لذت فوتبال برای مدیران و بازیکنان میلیاردی است

رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: در فوتبال کنونی کشور سه قشر از آن لذت می‌برند و مردم جایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در رابطه با اینکه چرا در ورزش کشور به خصوص فوتبال همه از جمله مسوولان و غیره اظهار نارضایتی می‌کنند، گفت: متاسفانه در ورزش ما فساد وجود دارد. ادب و روحیه جوانمردی از بین رفته است. ادب و احترام صفر است، مگر ما اعتقاد به خدا و پیغمبر نداریم؛ در جایی که دروغ و ریا باشد آن جامعه رنگ آرامش را نخواهد دید. واژ‌ه‌هایی مانند جوانمردی در ورزش دیگر رنگی ندارد.

وی ادامه داد: امروز یک فرد که ۶ ماه مدیر شده همه را می‌شوید و کنار می‌گذارد. الان در ورزش ما به خصوص فوتبال تنها سه قشر لذت می‌برند. مسوولان، مدیران و بازیکنان.

مسوولان از اینکه برای مردم سرگرمی تازه درست کرده‌اند از فوتبال لذت می‌برند، مدیران با عکس گرفتن و غیره به دنبال مطرح شدن هستند. بازیکنان هم میلیارد‌ها پول می‌گیرند.

تنها مردم هستند که هیچ لذتی از فوتبال نمی‌برند، وقتی در ورزشگاه‌ها استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند و تنها ۵ هزار تماشاگر می‌آید مدیران می‌خواهند پز چه چیزی را بدهند.

وی در رابطه با ارتباط نه چندان خوب فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اظهار کرد: در گذشته زمانی که من ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشتم بعد از انتخاب برانکو او را پیش مهر علیزاده بردم و به خوبی با یکدیگر تعامل داشتیم و به هم احترام می‌گذاشتیم، اما امروزه متاسفانه بحث احترام مطرح نیست. امروزه بحث این است که من باشم و فرد دیگری نباشد.

دادکان ادامه داد: الان دعوای وزارت ورزش و کمیته المپیک به خاطر چیست؟ هر کدام می‌خواهند بگویند من باشم و دیگری نباشد.

رییس سابق فدراسیون فوتبال اعلام کرد: رییس کمیته ملی المپیک و مسوولان ورزش آیا وجاهت اجتماعی یا ورزشی دارند و فقط آمده‌اند یک جا برای خودشان درست کنند؟!

وقتی IOC اعلام کرده‌ که انتخابات کمیته ملی المپیک باید به تعویق بیفتد رسانه ها وظیفه دارند که کمک کنند تا انتخابات به تعویق بیفتد. دلیل این حرفم این است که ۶ ماه دیگر یک دولت جدید قرار است بیاید و قطعا نفرات تغییر می‌کنند و دوباره چالش دیگری در ورزش به وجود خواهد آمد.

وی درباره شرایط فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی در شرایط حساسی قرار دارد. باید کمک کنیم که فدراسیون فوتبال این مرحله را طی کند. در رابطه با تیم ملی فوتبال باید فعلا دعواها را کنار بگذاریم، اما چون رفتن به جام‌جهانی یک افتخار است مطمئن باشید اگر به این مرحله راه پیدا کنیم همه به صحنه می‌آیند تا خودشان را به عنوان مسبب راهیابی به جام جهانی مطرح کنند و نقش کفاشیان و کی‌روش در اینجا کم رنگ خواهد شد. من خواهشم این است که آرامش برای تیم ملی و کی‌روش ایجاد کنیم تا با راهیابی به جام جهانی مردم خوشحال شوند.

دادکان ادامه داد: شرایط تیم ملی خوب است نباید به دنبال این باشیم که تیم ملی خوب بازی نمی‌کند. باید کمک کنیم تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.