رکوردهای شکست‌ناپذیر فوتبال کدامند

شاید زمانی که گرد مولر در سال ۱۹۷۲ توانست رکورد ۸۵ گل در یک فصل را ثبت کند. کمتر کسی فکرش را می‌کرد تا رکورد خارق‌العاده او روزی شکسته شود، اکنون پس از ۴۰ سال لیونل مسی در بازی اوایل هفته‌ برابر بتیس توانست ۸۶ گل خود در این فصل را به ثمر برساند تا رکورد بمب افکن آلمان را ارتقا دهد. شاید مسی بتواند تا پایان دوران بازی‌اش رکورد گلزنی لیگا و لیگ قهرمانان اروپا را بشکند، اما به طور حتم رکوردهایی در دنیای فوتبال وجود دارند که شکستن آنها کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. البته برخی از این رکوردها تیمی است. به گزارش ایسنا به نقل از فدراسیون بین‌المللی آمار و ارقام فوتبال، رکوردهایی در دنیای فوتبال وجود دارند که شکستن آنها کمی دور از ذهن و بعید به نظر می‌رسند و شاید باید مدت ها منتظر ماند تا گزندی به این رکوردها برسد . در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به این رکوردها:

بیشترین قهرمانی پیاپی در اروپا

بعید به نظر می‌رسد تیمی پیدا شود تا بتواند پنج قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان کسب کند. حتی بارسلونا که در چند سال اخیر قهرمانی‌های زیادی کسب کرده نتوانسته است قهرمانی‌اش را تکرار کند، چه برسد به پنج قهرمانی پیاپی. پس از پنج قهرمانی پیاپی رئال مادرید در آغاز جام باشگاه‌های اروپا تیم‌هایی نظیر لیورپول، بایرن‌ مونیخ و میلان بودند که توانستند قهرمانی‌شان را تکرار کنند، اما بعید است تیمی در آینده بتواند پنج قهرمانی پیاپی در اروپا کسب کند. البته باید توجه داشت که پس از تغییر در روند برگزاری رقابت‌ها و تغییر نام از جام باشگاه‌های اروپا به لیگ قهرمانان اروپا این اتفاق دیگر نیفتاده است.

بیشترین برد پیاپی

بنفیکا با اوزه بیو در دهه هفتاد بیشترین پیروزی پیاپی را کسب کرد: آنها بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ ، ۲۹ برد پیاپی کسب کردند. در سالیان نزدیک اینتر در فصل ۲۰۰۷ - ۲۰۰۶ ، ۱۷ پیروزی و بارسلونا در فصل ۲۰۱۱ توانست ۱۶ پیروزی پیاپی کسب کنند.

بیشترین گل در دوران بازیگری در لیگ

می‌توانید تصور کنید چهره پله بعد از شکستن رکوردش از سوی مسی چگونه خواهد شد؟

پله از کسانی که مسی را برترین فوتبالیست جهان می‌دانند نفرت دارد و اگر مسی بتواند رکورد ۵۴۱ گل پله در رقابت‌های لیگ را بشکند، دیگر پله بهانه‌ای برای این ندارد که مسی را برترین بازیکن تاریخ جهان نداند. البته خیلی‌ها درباره تعداد دقیق گل‌های پله نیز شک و شبهه دارند. بعد از پله که ۵۴۱ گل در لیگ زده است، فرانس پوشکاش و جوزف بیکان قرار دارند که هر یک بر طبق فدراسیون بین‌المللی آمار و ارقام فوتبال ۵۱۱ گل زده‌اند.

بیشترین دوره بدون شکست در لیگ

آرسنال شکست ناپذیر فصل ۲۰۰۴ را به یاد بیاورید. البته آنها باید مقابل استوا بخارست دهه ۸۰ تعظیم کنند که ۱۰۹ بازی بدون شکست در لیگ دارد. در سالیان نزدیک میلان بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ توانست ۵۸ بازی بدون شکست داشته باشد و بارسلونا بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ توانست ۳۱ بازی بدون شکست در لیگ داشته باشد.

رکوردهای شکست‌ناپذیر دیگر

بیشترین رکورد بدون باخت خانگی

رئال مادرید (۱۹۷۲ - ۱۹۷۱) ۱۲۱ بازی

پر گل‌ترین پیروزی در مجموع در اروپا

چلسی ۲۱ ، جونس لوگزامبورگ صفر

بیشترین تعداد گل ملی

علی دایی ۱۰۹ گل