اظهارنظر علی پروین درباره دعوای مربیان پرتغالی

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: دعوای لفظی کی‌روش و ژوزه به نفع فوتبال ایران نیست. به گزارش خبرگزاری فارس

علی پروین در خصوص جلسه روز گذشته به مناسبت آشتی ملی گفت: در روز بزرگی مانند عید غدیر خم، حسین هدایتی کار بسیار قشنگی انجام داد و باید به او آفرین گفت. در فوتبال اگر این خصومت‌ها باشد، به جایی نمی‌رسیم. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: این جشن‌ها و مراسم‌ها به شرطی‌ خوب است که وقتی از این مراسم‌ها بیرون می‌رویم با مصاحبه و حرف‌های مختلف زیرآب یکدیگر را نزنیم. باید در این مراسم دلمان را صاف کنیم و اگر کدورتی است، از دلمان بیرون کنیم.

پروین عنوان کرد: اگر دوست داریم فوتبال‌مان به جایگاه خود در آسیا یعنی رتبه اول برسد، باید با یکدیگر همدل شویم و از تجارب همدیگر به خوبی استفاده کنیم. اگر با یکدلی به جام جهانی برویم مطمئنم قهرمان آسیا هم می‌شویم و از تیم‌های شرق آسیا سبقت

می‌گیریم.

سرمربی پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه آشتی‌کنان کار قشنگی بود، اما دوست دارم به حرف نژادفلاح مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران که دقایقی در این برنامه صحبت کرد، اشاره کنم. ایشان از هدایتی خواست هر سال در چنین روزی این مراسم برگزار شود که مالک باشگاه ملوان نیز با آن موافقت کرد. حالا اگر امروز کمتر آمده بودند سال دیگر انشاءالله چند برابر می‌آیند.

پروین در پاسخ به این سوال که چرا در جلسه دیروز خیلی از بزرگان فوتبال و برخی‌ها که با یکدیگر مشکل داشتند نبودند، گفت: من نمی‌دانم اما بد هم نیامده بودند. به نظرم راه لواسان کمی دور بود و انشاءالله آقای هدایتی مراسم بعدی را در تهران برگزار کند تا افراد بیشتری گرد هم بیایند. برخی‌ها هم به این جلسه کم لطفی کردند و دلیلش را هم نمی‌دانم. این افرادی که الان کمی با هم مشکل دارند یک روز نان و نمک همدیگر را خورده‌اند. ما فقط یاد گرفته‌ایم که پشت سر هم حرف بزنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه من داریوش مصطفوی را بعد از سال‌ها دیدم. خوشحال شدم و این برایم خیلی روحیه بخش بود. خیلی‌ها صورت همدیگر را بوسیدند و گذشته‌ها را دور ریختند و این یک دنیا برای ما فوتبالی‌ها ارزش داشت. این کار هدایتی تبلیغاتی نبود.

پروین در پایان در خصوص مشکلات پیش آمده بین کی‌روش و ژوزه به فارس گفت: خیلی دوست داشتم این دو پرتغالی در جلسه حضور داشته باشند چون درگیری لفظی آنها به نفع فوتبال ایران نیست. امیدوارم رویانیان و کفاشیان شرایطی را فراهم کنند که این دو نفر در آرامش کار خود را انجام دهند. اگر بخواهند با یکدیگر مجادله‌ لفظی پیدا کنند هم پرسپولیس ضرر می‌کند هم تیم ملی.