احساس خوبی از اخراج نداشتم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه الان موقع جشن گرفتن نیست، گفت: نباید فکر کنیم با یک شکست کار تیم ملی تمام شده و با یک پیروزی مقابل کره جنوبی همه چیز درست شده است. به گزارش مهر، «کارلوس کی‌روش» درباره بازی ایران و کره جنوبی تصریح کرد: تنها درسی که می‌توان از این مقطع گرفت یعنی مقطعی که از بازی با قطر شروع شد و با باخت و برد مقابل لبنان و کره جنوبی ادامه پیدا کرد، این است که نباید با یک شکست هول کرد و فکر کنیم که کار تمام شده است. وی افزود: وقتی ما یک هدف خاصی داریم و آن هدف شفاف است، مهم‌ترین مساله این است که به هدف‌مان نگاه کنیم و به کارمان اطمینان داشته باشیم. گاهی پستی و بلندی پیش می‌آید ولی اگر به کارمان اعتقاد داشته باشیم همینطور جلو می‌رویم. کی‌روش درباره حضور یکصد هزار تماشاگر در این مسابقه یادآور شد: تماشاگران واقعا یک محیط خارق العاده ایجاد کردند. این یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین روزهای زندگی من بود. من در مسابقات زیادی در دنیا حاضر بوده‌ام اما با قطعیت می‌گویم که بازی با کره جنوبی یک روز خاص بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در بازی با کره جنوبی از نیمکت اخراج شد، در این باره گفت: داور نمی‌خواست مسوولیت این را قبول کند که قضاوت‌هایش به ضرر ماست. بعضی از اشتباهات داور خیلی خطرناک بود به خصوص وقتی که بازیکن کره‌جنوبی با آرنج به صورت بازیکنان ما می‌زد.

وی ادامه داد: بازیکن شماره پنج و کاپیتان کره جنوبی در نیمه دوم تلاش کرد حداقل سه بار با آرنج خود به صورت بازیکن ما بزند و من تعجب می‌کنم داوری با این سابقه چطور با این مساله برخورد نمی‌کرد. کار من محافظت از بازیکنان نیست اما وقتی این اتفاق چهار، پنج بار رخ داد نگران شدم و سعی کردم با داور برخورد کنم. با این حال احساس خوبی از اخراج شدن ندارم.

کی‌روش که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، در پاسخ به سوالی مبنی بر اخراج مسعود شجاعی، قانع شدن بازیکنان به تساوی و کم شدن استرس ملی پوشان تاکید کرد: استرس همیشه هست ولی انتظارات ما پابرجاست. همیشه باید به فکر پیروزی باشیم. ممکن است فشار بردن برای بازیکنان ایجاد استرس کند ولی تمرکز بازیکنان باید روی پیروزی باشد. ما باید از نظر روحی و روانی روی بازیکنان کار کنیم تا با آمادگی ذهنی وارد زمین شوند.

وی مجددا به بازی با کره جنوبی اشاره کرد و گفت: ما نباید نیمه‌های اول و دوم آن مسابقه را از هم جدا کنیم. نیمه اول هم عملکرد ما خوب بود و تا جایی که شد اجازه ندادیم کره هر کاری دوست دارد انجام بدهد. برای همین بود که در اواخر مسابقه بازیکنان کره جنوبی در سطحی که باید باشند، نبودند. سرمربی تیم ملی تصریح کرد: بعد از ۱۰ نفره شدن تیم ایران، کره جنوبی ریسک کرد و جلوتر آمد. این موضوع فضای بیشتری به ما داد تا روی ضدحملات کار کنیم. اینجا بود که روند مسابقه عوض شد. تنها چیزی که تغییر نکرد روحیه و تمرکز بازیکنان ما بود. کی‌روش دلیل اصلی موفقیت تیم ملی مقابل کره جنوبی را اینطور توضیح داد: علت موفقیت ما این بود که بازیکنان در اجرای مسوولیت‌های‌شان به خوبی عمل کردند. اگر مسوولیت آنها دفاع کردن بود در این قسمت خوب بودند و اگر هم وظیفه حمله کردن داشتند در اجرای این مسوولیت طبق برنامه بودند.