضور در سالن تمرین به مدال‌آوران المپیک پول پرداخت می‌کنند که پرداخت نشد که امیدوارم حق آنها پرداخت شود. برخی از ملی‌پوشان نیز از مسوولان استانی خود گله داشتند.